pátek 12. ledna 2024

Další erotické úvahy kardinála Fernándeze (2024)

Další erotické úvahy kardinála Fernándeze (2024)

T. S. Flanders

8. ledna 2024

Četl jsem dnes ráno zprávy a do pokoje vešel můj sedmiletý syn.

Musel jsem stránku zavřít, protože obsahovala titulní stranu této knihy napsané kardinálem Fernándezem, [kterého Bergoglio jmenoval prefektem Dikastéria pro nauku víry],

Přesně tak, vážení. Další erotické úvahy od člověka, kterému papež František svěřil věroučnou čistotu.

Kniha se jmenuje La pasión mística: espiritualidad y sensualidad (Mystická vášeň: spiritualita a smyslnost) a byla napsána tři roky po jeho [kontroverzní knize] Heal Me with Your Mouth (Uzdrav mě svými ústy).

Diane Montagnová řekla, že je tato kniha „perverzní a pornografická“ a kapitoly 7, 8 a 9 nazvala „příliš oplzlé a explicitní na zveřejnění“ na Twitteru. Institut Lepanto knihu nazval „naprosto pornografickou, rouhavou a svatokrádežnou!“. Kwasniewski ji popsal jako „knihu rouhavých, takřka pornografických interpretací mystiků a jejich duchovních zážitků extáze“.

Díky takovým bouřlivým recenzím svému duchovnímu životu raději neudělám laskavost, abych si tento text skutečně četl, spokojme se s tím, že se podíváme na názvy oněch tří kapitol:

Kapitola 7: Mužský a ženský orgasmus

Kapitola 8: Cesta k orgasmu

Kapitola 9: Bůh v orgasmu páru

No, to mi stačí. Kdybych jen měl jeden výtisk knihy a připravený oheň... Jedinou částí, kterou jsem četl, byla tato sekce, kterou Kwasniewski červeně zvýraznil (není explicitní):

„...[To] neznamená, že například homosexuál nutně přestane být homosexuálem. Nezapomínejme, že Boží milost může koexistovat se slabostmi, a dokonce i s hříchy, pokud je to velmi silně podmíněno. V takových případech může člověk dělat věci, které jsou objektivně hříšné, aniž by byl vinen a aniž by ztratil Boží milost nebo prožívání své lásky.“ (zvýraznění doplněno)

Zdá se, že tato luteránská idea je jádrem mnoha sporů o sexuální morálku, které se za tohoto pontifikátu vedou už léta. Jak potvrdil kardinál Müller, Svaté oficium mělo na Fernándeze spis plný teologických obav. Jak komentuje Kwasniewski:

„To, že byl stejný autor skutečným pisatelem apoštolské exhortace Amoris laetitia (jak se ukázalo zde a také zde) a hlavním autorem odpovědí na dubia a pisatelem deklarace Fiducia supplicans, by naprosto nikoho nemělo překvapit.“

Určitě. Otázkou je, jak dlouho biskup Bergoglio o této knize svého starého kamaráda věděl.

Zdroj: One Peter Five

Překlad: D. Grof