Komentář Eleison CDLXXXVI – Jsou si duchovní vědomi? –
I (2016)
(486)
5. listopadu
2016
JSOU SI DUCHOVNÍ VĚDOMI? – I
Jeden čtenář
těchto „Komentářů“ právě vznesl otázku, která se kdysi často kladla a nyní se pravděpodobně
klade méně často, ale je stále zajímavá: je si generální představený Bratrstva
sv. Pia X. vědom toho, jak protiřečí sám sobě? – v červenci tohoto roku
vyzval k novému růžencovému křížovému tažení výlučně za dosažení vítězství
Neposkvrněného Srdce skrze zasvěcení Ruska, zatímco nedávno tvrdil, že Řím
chce, aby FSSPX zaplnilo důležité pozice v Církvi, aby jí pomohlo překonat
modernismus. Rozpor je jasný, protože duchovní, kteří v současnosti zastávají
pozice v Římě, jsou určitě proti zasvěcení, jak jej požadovala Naše Paní,
a důvody pro to jsou závažné.
Napište P.
Guymu Castelainovi do Le Moulin du Pin, F53290 Beaumont-Pied-de-Boeuf ve Francii
o kopii vynikajícího úvodníku z jeho zpravodaje FSSPX z tohoto
měsíce, kde předkládá deset důvodů, proč je Druhý vatikánský koncil hlavní
překážkou zasvěcení Ruska Naší Paní. Velmi stručně: zasvěcení představuje
politickou angažovanost proti politice neutrality, vlády Krista proti jeho
sesazení z trůnu, katolicismu proti náboženské svobodě, papeže proti
kolegialitě, jediného pravého náboženství proti ekumenismu, Neposkvrněného
Srdce proti glorifikaci lidské důstojnosti zapomínající na prvotní poskvrnu
neboli hřích, jediné pravé Církve proti spáse v jiných náboženstvích, míru
katolického papeže proti míru skrze „ducha Assisi“ atd. Není divu, že papež
František řekl Vladimíru Putinovi, který když jej přijel navštívit a vyjádřil
zájem o zasvěcení: „O Fatimě se nebudeme bavit!“
Lidská
politika a politici mohou skrze kompromis vyřešit mnohé lidské sváry mezi
člověkem a člověkem, ale deset důvodů P. Castelaina prokazuje, že svár mezi
Fatimou a konciliaristy není ničím méně, než svárem mezi „starým“ náboženstvím
Říma, které je tak svěží jako věčnost, a „novým“ náboženstvím Druhého
vatikánského koncilu, které je tak zvětralé jako hřích. Zde je jeden
z těch svárů mezi Bohem a člověkem, kde politický kompromis nepřichází
v úvahu. Cožpak v roce 1973 Naše
Paní z Akity v Japonsku nevarovala, že „...Církev bude naplněna
zastánci kompromisu...“ Otázka pro generálního představeného pak je: je si
vědom, že je „zastáncem kompromisu“? Chápe nebo nechápe, že prosazuje vzájemně
si odporující rozpor? Jestliže to chápe, pak je lhářem buď, když propaguje
Fatimu, nebo když brání konciliaristy, nebo v obojím. Naopak, jestliže to
nechápe, pak je slepý.
Jistý počet
katolíků je nyní přesvědčen, že jeho poslední výzva k růžencovému
křížovému tažení je čistě politický manévr k oklamání jeho
tradicionalističtějších stoupenců. Jistě v jeho prvním období výkonu
funkce generálního představeného mnoho jeho slov a činů naznačuje, že tehdy
chápal tento svár tak jasně, jako jej chápal arcibiskup Lefebvre. Pak však
musel přijít bod obratu, od nějž namísto toho, aby se držel zájmů Božích, chtěl
také sloužit zájmům lidí. To se nedá (Gal. I, 10), ale jako mnoho z nás,
chtěl „sníst svůj dort a zároveň jej mít“, a přirozenost je odborníkem na to, jak
se obléct jako milost, říká Následování
Krista. Musela tedy následovat doba přechodu, kdy byl úmyslně slepý, když
však úmyslná slepota pokračuje příliš dlouho, změní se na vrozenou slepotu,
která je strašlivým trestem od Boha. Mezi lety 2006-2008 pro něj Panna Maria
nesporně získala více než dost milostí, aby viděl, co dělá, ale stejně jako
konciliaristé a Macbeth se on namísto toho „brodil v krvi“ (jednání třetí,
scéna 4.) – v krvi Církve. Stejně jako konciliaristé v Římě zajisté
potřebuje naše modlitby.
Čtenáři,
jestliže chcete jasně chápat, modlete se růženec, a jestliže v naší
strašlivé době nikdy nechcete přestat chápat jasně, modlete se všech 15
tajemství růžence každý den. Matka Boží vás nemůže zklamat.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof