Komentář Eleison CDLXXXIV – Železné zásoby (2016)
(484)
20. října
2016
ŽELEZNÉ ZÁSOBY
Ve
vojenských záležitostech je normální, že generálové i vojáci mají na paměti
spíše poslední válku, než tu, kterou nyní bojují. Kdo si uměl představit
zákopovou válku před první světovou válkou? Přesto meziválečný vývoj tanků
učinil zákopy ve druhé světové válce překonanými. Podobně v náboženských
záležitostech. 21. století již není 20. stoletím. Katolíci vzdorující od roku
2012 jsou zcela jistě nerozumní, když doufají v cokoliv, jako bylo
založení a rozšíření Bratrstva sv. Pia X. v minulém století. Například od
dvou obdivuhodných členů „Odporu“ dnes pochází obecné a specifické nářky, které
asi ani nejsou zcela rozumné...
Obecným nářkem
je, že „Odpor“ se spíše rozpadá, než že by činil pokrok. Tyto „Komentáře“ často
dávají slovo „Odpor“ do uvozovek právě proto, aby naznačily, že katolický odpor
vůči konciliarizaci FSSPX ještě není nějakým druhem organizace, ale spíše
vágním hnutím s přesným cílem zachránit katolickou Víru, ale doposud ještě
bez struktury, která by mu pomohla tak učinit. Ať se však vzdorující vzchopí,
protože zatímco člověk míní, Bůh činí, takže to, co může vypadat jako lidské
selhání, nemusí být selháním z pohledu Všemohoucího Boha.
A tak
v 70. letech 20. století arcibiskup Lefebvre zamýšlel shromáždit půltuctu
katolických biskupů, aby vytvořil skutečný zátaras v cestě konciliaristů,
kteří tehdy ničili Církev. Bůh to však uspořádal odlišně. V tomto svém
záměru arcibiskup selhal, ale při tomto pokusu dokázal vybudovat celosvětovou
pokladnici k ochraně pokladů církevní nauky, mše a kněžství pro lepší
časy. Podobně nyní existují členové „Odporu“, kteří zamýšlí vybudovat náhradu
za ohrožené FSSPX, a jejich zdánlivé selhání (alespoň do nynějška) může
naznačovat, že jakékoliv takové nahrazení není v plánech nebo dispozicích
Všemohoucího Boha. Když se však členové „Odporu“ [o to] snaží, zajišťují
(alespoň pro teď) přežití katolické Víry, což je jistě záměrem Prozřetelnosti.
Specifickým nářkem
je, že kdyby jen měl „Odpor“ školy, mnozí rodiče kolem FSSPX by rozšířili řady
„Odporu“, což nyní nemohou udělat, protože jejich děti by byly okamžitě
vyhozeny ze škol FSSPX, k nimž v současnosti neexistuje žádná slušná
alternativa. Opět však, bojujeme za Víru ve 21. století, nikoliv ve dvacátém.
Zpět v 80. letech 20. století ještě existovalo dost podobně smýšlejících
katolických rodičů a učitelů a kněží, kteří vytvářeli onen trojstranný rámec,
v němž děti musely vyrůstat správně. Ale dnes? Dnes se člověk dozvídá o
chlapecké škole FSSPX, která je ve vážných potížích kvůli tomu, že
v jejich zdech propuknul onen hřích proti přirozenosti, který volá do nebe
po odplatě. [Biskup naráží na rozsáhlou homosexuální aféru v chlapecké
škole FSSPX v Post Falls v USA z nedávné doby. – pozn. překl. ]
Jaké zdi však mohou zabránit tomu, aby se dospívající dozvěděli o glorifikaci
tohoto hříchu mezi mnohými dospělými muži jejich země, a o novém slově, které
se vynalezlo k odsouzení nové neřesti jejího odsuzování – „homofobie“? A
odkdy dospívající nenapodobují své dospělé? Jak vlastně může kdokoliv
provozovat chlapeckou školu od vynálezu internetu, která má přípojky
k přístupu na něj? Jsou katolické instituce ještě možné?
V dnešní
náboženské válce jsou zajisté příkazem dne železné zásoby, což znamená vojákovy
striktní potřeby pro přežití, zde pro udržení Víry. Tato válka se musí vyhrát
doma, nebo bude prohraná. Bůh dává rodičům přirozenou moc formovat své děti,
která překonává, řekněme, [v poměru] pět ku dvěma jakoukoliv instituci, která
je může deformovat, ale pouze pokud se rodiče chopí své moci. Malé
kormidlo může kormidlovat velkou loď, nikoliv však, když jej kormidelník pustí.
Jestliže rodiče neřídí své děti, nemůžou vinit svět, že je řídí do pekla. A
jestliže někteří rodiče chtěli, aby školy FSSPX kvalifikovaly jejich děti pro
svět spíše než pro nebe, není zde jeden významný důvod, proč FSSPX sklouzlo?
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof