Soud národů – II (2020)
Poslední
časy: Obrácení Židů a dny trápení
Margaret C. Galitzin
8. června
2020
V minulém článku
jsme se podívali na některé pasáže ze Starého zákona, které předpovídaly
poslední časy předtím, než nastanou časy konce neboli konec světa, který se
uzavře Posledním soudem. Avšak trest známý jako Soud národů bude označovat
počátek posledních časů. Tehdy na zemi zůstane jen zbytek lidí a ten nastolí
období míru, kdy bude katolická Církev vítěznou.
Prorok Jeremiáš
Dnes
pokračuji dalším textem ze Starého zákona, který to potvrzuje. V knize
Jeremiáš (1) Hospodin skrze svého proroka ohlásil: „Hospodin řve na výsostech, burácí z příbytku své svatosti ...
křičí jako ti, kdo víno lisují, na všechny, kdo žijí na zemi ... neboť Hospodin obžaluje národy: soudí
se s každým smrtelníkem a ničemy dává napospas meči. Tak praví Hospodin.
Tak praví Hospodin zástupů: »Hle, od národu
k národu se šíří neštěstí, od nejzazších konců světa se zvedá vichr veliký
« ... nikdo je [zlé] neopláče, nikdo je neposbírá ani nepohřbí; zůstanou ležet
jako hnůj na zemi.“ (25:30–33)
Mnozí budou
potrestáni a zůstanou „ležet jako hnůj na zemi“. Jestliže zlí zůstanou ležet
nepohřbení, nebude to tedy konec světa. Protože při Posledním soudu, kdy budou
všichni lidé vzkříšeni, a Bůh bude soudit celé lidstvo, půjde následně každý na
své konečné místo – do nebe nebo do pekla.
Navíc prorok
Jeremiáš končí tím, že konkrétně zmiňuje epochu, kdy tyto věci nastanou: „Hle, Hospodinova vichřice – jeho hněv už
zuří! Na hlavy darebáků snáší se vichr bouřlivý! Hospodinův planoucí hněv se
neodvrátí, dokud neprovede a nesplní, co ve svém srdci usoudil.
V nadcházejících dnech tomu porozumíte.“ (30:23–24) (2)
Mnohé národy budou během Soudu národů vyhlazeny
Dobou, kdy
„tomu porozumíte“, je naše doba. Veliký trest zmiňovaný v knize Jeremiáš,
bude Soudem národů. A při tomto soudu národy zmizí, jak řekla Naše Paní třem
dětským pasáčkům ve Fatimě. To však není
konec světa. Musí přijít doba, kdy lid, který zůstane na zemi vzdá slávu Našemu
Pánu a Naší Paní a nastolí vládu Panny Marie, jak to předpověděl velký prorok
ze 17. století, sv. Ludvík Maria Grignion z Montfortu.
Tento bod
zdůrazňuji, protože jsem četla „věrohodná“ slova různých jinak dobře
informovaných tradicionalistických kněží a autorů, že se blížíme času konce a
příchodu Antikrista atd. To není pravda.
Souhlasím
s tím, že zde před trestem, který zahájí poslední časy, může být
předchůdce Antikrista. Nejen, že je to možné, je to velmi pravděpodobné. Kdo by
zpochybňoval, že posledních sedm papežů – kteří klamali tolik katolíků po více
než půl století – vytvořili jako celek, typ předchůdce Antikrista, který oklame
mnoho věřících na konci času?
Protože jsme
však ještě nestáli před strašlivým předcházejícím trestem a nepoznali jsme
období míru, kdy bude Kristus vládnout ve společenském i náboženském řádu na
zemi, nenacházíme se v časech konce. Jsme v době, která předchází
posledním časům, kdy v jistou chvíli bude naplněn pohár Božího hněvu a
Jeho meč dopadne na svět.
Prof. Plinio
nás varoval, že „bychom měli být na tuto
chvíli připraveni, a měli bychom být připraveni adorovat Boží svatost, když
trestá. Bude trestat proto, že je Svatý a nemůže tolerovat říši zla, v níž
žijeme. Jeho nenávist k tomuto zlu odhalí Jeho svatost.“
Ti, kteří
jsou na tuto chvíli připraveni, se stanou budovateli vlády Panny Marie.
Proroctví o obrácení Židů
P. Sánchez
citoval text sv. Lukáše a potvrdil, že nastane obrácení Židů po Velkém trestu a
před koncem světa.
Sv. Lukáš
napsal: „Běda ženám v požehnaném
stavu i kojícím v ony dny! Neboť bude veliké soužení na zemi a soud hněvu
nad tímto lidem. Budou padati pod ostřím meče, budou odváděni do zajetí mezi
všechny národy a Jerusalem bude šlapán pohany, dokud se nenaplní čas pohanů.“ (21:23–24) (3)
Zkáza Jeruzaléma v roce 70
P. Sánchez
poznamenal, že Boží hněv, který dopadne na Izrael, má trojí účinek, přičemž
první dva se již naplnily.
Prvním je bídná smrt mečem, která se
odehrála v roce L.P. 70, kdy byl Jeruzalém obléhán římskými armádami pod
vedením Tita. Josephus Flavius nám převyprávěl, že během obléhání zemřel milion
Židů a 97 000 jich bylo zajato a rozptýleno mezi národy.
Druhým je, že se Židé stali národem bez
vlastní země a jsou rozprášeni mezi všemi národy. To trvá až do dnešních dnů,
protože i když se v roce 1948 umožnilo, aby se Izrael stal židovským státem,
nikdy nenastalo mírové držení této země, protože Židé jsou v neustálém
boji s Palestinci a jinými arabskými zeměmi, které si nárokují totéž
území. A tak byl během více než 70 let zpochybňován nárok Izraele na toto
území.
Třetím účinkem je usazení jejich nepřátel
v Jeruzalémě, dokud se „nenaplní čas pohanů“. Co znamená vyjádření „čas
pohanů“? P. Sánchez vysvětloval: „Slova Pána Ježíše Krista nepochybně odkazují
na slova proroka Ezechiela: „Kvílejte:
Ach ten den! Neboť je blízko onen den, Hospodinův den blíží se. Den zahalený
oblaky – přichází čas pro národy!“ (Ezech. 30:2–3)
Izrael si 70 let nárokuje, že je státem, ale Arabové
mu nikdy nedovolili mírové držení této země, což tento nárok rozbíjí – nahoře,
Palestinci ve střetu s izraelskými silami poblíž dnešní hranice – dole,
izraelští vězni zajatí syrskými jednotkami v roce 1973
„Určitě to
znamená počátek nové éry, která bude charakterizována nedostatkem víry ve
světě, oddělení a odpadnutí lidí od Boha. Fillion, znalec Písma svatého, to
také komentuje: »Je to doba, v níž dá Bůh volný průchod Svému hněvu vůči
celému pohanskému světu. «“ (4)
To znamená,
že je to doba, kdy Bůh potrestá národy za revoluci, která začala humanismem,
renesancí a protestantskou revoltou a skončí po Trestu.
Další
proroctví o obrácení Izraele je v epištole sv. Pavla Římanům (11): „Nechci totiž, bratři, abyste neznali toto
tajemství – abyste nepokládali sami sebe za moudré – že totiž slepota padla na
část izraelského národa, dokud by pohani
v svém celku nevstoupili (do Církve), a tak veškerý izraelský národ
nedošel spásy, jak je psáno...“ (5)
Jaký je
smysl slovního obratu „dokud by pohani v svém celku nevstoupili“? P.
Sánchez dovozoval, že tento slovní obrat se rovná slovům „dokud Víra nepřijde
ve své plnosti“, tj. tehdy, až všichni ti pohané, které se Bůh rozhodl „získati
pro své jméno“ vytvoří věřící lid. (Skutky apoštolů 15:14) Bude to doba po
velkém Trestu, kdy se všechny národy vrátí k Víře a vybudují před koncem
světa nové křesťanstvo.
Čas trápení
P. Sánchez
se zabývá proroctvími Naší Paní a světců, která hovoří o Velkém trestu, po němž
následuje období míru, kdy bude na zemi znovu nastolena společenská vláda
Krista. Ještě před tím však zkoumá Nový zákon. S krátkým komentářem nám
prezentuje „některé texty evangelia, které se podle všeho vtahují
k posledním časům“. Nezahrnuje texty, u nichž je jasné, že se vztahují ke
konci světa. (7)
Středověká tapisérie ukazuje sv. Jana, draka se sedmi
hlavami a šelmu z moře
Z důvodu
stručnosti jen zmíním titulky a názvy kapitol textů, které cituje: Časy trápení, Mt 24, Mk 13, Lk 21; Velké soužení, Mt 24:21–24, Mk 13: 19–22,
Lk 21:25–26; Podobenství o fíkovníku: Mt 24:32–35; Mk 13:28–31, Lk 21:29–33;
Napomenutí k bdělosti: Lk 17:26–30; 21:34–36, Lk 21:20–21, 2 Pet 3:10–12;
Proroctví apoštolů: 1 Tes 5:1–3, II Tes 2:1–12; 1 Tim 4: 1–2; II Tim 3:1–5;
4:2–42 Pet 2:1–2, 3:1–13; 1 Jn 2:18–23, 2 Jn 1:7, Jud 1:8, 12–21. (8)
P. Sánchez
na závěr říká, že by mohl citovat texty ze Zjevení sv. Jana, ale že považuje za
dostatečné říct, že tato kniha představuje obrázek strašlivých katastrof a
bojů, které budou hýbat světem až do Kristova vítězství a konečného pádu všech
Jeho nepřátel.
Řekl: „Šelma
z Apokalypsy, která je vládou zla, bude šířit své omyly. Je to vtělení
mocností, které bojují proti Božímu království, vtělení Antikrista, „draka se
sedmi hlavami“ (Zj 12:3). Je to tentýž Satan, který chce zničit Boží plány, a
ačkoliv mu Bůh dovolí vést válku proti Jeho svatým a křesťanům, a zdánlivě je
porazit, nepochybně přijde chvíle, kdy bude Satan spoután a nastane období
míru. (Zj 20:1–3)“
pokračování
příště
Poznámky:
1) Benjamín
Martin Sánchez, The Last Times: Public
and Private Prophecies, TOP, 1. vydání, Imprimatur: biskup Eduardus
Zamorensis, 1968, str. 14
2) tamtéž
3) tamtéž,
str. 14–16
4) tamtéž,
str. 15
5) tamtéž,
str. 29–30
6) tamtéž,
str. 30
7) tamtéž,
str. 14
8) tamtéž,
str. 17–28
9) tamtéž,
str. 27–28
Zdroj: Tradition In
Action
Překlad: D. Grof