Soud národů XV (2025)
Naše Paní z La Saletty: Proroctví oficiálně odkryta a uvolněna.
Margaret C. Galitzin
15. září 2025
Webové stránky Tradition In Action nedávno obdržely ostrou stížnost týkající se proroctví Naší Paní z La Saletty dvěma dětem, Mélanii Calvatové a Maximinovi Giraudovi, ve francouzském La Salette-Fallavaux. Čtenář tvrdil, že neexistuje, žádný solidní důkaz o údajných slovech Panny Marie, že „Řím ztratí víru a stane se sídlem Antikrista“, a proto by web Tradition In Action neměl taková proroctví ve svém článku zveřejňovat.
Naše Paní z La Saletty během zjevení plakala.
Protestující čtenář dále namítal, že papež Lev XIII. Mélanii zakázal pokračovat v sepisování a šíření „údajného tajemství“ a že jej papež Pius XI. odsoudil. Vizionářka Mélanie projevovala bizární chování, jednala nevyzpytatelně a vymyslela si „delší tajemství“, které zahrnovalo proroctví o kněžích, kteří „se stali kloakami nečistoty“ a o Římě, který „ztratí víru“. Navíc šest různých – delších či kratších – verzí tajemství, které sepsala, jsou samy o sobě důkazem jejího pokrytectví a nikdo si nemůže být jistý, čemu věřit.
Náš čtenář trval na jediném „důkazu“ pro svůj postoj, kterým bylo, že to říkají dokonce i nezávislí a tradiční kněží. To je dost ironické – tento kritik obviňuje Tradition In Action, že nemá žádné důkazy a pak jako důkaz předkládá pouze obvinění na základě toho, co povídají anonymní weby a kněží.
Vlastně bylo až donedávna těžké mluvit s nějakou autoritou o tajemství z La Saletty právě proto, že bylo toto téma umlčováno zkaženými francouzskými kardinály a biskupy oné doby, což byl konec 19. století. Tyto vysoce postavené autority ve Francii a v Římě dělaly vše, co bylo v jejich moci – což bylo hodně –, aby tajemství nevešlo ve známost a lidé mu nevěřili. Jejich osobním zájmům nesloužilo šíření proroctví, které varovalo, že „se kněží stali kloakami nečistoty. Ano, kněží volají po pomstě a pomsta jest zavěšena nad jejich hlavami!“
V roce 1915, jedenáct let po smrti Mélanie, se francouzským kardinálům podařilo, aby Svaté oficium vydalo dekret (je třeba poznamenat, že velmi nezvyklým způsobem), který NEPROHLAŠOVAL poselství za falešné, ale spíše zakazoval věřícím na celém světě, aby ho komentovali nebo veřejně probírali. (1) To je jeden z důvodů, proč kolem poselství Mélanie a Maximina kolovalo tolik klepů a pochybností.
Objev tajemství z La Saletty
Před několika měsíci jsem slyšela o knize P. Reného Laurentina a P. Michela Cortevilla The Discovery of the Secret of LaSalette (Objev tajemství z La Saletty), která byla přeložena a vydána ve francouzštině v roce 2002 a v angličtině v roce 2004. Kniha je vlastně souhrnem první části monumentální pětitisícistránkové doktorské práce P. Cortevilla, kterému byl umožněn přístup k dosud pečlivě uzavřeným dokumentům o La Salettě ve vatikánských archivech.
Zveřejnění známých tajemství a jejich vydání se schválením Vatikánu.
Spoluatorem je P. René Laurentin, progresivista a jeden z posledních žijících periti Druhého vatikánského koncilu (zemřel v roce 2017 ve věku 99 let). Jakožto známý moderní mariolog sám uvádí, že se rychle zapojil do sledování odhalování objevů P. Cortevilla kvůli „živým otázkám“, které by mohly vyvstat. Také jako omluvu uvedl, že se obával, že části studie „by mu [P. Cortevillovi] mohla odcizit některá mediální společnost“. (2)
Mám podezření, že účelem toho, že tuto knihu recenzoval, bylo dodat progresivistický tón a výklad znepokojivým částem tajemství, zejména těm, která se týkají nově odhalené části tajemství o apoštolech posledních dnů a jejich roli v příchodu Trestu. A skutečně je tato část tajemství autory pouze shrnuta jejich vlastními slovy – nedostáváme přístup k přesnému znění ve spisech vizionářky Mélanie.
Potvrzuje nicméně autenticitu osmi poselství objevených ve vatikánských archivech (šest od Mélanie a dvě od Maximina), která jsou náležitě představena. (3)
Autoři také poskytují bohatou korespondenci a dokumentaci k tomu, že poselství z La Saletty a tajemství obdržely schválení papežů: Pia IX., Lva XIII. a sv. Pia X.; a světců: sv. Petra Eymarda, sv. Jana Boska, faráře Arského a mnoha vysoce postavených prelátů. (4)
Tajemství je uvolněno k diskuzi
Nejdůležitější je, zvláště pro ty, kteří by chtěli tajemství z La Saletty diskutovat veřejně, že Laurentin a Courtville oznamují, že poselství z La Saletty je oficiálně „osvobozeno“ od podivného mlčení, které na něj bylo uvaleno před více než stoletím. Dřívější zákaz komentování byl zrušen, protože sám Vatikán dovolil P. Cortevillovi bádat v archivech, veřejně obhájit jeho práci a zveřejnit její část, aby si ji mohl každý přečíst.
Světci, kteří schválili La Salettu.
Jak autoři poznamenávají: „Otevření archivů Posvátné kongregace nauky Víry de facto znamenalo konec tohoto vynuceného mlčení.“ (5) Tajemství z La Saletty tedy odteď můžou všichni katolíci číst a komentovat.
Tato kniha také rehabilituje vizionáře Mélanii Calvatovou a Maximina Girauda a představuje je jako pronásledované posly Panny Marie, kteří byli věrní svému poslání až do konce. Opět se dozvídáme nové informace, které pomáhají vysvětlit, proč Mélanie a Maximin v průběhu času trvali na tom, aby poselství Naší Paní bylo známo širší veřejnosti. Autoři vysvětlují, že poslední slova Naší Paní dětem dne 19. září 1846 byla: „Mé děti, předáte to všem mým lidem.“ (6)
Snažily se tedy jenom vyhovět Jejímu příkazu a nadále zůstávaly poslušné Královny nebeské – navzdory nejtvrdšímu odporu – až do své smrti v roce 1874 (Maximin), resp. 1904 (Mélanie). Obě děti vzdorovaly příkazům vysokých církevních představitelů, aby splnily nebeské nařízení a zůstaly věrné poslání, které jim Naše Paní dala.
V příštím článku bude v plném znění zveřejněno tajemství z roku 1878 se souhlasem Vatikánu, čímž bude dána plná svoboda toto téma komentovat a diskutovat.
Vizionáři v době zjevení, Maximin – 11 let, Mélanie Calvatová – 14 let.
Pokračování příště
1) Dne 21. prosince 1915 bylo vydáno nařízení, které přikazovalo „věřícím ve všech zemích, aby se zdrželi jakéhokoliv pojednávání či diskuze o této otázce, a to pod jakoukoliv záminkou či v jakékoliv formě – ať už v knihách, brožurách, podepsaných či anonymních článcích, nebo jakýmkoli jiným způsobem“. Ačkoliv byl tento krok řádně zaznamenán v Acta Apostolicae Sedis z 31. prosince téhož roku, brzy byly v této souvislosti zaznamenány určité nesrovnalosti. Zaprvé, na dokumentu chybí podpisy kardinálů či členů Svatého oficia – nese pouze podpis jejího notáře, Luigiho Castellana. Také není uvedeno datum, kdy se Svaté oficium údajně sešlo, aby o tomto legislativním aktu hlasovalo, ani žádná zmínka o tom, že by byl kdykoliv předložen papeži Benediktu XV. ke konečnému schválení. Ačkoliv dekret zakazoval jakoukoliv diskuzi o tajemství a stanovil tresty pro ty, kdo zákaz poruší, sám text tajemství není postižen žádným cenzurním opatřením, jak by se v dané situaci dalo očekávat. Dokonce zde není ani zákaz jeho držení, čtení či šíření.“ René Laurentin & Michel Corteville, The Discovery of the Secret of La Salette, Holy Water Books, 2024, str. 394.
2) Laurentin působil jako poradce Přípravné teologické komise Druhého vatikánského koncilu pro části mariánské nauky v dogmatické konstituci o Církvi. Byl silným zastáncem údajných mariánských zjevení v Medžugorji a Vassuly Rydén, dvakrát vdané řecké schizmatičky, která tvrdila, že přijímá nebeská poselství.
3) Laurentin & Corteville, The Discovery of the Secret of LaSalette, „Kapitola 4: The Eight Preserved Versions of the Secret“, str. 59 a násl.
4) Ibid., „Kapitola 6: Important unexpected Testimonies of writers, spiritual persons, Saints, Bishops and Popes“, str. 181 a násl.
5) Ibid., „Conclusion“, str. 286
6) Toto poučení zdůrazňují Corteville a Laurentin, kteří jej ve své práci uvádějí sedmkrát. Ibid., str. 7, 8, 91, 91, 274, 277, 285.
Zdroj: Tradition In Action
Překlad: D. Grof