František kárá ty, kteří hovoří o
Božím trestu (2017)
Marian T. Horvat, Ph.D.
Papež
byl dnes (13. května 2017) ve Fatimě, aby oslavil 100. výročí prvního zjevení
Naší Paní, a aby svatořečil dva vizionáře, Hyacintu a Františka. Organizátoři
očekávali, že mši dnes navštíví až milion lidí. Nakonec dle Vatikánu přišla
polovina z tohoto počtu.
I
tak je to pohled – esplanáda obklopující Kapli Zjevení naplněná půl milionem
věřících modlících se růženec. Vigilie se svíčkami včera, tj. v pátek
[12.5.2017], se stala mořem světel, vhodným projevem úcty k Naší Paní,
která svět poctila svým zjevením, aby v roce 1917 předala klíčové
poselství třem dětským pasáčkům.
Nevěřím,
že většina těchto lidí přišla kvůli Františkovi, který věnuje jen malou
pozornost Fatimě a úplně minimální Naší Paní a růženci. Přišli, aby vzdali čest
Naší Paní, jako to činí každého 13. května, když davy dokonce ještě větší než
ten dnešní naplní hlavní náměstí. Letos
si přišly také připomenout Hyacintu a Františka, kteří zemřeli mladí ve věku 9
resp. 10 let, jak jim předpověděla Naše Paní, a odešli do nebe, jak jim Naše
Paní také slíbila.
Fatimští
poutníci tradičně jdou část cesty do Fatimy pěšky. Mnozí tento rok putovali do
Fatimy pěšky celé dny – někteří končili poslední metry na kolenou po spojovací
cestě ke Kapli Zjevení. Tisíce dorazily poté, co šly 135 kilometrovou cestu
z Lisabonu. Abyste měli představu, jak vážně portugalský lid bere zjevení
ve Fatimě, stačí, když uslyšíte, že státní zaměstnanci měli v pátek
poskytnuto volno na obřady 100. výročí.
Papež řekl...
Co
řekl papež první den ve Fatimě těm, kteří se na esplanádě shromáždili? Vyzýval
k obrácení a varoval před přicházejícím trestem lidstva, o němž Naše Paní
řekla, že nastane, jestliže věřící nezmění svůj život a nebudou prosit o
prominutí za své hříchy?
Naléhavou
žádost o každodenní modlitbu růžence, jak při každém zjevení Naše Paní žádala?
Výzvu k obrácení Ruska, o němž Naše Paní předpovídala, že bude šířit
komunismus po světě, pokud se [Rusko] nevrátí ke katolické Církvi? Povzbuzení
k praktikování pobožnosti k Neposkvrněnému Srdci Panny Marie a pěti prvních
sobot?
František popírá, že fatimské
poselství je o velkém trestu
Ne.
Neučinil žádnou z těchto věcí. František šel ve stopách všech koncilních
papežů, kteří navštívili Fatimu a ignoroval tyto klíčové části fatimského
poselství. Namísto toho zaměnil tuto hrozbu vznášejícího se trestu za poselství
„jednoty, milosrdenství a míru“.
V předvečer
13. května po svém příjezdu zašel tak daleko, že zesměšnil slova jednoho
z vizionářů, kterého přišel svatořečit. Skutečnost je taková, že Hyacinta
než umřela, řekla, že Naše Paní bědovala nad nemravností, špatnými
manželstvími, neslušným oblečením a nemravnými kněžími. Dodala: „Blahoslavená
Matka již déle nemůže zadržet ruku svého Božího Syna, aby udeřila na svět
spravedlivým trestem za jeho mnohé hříchy.“
František
se dotázal věřících „jaké Marie“ jste poutníky? Existuje Marie uctívaná Církví,
řekl František, ale také Marie „vlastních představ: Ta, která zadržuje ruku
pomstychtivého Boha.“
Toto
troufalé tvrzení se mi jeví jako vzpurná odpověď na varování Matky Boží.
František svatořečí pasáčky na holém
oltáři fatimské mezináboženské svatyně
Dále
řekl, že Boží milosrdenství se musí vždy klást před soud, a zdůraznil, že
trvání na potrestání hříchů, aniž by se prvně hovořilo o tom, že byly odpuštěny
skrze Jeho milosrdenství, činí „velkou nespravedlnost“ vůči Boží milosti.
Toto
byla jeho slova: „Boží milosti se činí velká nespravedlnost kdykoliv říkáme, že
hříchy jsou potrestány Jeho soudem, aniž bychom prvně řekli – jak nás
Evangelium jasně učí – že jsou odpuštěny skrze Jeho milosrdenství!“
„Milosrdenství
se musí klást před soud a v každém případě bude Boží soud vždy zadržen ve
světle Jeho milosrdenství,“ řekl, když četl své poznámky v portugalštině.
„Boží milosrdenství zjevně nepopírá spravedlnost, protože Ježíš vzal na sebe
následky našeho hříchu i spolu s náležitým trestem za něj.“
Františkovo
poselství je tedy jasným popřením přicházejícího trestu. Podle něj si ten, kdo
si myslí, že fatimské poselství předpovídá trest, vymýšlí jinou Pannu Marii než
tu, kterou hlásá Církev...
Papež přátelský ke komunistům...
Nechte
mě zopakovat, že nezmínil obrácení Ruska, které má nadále schizmatickou církev
se svými heretickými naukami ohledně vycházení Ducha Svatého, papežské
neomylnosti a Neposkvrněného početí Panny Marie. Samozřejmě, ten – který je
blízkým přítelem mnoha latinskoamerických komunistických diktátorů – nezmínil
Rusko a šíření jeho komunistických omylů ve světě.
Rusko
se však neobrátilo ani ve světské, ani v náboženské oblasti, a varování
Naší Paní dané ve Fatimě ohledně omylů této země je nadále tak příhodné dnes
jako bylo v roce 1917.
Více zmatení ohledně třetího
tajemství
Pokud
jde o třetí fatimské tajemství, kardinál Mario Luigi Ciappi napsal: „Ve třetím
tajemství se, mezi jinými věcmi, předpovídá, že velká apostaze v Církvi
začne od vrcholu.“ (1)
Kristus bez tváře se vznáší nad davem
na fatimském náměstí, což je symbolické pro koncilní církev
Kardinál
Silvio Oddi také psal o stejném tématu: „Dle nejpravděpodobnějšího výkladu,
není třetí tajemství – jež Jan XXIII. nepovažoval za vhodné odkrýt – o obrácení
Ruska, které je stále daleko od toho, aby se událo, ale o “revoluci“
v katolické Církvi.“ (2)
Co
bylo tou revolucí v 60. letech 20. století, že si to vyžadovalo varování
od Naší Paní? Zajisté to byl Druhý vatikánský koncil.
František
nezmínil třetí tajemství. Jedinou nepřímou narážku, kterou na něj učinil, bylo,
že řekl v jedné ze svých modliteb: „Já jsem biskup v bílém.“ To je
vyjádření z falešného třetího tajemství šířeného Vatikánem v roce
2000 [A nebo nikoliv z falešného
třetího tajemství, ale z první zveřejněné části tohoto tajemství, jak na
to poukazují někteří, viz např. zde
– pozn. překl.]. Až do chvíle před dvěma dny bylo „oficiálním“ výkladem
to, že biskup v bílém je Jan Pavel II. Nyní, když František prohlašuje, že
on je biskupem v bílém, šíří tím ještě více zmatení ohledně výkladu tohoto
falešného textu. [Vatikánem oficiálně
zveřejněný text třetího tajemství viz ve slovníkovém hesle zde.]
Bilance
této návštěvy je tedy toto:
- František
zásadně odporuje myšlence, že fatimské poselství je poselstvím o trestu.
- Zcela
ignoruje další části poselství, které hovoří o nemravnosti a úpadku
obyčejů vedoucích nespočet duší do pekla; ignoruje omyly Ruska –
komunismus – a jeho obrácení.
- Neřekl
nic o apostazi v Církvi.
- Pokud
jde o třetí tajemství, nezmínil jej, ale vytvořil ještě více zmatení u
falešného [textu třetího] vatikánského tajemství.
Poznámky:
1) Paul
Kramer, The Devil´s Final Battle,
(Terryville, CT: The Missionary Ass., 2002)
2) Silvio
Oddi, Il Tenaro Mastion di Dio,
(Roma: Progetti Museali Editore, 1995), str. 217
Zdroj: Tradition In Action
Překlad: D.
Grof