Komentář Eleison CDXLVIII – Kluzký živočich (2016)
(448)
13. února
2016
KLUZKÝ ŽIVOČICH
„Modernismus
je nutně svou samotnou povahou jedinečně kluzkým živočichem.“ Protože je
modernismus současným smrtelným nepřítelem katolické Církve, je nutno jej stále
analyzovat a nikdy to nebude stačit. Jakožto nepřítel Církve zvláště může být
definován jako ono myšlenkové a názorové hnutí, které zastává názor, že Církev
se musí přizpůsobit modernímu světu tak, že se bude jevit, že se zachovává
katolicismus, zatímco jeho podstata se změní. Nakazil bezpočet katolíků,
protože na Druhém vatikánském koncilu získal oficiální schválení z úplného
vrcholku Církve, a zavedl mnoho kardinálů, biskupů a kněží, natožpak laiků, na
cestu k věčnému zatracení tím, že podkopal jejich katolickou víru.
Podívejme se znovu, proč je kluzký a jedinečně kluzký.
Je to kluzký
živočich, protože jako všechny hereze se musí maskovat, aby zůstal přijatelný
pro svůj cíl, tj. věřící katolíky. Takže neustále používá dvojznačné slovní
formulace vysvětlitelné v katolickém i protikatolickém smyslu. Katolíci
zbožně přijímají katolický smysl a akceptují ta slova, jen aby je modernisté
změnili v jed tím, že zneužijí [jejich] protikatolický smysl. Druhý
vatikánský koncil je dvojznačný od počátku do konce a volil formulace slov, jež
mohou proklouznout a projít mezi Církví a moderním světem, aby skryl vnitřní
vzájemný rozpor těchto dvou. Pavlu VI., který hluboce věřil v Církev i
svět (jak si je představoval), přicházely takové formulace instinktivně a
v hojném množství. Dokumenty jeho koncilu, Druhého vatikánského koncilu,
jsou prošpikovány dvojznačností. Přesto si Pavel VI. opravdu myslel, že těmito
dvojznačnostmi by mohl zachránit Církev i svět, přesně jako nyní biskup Fellay
doufá, že když bude o tomtéž předmětu říkat odlišné věci odlišným lidem, zachrání
katolickou Tradici i koncil. Marná naděje! Bůh „nesnáší pokrytecká ústa“.
(Kniha Přísloví VIII, 13) Ta vždy sloužila k podvedení katolíků, aby
opustili svou víru.
Ale je víc
než jen kluzký, modernismus je mezi všemi herezemi jedinečně kluzký, protože
jak Pius X. řekl v „Pascendi“,
je to snůška všech herezí, jako hlavní stoka svádějící v sobě všechnu
špínu všech menších stok nebo jednotlivých herezí. Je to proto, že je to
produkt (a producent) myšlení, které opustilo zakotvení v jakékoliv pravdě,
takže jakákoliv protipravda nebo hereze je v modernismu úplně doma. A je
to proto, že jeho základní princip je filozofický, údajná neschopnost lidského
myšlení poznat cokoliv za tím, co se jeví pěti zevním smyslům člověka. Takové
myšlení je jako špinavá láhev od vína. Zašpiní cokoliv, co se do ní nalije,
dokonce i nejlepší vína nebo nejvznešenější pravdy. Protože zatímco jakákoliv
jiná hereze napadá jednotlivou pravdu Víry, filozofický omyl
v jádru modernismu podkopává všechnu pravdu všeobecně,
dokonce i když může předstírat, že nenapadá jakoukoliv jednotlivou pravdu.
Například Benedikt XVI. by byl bezpochyby zděšen, kdyby byl obviněn, že nevěří
jakémukoliv článku Vyznání víry, což jej ale nezastaví před tím, aby byl
připraven je všechny „aktualizovat“.
Nikdy tolik
myslí neopustilo veškeré ukotvení v objektivní pravdě jako dnes a takové
opuštění je konečným osvobozením člověka, pomocí něhož se mi již realita nemůže
vnucovat, ale já se mohu vnutit vší realitě. Zaujal jsem místo Boha. Proto
příliš mnoho katolíků nakažených dnešním světem uvítalo, když [modernismus] zase
vystrčil hlavu na Druhém vatikánském koncilu, protože zde papež sám dal
zdánlivou pečeť katolického schválení jeho podkopávání veškeré katolické
Pravdy. Byli svobodní a stále katoličtí. Vykřičte svobodu v Církvi!
Jak se tedy
vypořádat s tímto „jedinečně kluzkým živočichem“? Jistě ne tím, že se
půjde do Říma smísit se s jeho hlavními oběťmi a pachateli, současnými
oficiálními představiteli na vrcholu Církve. Sám Satan možná nemá dostatečně
dlouhou lžíci, aby bezpečně pojedl s těmito (objektivními) liškami a
žraloky a vlky, o to nebezpečnějšími kvůli své možné (subjektivní) nevědomosti
ohledně svého vlastního stavu. Modlete se růženec, aby Naše Paní vystavěla
kolem našich hlav a srdcí své vlastní ochranné brnění.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof