Proroctví o nadcházejícím trestu (2013)
Kázání
P. Reného Trincada na 24. neděli po seslání Ducha Svatého, 2013
V Catena Aurea sv. Tomáše nalézáme
v komentáři k Matoušovi 8:23-27 tato slova: „Pak Náš Pán poručí
větrům – to jest démonům – těm, kteří podněcují pronásledování – a dá veliký
mír Církvi a světu.“
Člověk
si může klást tyto otázky: Ukončí to soužení současnosti, které sužuje Církev a
svět? Bude si Bůh přát zavést velký a náhlý mír?
Představujeme
tato proroctví – stará i nedávná – jako možnou odpověď:
Naše Paní Fatimská
(1917) – Nakonec mé Neposkvrněné Srdce zvítězí. Svatý Otec Mi zasvětí Rusko a
to bude obráceno, a světu bude poskytnuto období míru.
Naše Paní z La Salette: Jedním
úderem všichni nepřátelé Církve Ježíše Krista zahynou
Naše Paní z La Salette,
Francie (1846) – Pak Ježíš Kristus aktem Své spravedlnosti a Svého velkého
milosrdenství vůči spravedlivým nařídí Svým andělům, aby usmrtili všechny Jeho
nepřátele. Jedním úderem pronásledovatelé Církve Ježíše Krista a všichni lidé
oddaní hříchu zahynou a svět bude jako poušť. Pak nastane mír.
Naše Paní z Akity,
Japonsko (1973) – Otec uvalí strašný trest na všechno lidstvo. Bude to trest
větší než potopa, takový trest, jaký svět nikdy předtím neviděl. Z nebe
bude padat oheň a vyhladí velkou část lidstva.
Sv. Brigita
(1303-1373) – Čtyřicet let před rokem 2000 bude ďábel na nějakou dobu uvolněn,
aby pokoušel lidi. Až se vše bude zdát ztracené, Bůh Sám náhle všechno zlo
ukončí.
Sv. Vincenc Ferrerský (14.
století) – Přijde taková doba, jakou do té doby nikdo neviděl. ... Způsobí
veliké zmatení, jaké nikdy nebylo, nebo na jaké se nikdy nepomyslelo,
s výjimkou toho, které nastane při Posledním soudu. Církev bude prolévat
slzy... Tyto zármutky však budou obráceny v radost. Král Králů a Pán Pánů
vše očistí a obnoví.
Ctihodný Bartoloměj Holzhauser
(17. století) – Všemohoucí pak zasáhne velkolepým úderem, který si nikdo neumí
představit. Po tři dny bude země ponořena do naprosté temnoty. Jako předtím
v Egyptě, anděl zhoubce pobije všechny ty, kteří povstali se satanskou
nenávistí proti Církvi.
Sv. Kašpar del Bufalo
(19. století) – Ti, kteří přežijí tři dny temnoty a hrůzy, budou věřit, že jsou
na zemi sami, protože zemský povrch bude pokryt mrtvými těly.
Sv. Vincenc, nazývaný andělem
apokalypsy: „Církev bude prolévat slzy.“
P. Bernard Maria Clausi
(19. století) – Věci dosáhnou vrcholu, a když se vše bude zdát ztracené, Bůh
všechny věci přetvoří mrknutím oka, jako z rána do noci... Přijde
strašlivé pozdvižení, přímo proti bezbožným. Bude to zcela nový a strašlivý trest,
jaký svět ještě nikdy neviděl. Tento trest bude cítit po celém světě a bude tak
strašlivý, že přeživší se budou domnívat, že jsou jedinými živými. Tento trest
bude okamžitý, ale strašlivý.
Ctihodný P. Jacinto Coma
(19. století) – Prozřetelnost si vyhradila neočekávané nástroje, které rázem
učiní to, co by při normálním průběhu věcí trvalo velmi dlouho.
Sr. Maria des Vallés
(17. století) – Neboť existují tři záplavy seslané, aby zničily hřích. První
záplavou je záplava Věčného Otce, která byla záplavou vody. Druhá je záplavou
Syna, která byla záplavou krve. Třetí je z Ducha Svatého a bude záplavou
ohně. Bude však smutná jako ty předtím, protože se setká s velkým odporem ...
Dvě již pominuly, ale třetí teprve přijde, a stejně jako ty dvě první, které byly
předpovídány dlouho před tím, než přišly, tak bude předpovídána také ta
poslední. Jen Bůh ví ten čas.
Ctihodná Alžběta Canori Mora
(18. století) – Viděla jsem svět v naprosté revoluci; řád a spravedlnost
již nevládly. Sedm smrtelných hříchů vítězně povstalo. Ze všech stran se šířila
nespravedlnost, podvod, zhýralost a všechny druhy hanebnosti. ... A všichni
věřící, kteří ve svém srdci zachovávali víru Ježíše Krista...byli...osvobozeni
od strašlivého trestu ... Náhle povstal prudký a silný vítr, který zněl jako
řev lva a byl slyšet po celé zemi. Strach a hrůza zasáhly lidi i zvířata. ...
Moc
pekla bude použita k vyhlazení těch bezbožných a heretických lidí, kteří
chtěli vyvrátit Církev a zničit jí do samotných základů. ... Ale Bůh nebude
dbát jejich lstí a dopadem Své mocné ruky ztrestá tyto bezbožné rouhače a
dovolí pekelným mocnostem vyjít z pekla...
Nesčetné
legie démonů zaplaví zemi a uskuteční příkazy Boží Spravedlnosti tím, že
způsobí strašlivé pohromy a neštěstí. Napadnou všechno a způsobí újmu rodinám,
majetku, městům i vesnicím. Nic na zemi nebude ušetřeno. Bůh dovolí, aby tito
prolhaní byli potrestáni ... a dá jim rychlou a strašlivou smrt, protože se
dobrovolně podrobili pekelné moci a uzavřeli s ní smlouvu proti Boží
Spravedlnosti. ...
Pak
jsem viděla temnou a děsivou ohnivou jámu, z níž vystupovalo mnoho démonů
v podobě lidí-šelem. Přišli zamořit zemi a všude zanechávali ruiny a krev.
.... Tito zlí duchové plenili místa, kde byl Bůh pohoršován, rouhán a jednalo
se s Ním svatokrádežně. Tato znesvěcená místa budou stržena a zničena a
nezbyde z nich nic než ruiny.
Anna Maria Taigi: Tři morové rány
pokryjí zemi na tři dny
Blahoslavená Anna Maria Taigi
(1769-1837) – Tři morové rány, s hroznými výjevy, pokryjí zemi na tři dny.
Trest ... z nebe bude děsivý a všeobecný. Všichni nepřátelé Církve, ať už
známí či neznámí, během této temnoty zahynou, s výjimkou několika, které
potom Bůh obrátí. Vzduch bude zamořen démony, kteří se objeví ve všech druzích
ohavných podob.
Petite Marie des Terreaux
(1773-1843) – Uvidíte revoluci skončit stejně, jako jste ji viděli začít.
Uvidíte tytéž věci, stejná zla, jako na počátku: republika, lži, zhýralost atd.
atd. Všechno však půjde rychleji a skončí se skvělým zázrakem.
Veliká
událost, během níž budou zlí potrestáni podivuhodným způsobem, ohromí
zemi. ... Revoluce náhle skončí
prostřednictvím zázraku, který udiví svět. Ti nemnozí zlí, kteří zůstanou,
budou obráceni. Věci, které se stanou, budou předzvěstí konce světa; budou tak
strašlivé, že mnozí zemřou hrůzou.
Sr. Palma Maria Addolorata
(19. století) – Nastanou tři dny temnoty; ani jeden démon nezůstane
v pekle. Všichni jej opustí a vzduch bude zamořen. To bude poslední morová
rána. Potom se na obloze objeví veliký kříž a triumf Církve bude takový, že
lidé budou váhat, zda takové zlo [vůbec] existovalo. ... Pak přijde skutečný
mír.
Josefina Reverdy
(19. století) – Část země je celá pouští; nic bez Boží moci se nemůže udržet.
Horlivější duše upadnou do mravní sklíčenosti. Přijdou tři strašlivé bouře,
které budou hýbat horami a ničit domy a budovy. Třetina všech lidí zahyne.
V tu chvíli se slunce skryje. Tři husté mraky naplněné satanskými duchy
pokryjí zemi. Měsíc zrudne jako krev. ... Po pronásledování Církev zvítězí a
bude opět vzkvétat.
Maria-Julia Jahenny
(1850-1941) – Povstanu náhle ve vší vznešenosti své spravedlnosti. ... Proměním
zemi; srazím provinilé duše. ... Bude to záplava hrůzy.
Sr. Helena Aiello
(+ 1961) – Řím nebude ušetřen, protože italští vládci opustili Boží Světlo a
protože jen nemnoho lidí opravdu miluje Církev. Není však vzdálený den, kdy
všichni zlí zahynou pod údery Boží Spravedlnosti.
Svět
si již nezasluhuje milost, ale spíše oheň, zničení a smrt. ... Trest rychle
odstraní zlé ze země. Bouře ohně padne na zemi. Tento strašlivý trest, nikdy
předtím v dějinách lidstva nevídaný, potrvá 70 hodin. Ateisté budou
zasaženi a vyhlazeni a mnozí budou ztraceni, protože zůstanou zatvrzelí ve
svých hříších. Pak uvidíte moc světla triumfovat nad silami temnoty. Trest ohně
je blízko a očistí zemi od hanebnosti zlých.
Znamení trestu ve veřejném zjevení
Existují
tucty dalších soukromých zjevení, která hovoří o náhlém a strašném trestu, jímž
Kristus zavede mír na zemi. Proroctví o třech dnech temnoty je asi nejčastěji
opakovaným z nich všech. Nepochybně by někdo mohl vznášet námitku, že nic
takového se neříká v oficiálním Zjevení, tj. v Písmu svatém.
Podívejme se, je-li to pravda:
Zachariáš –
V celé zemi, praví Hospodin, budou dvě třetiny vyhlazeny a pomřou, takže
v ní zůstane jen třetina. (13:8)
*
V onen den nebude ani horko ani chladná tma. Bude to nebývalý den – jen
Hospodin ho zná – kdy zmizí rozdíl mezi dnem a nocí, takže bude světlo i
v čas večera. (14:6-7)
Izajáš
– Hle, Hospodinův den neúprosně přichází s hněvem horlivým a planoucím, aby
zemi zcela zpustošil a vyhladil hříšníky.
Nebeské
hvězdy a souhvězdí se nebudou moci rozsvítit; slunce se zatmí už od svítání a
měsíc nevydá svůj svit.
Potrestám
svět za jeho zločiny, všechny ničemy za jejich hřích. S pýchou nadutců
tehdy skoncuji, pokořím zpupnost ukrutných. (13:9-11)
*
Je to den hrůzy, porážky a zmatení, den boření hradeb a křiku... (22:5)
*
To proto zemi hltá prokletí a její obyvatele pykají; obyvatelé země mizejí,
zbývají už jen nemnozí. (24:6)
*
To se stane na zemi mezi národy – jako když se češou olivy, jako když po
vinobraní zbudou paběrky. (24:13)
*
Hospodin se hněvá na všechny národy, zlobí se na všechny jejich zástupy; jako
proklaté je vyhladí, vydá je krveprolití. (34:2)
Sofoniáš –
Smetu z povrchu země dočista všechno, praví Hospodin. Smetu lidi i
dobytek, smetu nebeské ptáky i mořské ryby – všechna pohoršení spolu
s ničemy! Vyhladím z povrchu země samo lidstvo, praví Hospodin.
(1:2-3)
*
Blízko je ten veliký Hospodinův den, blízko je a rychle se blíží! Slyš! To je
Hospodinův den, hrdina zoufale volá do boje! Ten den bude den zuření, den
úzkosti a sevření, den zkázy a pohromy, den chmury a temnoty, den mračna a
setmění, den troubení na roh beraní proti městům s hradbami a
s vysokými baštami. Tehdy sevřu lidi úzkostí, aby jak slepci tápali,
protože proti Hospodinu hřešili. Krev se z nich vyřine jako hlína a
vnitřnosti jak lejna! Jejich stříbro a zlato je nezachrání v den
Hospodinova zuření, až plamen jeho horlení pohltí celou zemi. Ano, skoncuje, a
to rychle, se všemi obyvateli země! (1:14-18)
*
Proto mě čekejte, praví Hospodin, v den, kdy povstanu, abych svědčil!
Tohle je můj soud: Posbírám národy, shromáždím království a vyliji na ně svou
prchlivost, všechnu svou rozpálenou zlost. Ano! Žár mé žárlivosti pohltí celou
zemi! (3:8)
*
Tehdy dám národům čisté rty, aby všichni vzývali jméno Hospodin a společně mu
sloužili. (3:9)
„Hospodinův
den“, který prorok ohlásil, bude ohromným a nepředstavitelným trestem až
do různých konců světa, který dopadne na všechny národy. Po tomto
strašlivém trestu přeživší, kteří zůstanou, budou s novým zápalem vzývat
jméno Hospodina. Církev a svět budou obnoveni zásadním a nadpřirozeným
způsobem.
A
je tam toho víc:
Jeremiáš –
Viděl jsem zemi – hle pustá a prázdná, vzhlédl jsem k nebi – bylo beze
světla. ... Tak praví Hospodin: „Z celé země zbudou sutiny, i když ji zcela
nezničím.“ (4:23, 27)
*
Hle, Hospodinova vichřice – jeho hněv už zuří! Na hlavy darebáků snáší se vichr
bouřlivý! Hospodinův hněv se neodvrátí, dokud neprovede a nesplní, co ve svém
srdci usoudil. V nadcházejících dnech tomu jasně porozumíte. (23:19-20)
Ezechiel –
Toto praví Panovník Hospodin: Zlo za zlem – hle už tu je! Je konec, konec je,
tvůj konec nadešel – hle už tu je! Tvůj zánik nadešel, obyvateli země! Ten čas
už tu je, blíží se onen den – místo jásotu je na horách děs! (7:5-7)
*
Dostal jsem slovo Hospodinovo: „Prorokuj, synu člověčí. Řekni: Tak praví
Panovník Hospodin – Kvílejte: ´Ach ten den!´ Neboť je blízko onen den,
Hospodinův den blíží se. Den zahalený oblaky – přichází čas pro národy!“ (30:
1-3)
Joel
– Ach, ten den! Hospodinův den blízko je, zhouba od Všemohoucího blíží se!
(1:15)
Amos
– Běda těm, kteří touží po Hospodinově dni! K čemu vám bude Hospodinův
den? Přijde s tmou, a ne se světlem! ... Hospodinův den nepřinese světlo,
ale tmu, černotu bez jediného paprsku! (5:18, 20)
Malachiáš
– Hle, už přichází ten den planoucí jako pec! Všichni nadutci a všichni
zločinci budou jako strniště a den, který přichází, je sežehne, praví Hospodin
zástupů. Nezůstane z nich kořen ani ratolest!
Vám,
ctitelům mého jména, však vyjde slunce spravedlnosti a v jeho paprscích
bude uzdravení. Vyrazíte a budete dovádět jako telátka vypuštěná
z maštale.
Tehdy
podupete ničemné – budou pod vašima nohama jako popel v den, který
připravuji, praví Hospodin zástupů. (3:19-21)
List sv. apoštola Pavla Římanům
(cituje Izajáše) – Dokonale a rychle splní své slovo podle spravedlnosti; ano,
rychle splní své slovo Pán na zemi. (9:28)
2. list sv. apoštola Petra
– ...že takto také tehdejší svět potopou zahynul – a že nynější nebesa i země
týmž slovem Božím jsou uloženy a uchovávány pro oheň ke dni soudu a záhuby
bezbožných lidí. (3:6-7)
Překlad: D.
Grof