Komentář Eleison CCCLXXX – Skrytý příběh II (2014)
(380)
25. října
2014
SKRYTÝ PŘÍBĚH II
Když byl
nápad růžencového křížového tažení za zasvěcení Ruska poprvé předložen biskupu
Fellaymu v červnu 2006, nevěděl ještě, že je ten nápad ve skutečnosti
pokynem Naší Paní – posel byl příliš stydlivý, aby mu to řekl. Nešel tedy
vědomě proti vůli nebe, když se při návratu do Švýcarska po svém setkání
s oním poslem, rozhodl chopit se tohoto nápadu růžencového křížového
tažení, ale soustředit jej především na uvolnění tridentské mše a ponechat
zasvěcení Ruska mezi druhořadými úmysly. A tak, jak Naše Paní řekla svému
poslovi, zatímco požehnala prvnímu růžencovému křížovému tažení jakožto znamení
toho, že poselství jsou opravdu od ní, nebylo to potvrzením toho, že uvolnění
mše je tím, co opravdu chtěla. Pravá odpověď na krizi Církve a světa spočívá
v zasvěcení Ruska, jak bylo biskupovi velmi brzy objasněno.
A tak
vzhledem k podpoře Naší Paní bylo první růžencové křížové tažení
neočekávaným úspěchem, jak počtem pomodlených růženců ze strany lidí, tak ve
vyplnění dlouhodobého přání biskupa Fellayho ze strany papeže Benedikta XVI.
deklarací v jeho Motu Propriu
z července 2007, že tridentská mše nebyla nikdy zrušena.
Avšak již
v srpnu 2006 Naše Paní nasměrovala svého posla, aby biskupovi Fellaymu
poslal dopis, v němž byl tentokrát úplně informován o všech detailech
jejího původního požadavku včetně toho, že [tento požadavek] přichází
z nebe. Na tento dopis biskup odpověděl kladně a řekl, že využije
povzbuzení z prvního růžencového křížového tažení, aby spustil druhé, a že bude
nejlepší, když vezme celou věc do rukou on sám. Ale o rok později, brzy po Motu Propriu ke konci roku 2007,
nasměrovala Naše Paní posla, aby mu znovu a znovu psal, aby mu připomněl její
přání ohledně druhého růžencového křížového tažení a toho, že by mělo být
náležitě věnováno zasvěcení Ruska.
Přesto
biskup Fellay váhal se k tomu propůjčit, takže na počátku roku 2008 se Naše
Paní vracela dokonce ještě neústupněji s týmž požadavkem, aby bylo
růžencové křížové tažení věnováno zasvěcení. Problémem bylo, že biskup Fellay
již dlouho pracoval na svém vlastním plánu, jak vyřešit krizi Církve smířením
mezi Bratrstvem sv. Pia X. a Římem, a požadavek Naší Paní do tohoto plánu
nezapadal. Proto čím větší pokrok se zdálo, že činí s Římany ke smíření,
tím těžším se pro něj stávalo dodržení svého slibu udělat to, co žádala,
protože věděl, že to, o co jej žádá, by znepokojilo Římany. Vskutku...
Asi
v této době se posel, který netušil, proč biskup nadále odkládá ten požadavek,
zeptal Naší Paní, jestli tím důvodem je, že si biskup není jistý, že je tento
požadavek skutečně od Naší Paní. „Ne,“ přišla prostá odpověď, když Naše Paní svěsila
svou hlavu a jemně jí potřásla ze strany na stranu, „proto to není“. Naše Paní
neřekla, co je tím skutečným důvodem, řekla jen, že to není proto, že biskup
nevěří, že ona sama vznesla ten požadavek.
Blížíme se
vyvrcholení dramatu. A drama to bylo. Na začátku roku 2008 se poselství
blahoslavené Panny Marie týkající se zasvěcení Ruska stávalo naléhavým, protože
věděla, že biskup vážně přemýšlí o tom, že využije druhé růžencové křížové
tažení pro své vlastní účely. Tentokrát jej chtěl využít k dosažení druhé
předběžné podmínky pro rozhovory s Římem – snětí takzvaných exkomunikací
ze čtyř biskupů FSSPX z roku 1988. (pokračování příště)
Kyrie
Eleison
Zdroj: http://www.dinoscopus.org
Překlad: D. Grof