(360)
7. června
2014
„KONCILNÍ CÍRKEV“?
Výraz
„koncilní církev“ jasně vyjadřuje realitu, něco reálného, konkrétně masu lidí a
institucí prohlašujících se za katolické, ve skutečnosti však sklouzávajících
do praxe nového humanistického náboženství Druhého vatikánského koncilu.
„Sklouzávající“, protože konciliarismus či neomodernismus je vytvořen právě pro
to, aby umožnil katolíkům uchovat si vnějškové zdání Víry, zatímco vyprazdňují
podstatu. Katolíci ve skutečnosti mohou tento proces tak zrychlit nebo zpomalit,
jak chtějí. Nemusí dokonce ani projít celou cestu k jeho konci, ale
konciliarismus z teoretického hlediska je zcela v protikladu
ke katolicismu a doveden do konce, ničí Víru i Církev, jak to měl činit.
Není těžké zpozorovat
nebo pochopit tento proces, ale liberálové ve vedení Bratrstva sv. Pia X.,
kteří usilují o smíření s konciliaristy v Římě, udělali, co jen
mohli, aby zmátli otázku koncilní církve a katolické Církve. Katolická Církev
je například viditelná, řeknou, a koncilní církev je viditelnou církví, takže
koncilní církev je katolickou Církví, což je argument zavržený před lety
arcibiskupem Lefebvrem jako „dětinský“ (je mnoho viditelných církví, které
nejsou katolické). Stejně dětinský je argument, že je zde pouze jediná Církev,
takže koncilní církev a katolická Církev musí být jedna a tatáž (je zde tisíce
falešných církví).
Pravda není
přespříliš komplikovaná. Katolická Církev je živý organismus, Boží i lidský,
jako její Zakladatel, Ježíš Kristus. Jako Boží, jakožto jeho Neposkvrněná
nevěsta, nemůže být zkažená nebo zkažena, ale jakožto sestávající
z hříšných lidí, může částečně shnít jako jakýkoliv jiný živý organismus.
Užitečným způsobem, jak tedy porozumět tomu, jaký má koncilní církev vztah ke
katolické Církvi, je přemýšlet o shnilém jablku.
Na jedné
straně hniloba přináleží jablku. Všechna hniloba byla kdysi jablkem. Hniloba je
zkažením jablka, parazitem na jablku, nemohla existovat bez jablka a zůstává
pevně navázaná na jablko, pokud a dokud shnilá část neodpadne. Podobně
konciliarismus patří do katolické Církve do té míry, že vše koncilní bylo kdysi
katolickým, je to zkažením katolické Církve, parazitem na katolické Církvi,
nemohlo to existovat bez katolické Církve a zůstává to pevně navázané na
nějakou část katolické Církve, pokud a dokud to tuto část ničí, jak bylo
naplánováno, že to má činit.
Na druhé
straně, hniloba nepatří do jablka. U žádného jablka se nikdy
nezamýšlelo, aby shnilo. Všechna hniloba je proměnou nějakého jablka, zkažením
a parazitem jablka, měnícím ho k horšímu a ústícím v něco zcela
odlišného od jablka, něco, o čem by nikdo při zdravém rozumu nesnil, že to bude
jíst, nebo neřekl, že se to od jablka vůbec neliší. Podobně konciliarismus nepatří
do katolické Církve, je zkažením něčeho katolického a je to parazitem na
čemkoliv, co je katolické. Proměňuje (lidskou část) katolické Církve
k horšímu, což ústí v něco v podstatě nekatolického, co by žádný
katolík při zdravém rozumu nenazval katolickým nebo by se s tím nechtěl
spojovat pod hrozbou ztráty své víry.
Stručně
řečeno, konciliarismus je hnilobou a „koncilní církev“ je jednou Božsky-lidskou
Církví, která je rozkládána v tom či onom ze svých lidských aspektů.
Katolická Církev samozřejmě přetrvá do skonání světa (Mt. XXVIII, 20), zatímco
„koncilní církev“ je pouze jednou v dlouhé řadě parazitních církví
v průběhu věků, žijících na tom, čemu způsobují hnití a způsobujících hnití tomu,
na čem žijí. Pryč se všemi liberály, zmatenými a matoucími!
Kyrie
Eleison
Zdroj: http://www.dinoscopus.org
Překlad: D. Grof