Komentář Eleison CDLXXVI – Proti NOM (2016)
(476)
27. srpna
2016
Zásada je
jasná v teorii: abychom následovali Našeho Pána, potřebujeme, nesmrtelnými
slovy sv. Augustina, „potírat omyl, ale milovat chybující“. To znamená, že
bychom nikdy neměli tak potírat omyly, abychom také potřeli chybující (tj. ty,
kteří jsou v omylu, pokud nejsou nebezpeční a nenapravitelní), a nikdy
bychom neměli tak milovat chybující, abychom také milovali jejich omyly.
V praxi může být dost snadné sklouznout od potírání omylu k potírání
chybujících nebo sklouznout od milování chybujících k milování jejich
omylu. Jinak řečeno: „Církev je nekompromisní v zásadách, protože věří, je
tolerantní v praxi, protože miluje. Nepřátelé Církve jsou tolerantní
v zásadách, protože nevěří, a jsou nekompromisní v praxi, protože
nemilují.“ To je dobře řečeno.
V případě,
že si kdokoliv stále myslí, že autor těchto „Komentářů“ sklouzává od soucitu ke
svedeným ovcím v rámci Novus Ordo k lásce k omylům nové mše
Pavla VI., zde jsou výňatky z dopisu jednoho staršího čtenáře, jehož
vlastní hořká zkušenost jej přivedla k závěru, že Novus Ordo katolíci si
nezasluhují, aby se příliš předpokládalo věřit v jejich nevinu. Očividně
narazil na některé z nejhorších z novocírkve. Skrze jejich plody...
Byl jsem typickým dítětem ze základní školy ve
farnosti o 2500 rodinách ve čtvrti, která byla takřka z 60% katolická.
Všichni z nás byli formováni ve starém náboženství, a když koncilní
revoluce začala ničit Církev v 70. letech 20. století, všichni z nás
jsme museli cítit, že je něco špatně. Všichni katolíci mají povinnost být věrní
Tradici a zjistit, kde spočívá, například v materiálech ke čtení
dostupných všem. Padesát let jsem úpěnlivě prosil, žadonil a modlil se za své
katolické přátele a rodinu, aby četli tyto věci, které jsem přečetl já, ale oni
prostě nechtějí. Velká většina si koncilní náboženství užívá: rozvod a snadné
anulace, úslužní kazatelé, feminismus, demokracie, cizoložství, homosexualita a
láska je vážou k Novus Ordo, což je pravý opak lásky k pravdě.
Řekl bych, že znám Novus Ordo mentalitu, protože, když
moje žena, kterou byla skoro 20 let, chtěla před více než dvěma lety anulovat
naše manželství, bojoval jsem tak usilovně, jak jsem mohl, abych jej uhájil,
takže jsem přišel do blízkého kontaktu s Novus Ordo soudci, kněžími a
laiky. Mohu vás ujistit, že to není láska k pravdě, jež je motivuje. Na
tyto církevní autority se dá spolehnout, že učiní přesně to, co skoro všichni,
ne-li všichni, Novus Ordo katolíci chtějí, aby udělaly, což je ignorovat jejich
hříšný život. Zdá se, jako by jedinými „hříšníky“, které se odvažují kárat,
instruovat nebo jim radit, byli kuřáci, znečišťovatelé životního prostředí,
necitelní tradiční katolíci a ti, co mají mnoho dětí. Nezapomínejte, že více
než 90% sezdaných katolíků používá kontrolu porodnosti a učí své děti dělat
totéž. Novus Ordo se stal globální organizací smíření svědomí a novot ve velkém
rozsahu. Novus Ordo katolíci skutečně věří, že všichni jdou do nebe. „Pracovat
s bázní a třesením o své spáse“ (Fil. II, 12) není myšlenka, kterou berou
v úvahu.
Kontrola
porodnosti byla v moderní době bodem obratu od Boží vůle k vůli
člověka. Nepoužívat kontrolu porodnosti se těm, kteří žijí ve velkoměstě, může
zdát takřka nemožné, ale kdo se zmýlil? Bůh nebo moderní velkoměsto? Bůh dal
v roce 1968 své Církvi velkou šanci zůstat na správné cestě, když inspiroval
zdráhajícího se Pavla VI. zůstat věrného neměnné nauce Církve, spousta
duchovních však byla okamžitě nevěrná papeži. A výsledkem byla ta „organizace
smíření svědomí“ kritizovaná výše. A kdo může popřít, že nahrazení pravé mešní
Oběti hrálo u katolíků od roku 1969 velkou roli při vzdání se svátostného
života k dosažení nebe, aby si [místo toho] užívali pohodlný život a šli do
pekla? Jaká odpovědnost kněží!
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof