Předseda Francouzské biskupské
konference je zednářem (2013)
Mark Stabinski
10.6.2013
Z Riposte Catholique
přichází zpráva, že novou vůdčí osobností biskupů Francie je Georges Pontier,
arcibiskup z Marseille. Je nástupcem kardinála Ving-Troisa, pařížského
arcibiskupa, který sloužil dvě funkční období.
Nový předseda biskupské konference, kterému je 70 let, je silným zastáncem
mezináboženského dialogu, zvláště s islámem, který je druhým
nejrozšířenějším náboženstvím ve Francii. V roce 2009 během ramadánu
vychvaloval islám a říkal, že katolíci musí „překonat sami sebe, aby objevili
hodnoty“ předávané muslimským náboženstvím a že musí vyvinout větší úsilí, aby
byli přátelštější k muslimům žijícím ve Francii.
Georges Pontier, biskup a zednář.
Arcibiskup z Marseille, dřívější předseda CEFAL
(Francouzsko-latinskoamerického biskupského výboru) je také jasně příznivě
nakloněn teologii osvobození, která těší progresivisty.
A stejně jako italští zednáři aplaudovali volbě Františka za papeže (zde), francouzští zednáři nadšeně chválili
zvolení arcibiskupa Pontiera za hlavu Francouzské biskupské konference. To by
skutečně měli, protože arcibiskup Pontiere je členem francouzského Velkého
orientu.
Dle výše zmíněného odkazu dokonce navštěvoval pravidelně zednářské schůzky.
Když byl na tuto věc věřícími během své pastorační návštěvy dotazován, Pontiere
své členství u zednářů nepopřel, i když je to v rozporu s církevním
právem a tradicí.
Stejně šokující jako toto odhalení, že je hlava francouzských biskupů
zednářem, je mlčení katolického tisku o tomto tématu. K postoji
arcibiskupa Pontiera se neobjevil takřka žádný komentář.
Člověk jen může přemýšlet nad tím, co by si papež Lev XIII. o současném
stavu věcí ve francouzské hierarchii pomyslel. Není těžké odhadnout, že by
podnikl kroky k zastavení smělých zednářských plánů „sloučit“ zlo
s dobrem, jak varuje 2. dubna 1884 ve své encyklice Humanum Genus o zednářství:
„Z toho, o čemž jsme v hrubých rysech
pojednali, dostatečně vyplývá, čím vlastně je zednářská sekta a jakými cestami
se ubírá. Hlavní zednářská dogmata jsou v tak velkém rozporu s rozumem a
logikou, že nemůže být nic zvrácenějšího. Chtít ze světa sprovodit náboženství
a Církev, kterou Bůh založil sám a k nesmrtelnosti ji ostříhá, chtít po
osmnácti stoletích znovu přivolat pohanské mravy a zřízení, to je znamení
velkorysé hlouposti a nanejvýš opovážlivé bezbožnosti.
„A není ani méně strašné ani snáze
snesitelné to, že se odmítají dobrodiní, jež Ježíš Kristus získal svou dobrotou
nejen jednotlivým lidem, ale i rodinné a občanské pospolitosti, dobrodiní,
která jsou i podle úsudku samotných nepřátel křesťanství převeliká.
„V tomto zběsilém a ohavném úsilí se takřka
dá rozpoznat ona nesmiřitelná nenávist a pomstychtivost, jíž Satan plane proti
Ježíši Kristu. Podobný je i druhý cíl zednářů, kteří se horlivě pokoušejí
podvrátit hlavní základy spravedlnosti a mravnosti, a nabízejí se za pomocníky
těm, kdož jako hovada chtějí, aby bylo dovolené, cokoliv se jim zlíbí, což není
nic jiného než dohánět lidské pokolení k potupné a nečestné záhubě.“ (č. 24)
Zdroj: Tradition In Action
Překlad: D. Grof