Komentář Eleison CCCLXXXI – Skrytý příběh III (2014)
(381)
1. listopadu
2014
SKRYTÝ PŘÍBĚH III
Pro
pokračování příběhu o poselství Naší Paní generálnímu představenému Bratrstva
sv. Pia X. (FSSPX) před šesti lety, je potřeba [říci] něco k [jeho] pozadí.
Druhý vatikánský koncil (1962-1965) vychýlil katolickou Církev z kurzu,
aby ji smířil s dnešním bezbožným světem. Arcibiskup Lefebvre (1905-1991)
založil FSSPX v roce 1970, aby pomohl katolíkům setrvat v kurzu a 21
let jej v kurzu držel. Jakmile však zemřel, jeho mladší nástupci, mylně
přesvědčení, že jej stále následují (nebo klamoucí sebe sama, že jej následují,
Bůh ví), ve skutečnosti snili o smíření s koncilním Římem.
V roce 2000
se koncilní vůdci sešli a všimli si FSSPX, když v jubilejním roce vykonalo
velmi úspěšnou pouť do bazilik v Římě. Znovu se obnovily veřejné kontakty (tj.
kontakty opačné k soukromým) mezi FSSPX a Římany, kteří se jali spolknout to
FSSPX, jež nedokázali vyplivnout. „Promluvme si,“ řekli. Zdálo se, že vůdci
FSSPX jsou obezřetní: „Musíte prokázat svou dobrou vůli tím, že uvolníte
tridentskou mši a sejmete exkomunikace uvalené na biskupy FSSPX vysvěcené 30.
června 1988.“ Mnoho se toho pak nestalo, přinejmenším ne veřejně, protože na
obou stranách musela idea smíření dozrát. V roce 2006 však byl biskup
Fellay, iniciátor smíření ze strany FSSPX, znovu zvolen generálním
představeným. Jak jsme viděli, bylo to brzy poté, co Naše Paní začala
intervenovat skrze svá poselství, o nichž vyprávíme tento příběh.
Biskup
Fellay přijal její přání růžencového křížového tažení za zasvěcení Ruska
v roce 2006, ale přesměroval jej k první předběžné podmínce rozhovorů
s Římem, tj. k uvolnění mše. V roce 2007 Benedikt XVI. tuto
předběžnou podmínku částečně uspokojil svým Motu
Proprio. Biskup Fellay se radoval jako by to bylo úplné zadostiučinění a posunul
se k druhé předběžné podmínce, tj. ke snětí „exkomunikací“, přičemž Naše
Paní ihned po Motu Propriu
v srpnu 2007 započala sérii poselství neústupně požadujících, aby
jakékoliv druhé růžencové křížové tažení bylo zaměřeno na zasvěcení Ruska.
Biskup Fellay se k tomu však nepropůjčil, protože věděl, že toto zasvěcení
se Římanům nezamlouvá. Oni chtěli rozhovory a on také, aby smířil nesmiřitelné,
tj. Druhý vatikánský koncil a katolickou Tradici. Nyní v tom příběhu
můžeme pokračovat.
Když na
počátku roku 2008 Naše Paní viděla, jak biskup stále váhá, skrze posla mu docela
přísně sdělila, že nemá „použít (druhé)
růžencové křížové tažení na úmysl snětí exkomunikací,“ a že pokud tak
učiní, „bude to pro Bratrstvo sv. Pia X.
osudné“. Dodala, že žádnou takovou snahu nepožehná, ale namísto toho
použije růžence, které se věřící pomodlí, na jiné účely. A 22. března, na Bílou
sobotu, řekla nanejvýš jasně: „Řekněte
biskupovi Fellaymu, že se již nemůže přiblížit Římu o nic víc, než už je,
jakkoliv dobré úmysly může Svatý Otec mít.“ A opakovala: „Pamatujte si, jakkoliv dobré úmysly může
Svatý Otec mít.“
Přerušme
opět ten příběh, abychom poukázali, jak relevantní toto poselství bylo pro
obranu Víry a jak dokonale tento skrytý příběh odpovídá vnějším skutečnostem. Biskup
Fellay, hlava poslední celosvětové bašty pravé Víry, je pokoušen odevzdat ji
zpět pod koncilní Římany, strašlivé nepřátele oné Víry. Protože nerozumí
modernímu světu, věří, že koncilní církev je katolickou Církví a důvěřuje
dobrým úmyslům [římských] autorit (naopak arcibiskup Lefebvre po letech
vyjednávání s římskými autoritami, je – v soukromí – popsal jako „hady“).
Je-li tedy tento skrytý příběh pravdivý, a jestliže biskup Fellay učiní špatné
rozhodnutí, je FSSPX odsouzeno k záhubě. Co se stalo?
(pokračování
příště)
Kyrie
Eleison
Zdroj: http://www.dinoscopus.org
Překlad: D. Grof