úterý 19. března 2024

František je „ve špatném zdravotním stavu, sotva mluví a chodí“ (2024)

 

František je „ve špatném zdravotním stavu, sotva mluví a chodí“ (2024)

18. března 2024

„Papež je ve špatném zdravotním stavu, sotva mluví a chodí, a vyzařuje z něj smutek. Byl jsem nadšený, že jsem v jeho domově pobýval čtyři dny, ale nemyslím si, že vydrží dlouho.“

Právník Andrew Napolitano (73), známý politický komentátor z USA, to napsal na webu NewsMax.com (15. března) po čtyřdenním setkání Papežské akademie společenských věd, jehož se František účastnil prostřednictvím platformy Zoom. Napolitano byl ubytovaný v Domě sv. Marty, což je Františkova rezidence.

Jednoho večera se František objevil v refektáři s chodítkem a s asistenty po obou stranách. „Bylo zvláštní, když si sedl zády k nám,“ píše Napolitano. „Chtěl jsem k němu jít a pozdravit ho, ale jeden člen švýcarské gardy nás upozornil, abychom k němu nepřistupovali a nevolali na něj.“

O dva dny později se Napolitano dostal na tři metry od Františka: „Mírně jsem se uklonil a zašeptal jsem: »Vaše svatosti«. Podíval se na mě a šel dál.“

Napolitano je kritikem Druhého vatikánského koncilu. V létě 2023 měl proslov na shromáždění Římského fóra, což je setkání římských katolíků v Gardone v Itálii. Napolitano je dlouhodobým kritikem papeže Františka.

V onom posledním článku o Františkovi jej nazývá „asi nejhorším papežem v dějinách“ a říká, že „oslabil nauku Církve o manželství, sexualitě a zpovědi“.

„Potlačil mši, kterou navštěvoval a účastnil se jí každý kanonizovaný světec, který je v nebi.“

„Jeho útoky na tradiční teologii a liturgii jsou pravým opakem toho, co by měl dělat – tedy zachovávat je.“

Napolitano je bývalým analytikem televizního kanálu Fox News (ve vysílání byl 14 500 krát). Jeho příspěvky skončily v roce 2021, údajně kvůli obvinění z homosexuálního obtěžování, ale spíše proto, že Napolitano je příliš kritický k americkému režimu.

Zdroj: Gloria.tv

Překlad: D. Grof