čtvrtek 18. ledna 2024

Dopis P. Grunera o jeho setkání s Rusy (2014)

 

Dopis P. Grunera o jeho setkání s Rusy (2014)

Poznámka REX! V článku Katolický pohled na současnou situaci byla připomenuta informace, se kterou před několika lety přišel P. Paul Kramer, který na základě svých diplomatických kontaktů ve Vatikánu tvrdil, že se ruský prezident Putin při své oficiální návštěvě papeže Bergoglia v listopadu 2013 dotazoval na zasvěcení Ruska Neposkvrněnému Srdci Panny Marie. Bergoglio mu prý měl jednoznačně odpovědět, že „o Fatimě se nebudeme bavit“.

Ve zmíněném článku bylo konstatováno, že pro potvrzení tohoto příběhu neexistuje žádný hmatatelný důkaz. Následující překlad nicméně v případě pravdivosti zmíněného dopisu přináší zajímavou indicii k danému tématu. Zdrojem informace je v tomto případě jeden z blízkých dobrodinců, který dlouhodobě sponzoroval P. Grunera, známého propagátora fatimských poselství, zasvěcení Ruska a zakladatele časopisu Fatima Crusader. Ten po smrti P. Grunera, s nímž byl v blízkém kontaktu, poskytl ke zveřejnění kopii dopisu níže.

***

 


5. března 2014

Popeleční středa

Milý [jméno vynecháno],

přišel čas, abych ti řekl věci, které jsem doposud musel držet v utajení. […]

Za kulisami se odehrávaly věci. Sotva jsem se vrátil z Říma po našem pokusu realizovat papežem slíbené (ale nenaplněné) zasvěcení Ruska Neposkvrněnému Srdci dne 13. října 2013, už jsem musel jet zpět do Říma. Proč?

Naše kancelář v Římě obdržela telefonát – z ruské ambasády! Ruský oficiální představitel dal nepřímým způsobem, jakým to dělají diplomaté, najevo, že se se mnou Rusové chtějí setkat! Řekl, že až budu v Římě, ambasáda by uvítala mou návštěvu.

Když jsem to zjistil, přemýšlel jsem nad tím, co by to mohlo znamenat.

Věděl jsem, že za několik týdnů se má Vladimír Putin setkat s papežem Františkem v Římě. Mohl by mít tento telefonát a setkání spojitost?

Přemýšlel jsem nad tím, co bych měl udělat, [jméno vynecháno]?

Byl jsem unavený ze svých nedávných cest a nároků, které naše kampaň v Římě znamenala, pokud jde o mou energii. Je mi 71 let a nejsem už tak úplně odolný, jak jsem býval.

Apoštolát byl také finančně na mizině kvůli naší římské kampani a všem těm nákladům na tisk a distribuci 200 tisíc výtisků publikace L´Osservatore Fatima a kvůli naší další publikační činnosti. Na takovou cestu nám už nezbyly peníze.

Vždy chci reagovat na příležitosti, které nám Naše Paní nabízí, musím však také koukat na náš bankovní účet a poměřovat to, co chceme udělat, s tím, co jsme schopni zaplatit.

Nejednal jsem tedy okamžitě. Také jsem přemýšlel nad tím, jak důležité takové setkání může být? Budou tyto výdaje ospravedlnitelné, a odkud peníze získáme?

PAK NAŠE KANCELÁŘ OBDRŽELA DRUHÝ NEOBVYKLÝ TELEFONÁT – TENTOKRÁT OD JEDNOHO VATIKÁNSKÉHO KARDINÁLA!

Nějak se přes diplomatické kanály dozvěděl, že se na mě Rusové obrátili. Tento kardinál v minulosti prokázal svou podporu našemu apoštolátu. Znal jsem jej jako důvěryhodného přítele.

TENTO KARDINÁL MĚ POBÍZEL, ABYCH SE BEZ ODKLADU SEŠEL S RUSY!

Nikdy jsem neodmítl příležitost, jak posloužit Naší Paní a jak s Jejím poselstvím seznámit lidi a přimět je, aby ho uposlechli. A nyní se jasně jevilo, že je přede mnou příležitost. Samozřejmě jsem jel!

Je trochu odrazující setkat se s mocnými lidmi a není vždy snadné pochopit jejich vyjádření a poznat, co mají na mysli. A diplomaté mají svůj vlastní kódovaný jazyk, který vždy není snadné dešifrovat.

Přesto jsem, [jméno vynecháno], jel, jakožto kněz, jehož jediným nárokem na slávu je apoštolát, který 36 let bojuje s tím, aby finančně udržel hlavu nad vodou tak, aby mohlo být poselství Naší Paní z Fatimy poznáno v úplnosti – a aby ho lidi uposlechli!

Seděl jsem naproti vysoce postavenému představiteli jednoho z nejmocnějších národů na zemi – Ruska; národa, který Naše Paní z Fatimy v proroctvích konkrétně zmínila – a tak jsem udělal to, co jsem dělal vždy:

Zopakoval jsem Její poselství a Její přísliby.

Zjevně to bylo to, proč jsem byl požádán, abych je navštívil.

RUSKÁ AMBASÁDA CHTĚLA ZNÁT PRAVÉ FATIMSKÉ POSELSTVÍ!

Může vás to udivit: Rusové byli v Římě – sídlu vlády celosvětové katolické Církve s několika pontifikálními univerzitami, početnými učenci, mnoha kněžími, biskupy a kardinály.

Měli mnoho dostupných zdrojů informací, bylo zde mnoho vysoce postavených oficiálních církevních představitelů, které mohli konzultovat. ALE:

RUSOVÉ DŮVĚŘOVALI FATIMSKÉMU CENTRU, ABY JIM ŘEKLO PRAVDU!

A našemu kardinálovi sídlícímu ve Vatikánu bylo jasné, že to chtějí slyšet ode mě, než se ruský prezident Vladimír Putin 25. listopadu setká s papežem Františkem!

Řekl jsem Rusům, co nám v roce 1917 Naše Paní řekla prostřednictvím vizionářů, a v pozdějších poselstvích prostřednictvím sestry Lucie. Řekl jsem jim, že papež a biskupové byli požádáni, aby zasvětili Rusko Neposkvrněnému srdci Panny Marie.

RUSOVÉ NASLOUCHALI.

Řekl jsem jim, že pokud se tak stane, Naše Paní slíbila, že se Rusko obrátí a světu bude dáno období míru.

RUSOVÉ NASLOUCHALI.

Řekl jsem jim o našem apoštolátu, o desítkách let naší práce, o našem pokusu přimět papeže a biskupy, aby udělali to, o co Naše Paní žádala a o dlouhé historii neposlušnosti vůči Jejímu požadavku. A řekl jsem jim o strašlivých důsledcích pokračující neposlušnosti.

RUSOVÉ NASLOUCHALI.

Přemýšlím, proč vůdci katolické Církve nenaslouchají? Kdybych si jen mohl sednout se Svatým otcem a hovořit s ním, jako jsem hovořil s Rusy!

KDYBY JEN VATIKÁN NASLOUCHAL!

Co vzešlo z mého rozhovoru s oficiálními ruskými představiteli?

To s jistotou nemohu říct. Vladimír Putin se 25. listopadu 2013 setkal s papežem Františkem. Jako dar s sebou přinesl ikonu Panny Marie, kterou on i Svatý otec políbili předtím, než hovor započal.

A tak, [jméno vynecháno], víme tolik: Setkání začalo aktem úcty vůči Naší Paní. Dovolávali se Její milosti, Její přítomnosti? Může Její milost někdy zklamat?

A ačkoliv neznáme vše, co bylo řečeno, víme, že hlavním tématem byl mír. A víme, že ruský prezident Putin musel před setkáním dostat stručný výtah informací od oficiálních představitelů ambasády v Římě. Co mu o Fatimě řekli?

Zaneprázdnění důležití lidé neplýtvají svůj čas na pošetilé rozhovory. Pokud Rusové vyvinuli zvláštní úsilí, aby zařídili rozhovor se mnou, museli mít své důvody proto, že si vybrali mě, spíše než vatikánského kardinála státního sekretáře.

Jak věděli o mě, o našem apoštolátu a naší kanceláři v Římě? Jen několik týdnu předtím jsme vedli kampaň v Římě za zasvěcení Ruska Neposkvrněnému Srdci Panny Marie. Jako součást této kampaně:

Jsme najali billboardy na nákladních autech, která jezdila po Římě a vyzývala k zasvěcení Ruska 13. října, jak Naše Paní z Fatimy určila. Velká část Říma tyto billboardy viděla spolu s tisícovkami našich plakátů.

Vytiskli a rozdali jsme 200 tisíc vydání publikace L´Osservatore Fatima po Římě – v obchodech, domovech, na sídlištích, na ulicích, na náměstí Sv. Petra.

Publikovali jsme čtyřstránkovou reklamní výzvu k zasvěcení Ruska v novinách Il Tiempo, velkém římském novinovém deníku, kterou nepochybně viděly stovky tisíc lidí.

Dělal jsem rozhovor pro Oggi, což je nejpopulárnější zpravodajský časopis v Itálii, který publikoval článek o naší misii v Římě!

Využili jsme své osobní kontakty v Římě! Hovořili jsme s kněžími, biskupy, lidmi z médií, s každým, kdo byl ochoten naslouchat!

DOSÁHLI JSME TOHO, ŽE ŘÍM O FATIMĚ VĚDĚL!

Nakonec se však zasvěcení neudálo. Vlastně jsem byl při příchodu na náměstí sv. Petra zadržen a vyslýchán vatikánskou stráží. Samotný šéf vatikánské stráže mi řekl, abych se k papeži nepřibližoval!

Věděli jsme tedy, že Vatikán si je vědom naší přítomnosti. Jak by ne? A věděli jsme, že síly stojící proti Fatimě jsou ve Vatikánu stále v mocných pozicích. To může vysvětlovat, proč ze slibovaného zasvěcení zbyl jen slabý akt „svěření“.

Nejen, že Rusko nebylo zmíněno. Svět nebyl zmíněn! Papežovy plány byly vykolejeny – kým a z jakého důvodu ještě nevíme. Něco se však pokazilo!

[Jméno vynecháno], moje zklamání bylo velké. Připouštím. Cítil jsem se zarmoucený. Další ztracená příležitost! Jak dlouho ještě můžeme odkládat toto zasvěcení, než se nejnepředstavitelnější tresty začnou realizovat, ptal jsem se sám sebe?

A samozřejmě jsem se musel vypořádat s nesmírnými náklady na naši kampaň. Byli jsme hluboko v červených číslech. Stálo to za to? Přemýšlel jsem nad tím, co jsme vlastně dokázali?

Pak zavolali Rusové!

Rusové si všimli naší kampaně. Sledovali, co udělá Vatikán. A usoudili, že je důležité dozvědět se vše, co je možné, a co je pravda o Fatimě, předtím, než se ruský prezident setká s Kristovým náměstkem!

Kreml teď o Fatimě ví!

Vladimír Putin teď o Fatimě ví!

Kam to vše povede? Víme, že nakonec to povede k zasvěcení Ruska Neposkvrněnému Srdci Panny Marie ze strany papeže a biskupů.

Nakonec to povede k obrácení Ruska a míru ve světě. Slíbila to Naše Paní. Máme nebeský slib!

Není na mě, abych řekl, jakou roli jsme v tomto dramatu sehráli my. Není způsob, jak to přesně vědět. Vím ale toto:

MUSÍME UDĚLAT VŠE, CO DOKÁŽEME!

POKAŽDÉ, KDYŽ JSME VOLÁNI!

JAK NEJLÉPE UMÍME!

Kdybychom nejeli do Říma, abychom pracovali pro zasvěcení 13. října 2013, nemyslím si, že by se mnou Rusové chtěli hovořit předtím, než se Putin setkal s papežem. Možná to celé byl plán Prozřetelnosti.

Vždy platí staré pořekadlo: „Člověk míní, Pán Bůh mění.“ Vedli jsme kampaň za zasvěcení. A dostali jsme setkání s ruskou ambasádou. V ekonomii spásy nepřijde nic vniveč. Nic se neděje mimo Boží plán.

Co vzejde ze setkání s Rusy? Možná to již výsledek přineslo a projevuje se to. Musíme mít víru a být trpěliví. Konec konců jsme Boží služebníci, nikoliv jeho poradci.

Říkám ti teď o této epizodě, abys věděl, jak důležité je pro Fatimské centrum, aby bylo schopné reagovat na nepředvídatelné okolnosti a příležitosti.

[Zde vynechávám několik odstavců, kde P. Gruner vysvětloval nutnost štědrosti dobrodinců pro jeho apoštolát a skromnou žádost o další pomoc do nouzového fondu pro události, jako je zde právě popsaná.]

[Jméno vynecháno], jsi se mnou? Potřebuji tvé modlitby a tvé almužny. Pokud jsi při mně a my jsme při Naší Paní, není nic, co nemůžeme dosáhnout, když jsme povoláni. Věz, že ti stále žehnám a jsi v mých modlitbách.

Tvůj v Ježíši, Marii a Josefovi

P. Nicholas Gruner

Zdroj: Garabandal News

Překlad: D. Grof