Proč
svěcení v roce 2015? (2015)
Dom
Tomas Aquinas, OSB
18.3.2015
Proč
svěcení v roce 2015?
Protože situace zůstává
v podstatě stejná jako v roce 1988. Modernistický Řím, který se
manifestoval na koncilu, zůstává na místě a stává se čím dál modernističtějším
a liberálnějším. Hluboká zvrácenost myšlení se pouze zintenzivňuje.
Proč
však nepočkat na Bratrstvo sv. Pia, aby nám dalo biskupy?
Protože autority
Bratrstva přijaly nové směřování ve vztahu s Římem.
Chcete
říct, že Bratrstvo opustilo pravou víru nebo boj za víru?
Chci říct, že vůdci
Bratrstva v posledních letech, a zvláště od roku 2011 a 2012, postupně
přijali nové směřování ve svých vztazích s Římem.
Otázka
však je, zda Bratrstvo opustilo či neopustilo boj za víru. Co si myslíte?
Zvláštností liberálů je
nekonzistentnost. Současní vůdci Bratrstva učinili boj Bratrstva
nekonzistentním. Zdravá část Bratrstva se snaží bojovat tuto bitvu jako
v minulosti, ale převládající křídlo, jeho generální představený na
vrcholu s P. Pflugerem perzekuují ty, kteří chtějí v tomto boji
pokračovat jako předtím.
Máte
o tom nějaký důkaz?
Je jich až příliš hojně.
Odmítnutí vysvětit dominikánské a kapucínské kandidáty [kněžství] ve stanovené
době v roce 2012 je jedním. Benediktinům z Bellaigue také
vyhrožovali. Ale mnohem vážnější a významnější bylo skandální vyloučení biskupa
Williamsona, jemuž předcházel příkaz přestat s Komentáři Eleison. Ve
skutečnosti Menzingen netoleruje naše odporování své nové orientaci. Menzingen nechce,
abychom veřejně pokračovali v boji za víru jako předtím a následovali
arcibiskupa Lefebvra a biskupa de Castro Mayera. Kněží v distriktech jsou
pečlivě monitorováni a jejich články nemohou být publikovány bez zcela
striktního dovolení.
Ale
co v tom je za újmu? Každá instituce musí monitorovat, co se říká jejím
jménem!
Nikoliv. Musíme trestat
ty, kteří píšou proti katolické víře, ale ne zavádět režim jaký již biskup
Fellay zavedl. Navíc ti, kteří mají liberální sklony, mají široké dovolení
psát, zatímco knížka otce Piverta je stažena z prodeje [více o knize česky
např. v článku zde].
Vůči Le Sel de la Terre [časopis
dominikánů z Avrillé – pozn. překl.] panuje nevraživost a je odstraňován
z pultů. Od nejvěrnějších kněží se distancují nebo jsou dokonce trestáni
či vylučováni. Příkladů je bohužel mnoho. Seznam je již dost dlouhý, zatímco
GREC [o této organizaci více např. zde]
mohl v poklidu pracovat a otec Pfluger poskytuje své skandální rozhovory
[např. zde],
aniž by byl vyrušován.
Ale
například v Le Chardonnet [časopis FSSPX při kostele Saint Nicolas du
Chardonnet v Paříži – pozn. překl.] jsou dobré články. Není mylné říkat,
že antiliberálové jsou v Bratrstvu perzekuováni?
Ano, v Le Chardonnet
jsou stále ještě některé dobré články a nejen v Le Chardonnet. Bohužel, je
to daleko od toho zabránit, aby se tendence Menzingenu k dohodě neposunula
vpřed.
Myslíte
prostě, že Menzingen zrazuje boj za víru?
Ano, Menzingen zrazuje
boj za víru. Proto se svěcení stalo nutným, aby byla zajištěna kontinuita díla
arcibiskupa Lefebvra, zvláště když biskup Fellay nyní odmítá světit kandidáty
[kněžství], kteří odporují jeho politice, jak se stalo v případě několika
řeholních komunit mužů, jimž také odmítá poskytovat svaté oleje (nutné pro
křest a udělení svátosti posledního pomazání umírajícím). Velmi jednoduše:
„Pokračujeme,“ jak říkával arcibiskup Lefebvre. A věříme, že dobří katolíci nás
z hlouby svého srdce podporují. Pokud se zdáme být příliš tvrdí vůči
Menzingenu, udělejte si čas projít si dlouhou řadu událostí, kterými se vyznačovala
Tradice v posledních letech a uvidíte, že dva nejbojovnější biskupové
Tradice byli jeden vyloučen z Bratrstva a druhý alespoň částečně umlčen.
K tomu hanebné procesy P. Pinauda a P. Salenava a mnoho dalších fakt.
Co
si myslíte o vybraném kandidátovi [na biskupské svěcení]?
Byl vybrán arcibiskupem
Lefebvrem v roce 1988. Sám navrhnul jiné jméno. To je mu k dobru.
Dnes přijímá toto těžké břemeno. Jsme mu hluboce vděční. Abychom to uzavřeli,
také a zvláště jsme vděční biskupu Williamsonovi, který věděl, jak ochránit a
předat odkaz přijatý z rukou arcibiskupa Lefebvra a biskupa de Castro
Mayera, který není ničím jiným než pokladem víry svěřeným Naším Pánem
apoštolům. Poslední výzva. Čtěte díla arcibiskupa Lefebvra. Je tam všechno.
Čtěte také Komentáře Eleison, abyste pochopili závažnost současného zla. Corção
[brazilský katolický spisovatel – pozn. překl] řekl: „Jen svatí věří ve zlo.“
Hluboká slova, která jsou varováním. Kéž nám Naše Paní pomáhá vidět zlo tam,
kde je. A spolupracovat s ní, která vždy rozdrtila hlavu pekelného hada.
„Ipsa conteret.“ To je motto toho, který, dá-li Bůh, bude zítra biskupem
Jeanem-Michelem Faurem. Kéž mu Naše Paní žehná a ochraňuje jej „ad multos
annos“.
Překlad: D.
Grof