Soud národů – I (2020)
Poslední
časy a Soud národů
Margaret C. Galitzin
13. května
2020
Nedávno jsem
narazila na malou knížečku s názvem Los
Ultimos Tiempos (Poslední časy),
kterou napsal španělský odborník na Písmo svaté, P. Benjamin Sánchez (nar.
1905). (1) Tato krátká práce, která zkoumá veřejná i soukromá proroctví o
Posledních časech, je pro naši dobu velmi zajímavá a významná. Je to zčásti
proto, že si mnoho katolíků, kteří jsou ohromeni apostazí a hříchem dnešní
doby, mylně myslí, že žijeme na Konci času, který bude bezprostředně předcházet
Poslednímu soudu.
P. Sánchez
na základě Písma svatého a proroctví, která jsou s ním v souladu,
naší dobu správně začleňuje do časového rámce historie. Výsledky jeho studie
potvrzují proroctví z Fatimy a Quita a také proroctví velkého mariánského
proroka sv. Ludvíka Marii Grigniona z Montfortu, která hovoří o Velkém
trestu, po němž bude následovat dlouhé období míru, kralování Krista
prostřednictvím Panny Marie, nebo stručněji řečeno, vláda Panny Marie, o níž
hovořil další prorok naší doby, prof. Plinio Corrêa de Oliveira.
Detail Posledního soudu – katedrála v Orvietu
Obecně
vzato, Písmo svaté a soukromá proroctví, nad nimiž se P. Sánchez zamýšlí, nás
varují před velkým trestem, který přijde na celé lidstvo, – Soud národů – jenž
bude následován dlouhým obdobím míru a univerzální prosperity. Když používá
vyjádření Poslední časy, zdůrazňuje,
že se nevztahuje ke konci světa stvořeného Bohem. Svět ve velké všeobecné
katastrofě, která přichází, nebude zcela zničen.
Zbytek
lidstva, který přežije trest, bude proměněn a očištěn. S horlivostí pro
slávu Našeho Pána a Naší Paní vybuduje lepší svět. Mnohá proroctví mluví o
velkém vůdci poslaném Bohem, o prorocké postavě milované Naší Paní, postavě
podobné Eliášovi, která povede tuto obnovu.
P. Sánchez
poznamenává, že v době, která bude následovat: „bude Kristus kralovat od jednoho konce světa na druhý a položí všechny své nepřátele pod své nohy
(1 Kor. 15:25), aby se mu podřídili.“
Jeho Církev
bude slavně triumfovat na celé zemi. (2)
Čas konce
nebo Poslední soud nastane teprve po tomto období Božího
triumfu na zemi. P. Sánchez zdůrazňuje, že Velký trest a očištění světa by se
neměly zaměňovat s Posledním soudem, protože Písmo svaté nám říká,
že ani andělé v nebi neznají ten den nebo čas výše zmíněného.
To, co se
v Písmu svatém a proroctví ohlašuje, a představíme to v sérii článků,
není konec světa, ale to, co se nazývá Soudem národů, který nastane během
Velkého trestu, jenž přijde na svět, který ztratil víru a těžce přestoupil
všechny Boží zákony. Je to Trest, který nastane v naší době, jak
předpovědělo Písmo svaté, a jasněji to bylo popsáno v různých schválených
proroctvích.
Začněme tuto
sérii tím, že se podíváme jen na několik citátů z Písma svatého (3), které
potvrzují Trest nebo Soud národů, po němž následuje doba, kdy se očištěný
zbytek bude obávat Hospodina a oslavovat jej.
Citáty z Písma svatého o Velkém trestu a
očištěném zbytku
Izajáš
prorokoval Poslední časy, kdy země zneuctěná svými obyvateli, bude zničena a
zůstane pouze hrstka věřících:
Prorok Izajáš, Congonhas do Campo, Brazílie
„Hle, Hospodin vyplení zemi, zcela ji
zpustoší; zohaví její vzezření, její obyvatele rozptýlí. Stejně dopadne kněz i
kmán, otrok i jeho pán, děvečka i její paní, ti, kdo kupují i kdo prodávají,
věřitelé i dlužníci, lichváři i jejich oběti.
Zem bude vypleněna, o všechno bude oloupena – takové
slovo vyšlo od Hospodina! Zem chřadne, uvadá, celý svět vadne vyčerpán,
vyčerpán je i výkvět národa. Země je poskvrněna svými obyvateli; neboť
překročili zákony, na ustanovení nedbali a věčnou smlouvu zrušili.
To proto zemi hltá prokletí a její obyvatelé pykají;
obyvatelé země mizejí, zbývají už jen nemnozí.“ (Iz 24:16)
Malý počet
přeživších tohoto velkého trestu je předpovězen v obraze několika oliv,
které se stále drží na stromě i poté, co se s ním třáslo:
„Toto se stane na zemi mezi národy – jako
když se češou olivy, jako když po vinobraní zbudou paběrky.“ (Iz 24:13)
Důležité je
poznamenat, že i když jich bude málo, nějací obyvatelé zůstanou i po Velkém trestu,
což je rozhodujícím znamením, že to není konec světa.
Soud národů
Den Páně
ohlášený v Knize Sofoniáš bude Soudem národů, kdy každý dostane
spravedlivý trest a zbývající věřící povede „vyvolený (čistý) ret“, aby všichni
mohli sloužit Hospodinu a vzdávat mu slávu:
Zničení Babylonu se stalo archetypem všech Božích
trestů
„Blízko je ten veliký Hospodinův den, blízko
je a rychle se blíží! Slyš! ...Ten den bude den zuření, den úzkosti a sevření,
den zkázy a pohromy, den chmury a temnoty, den mračna a setmění... Tehdy sevřu
lid úzkostí, aby jak slepci tápali, protože proti Hospodinu hřešili. Krev se
z nich vyřine jako hlína a vnitřnosti jak lejna!“ (Iz 1:14-17)
„Toto je můj soud: Posbírám národy,
shromáždím království a vyliji na ně svou prchlivost, všechnu svou rozpálenou
zlost. Ano! Žár mé žárlivosti pohltí celou zemi! Tehdy dám národům čisté rty,
aby všichni vzývali jméno Hospodin a společně mu sloužili.“ (Iz. 3:8-9)
Obnovený svět, nikoliv poslední časy
Zachariáš
předvídá Velký trest, který přijde na zemi, kde zůstane pouze třetina lidí. Ti
však budou zkoušeni a očišťováni a budou vzývat jméno Hospodina:
„V celé zemi, praví Hospodin, budou dvě
třetiny vyhlazeny a pomřou, takže v ní zůstane jen třetina.
I tu třetinu, ale zavedu do ohně. Přetavím je, jako se
taví stříbro, protříbím je, jako se tříbí zlato. Budou vzývat mé jméno a já je
vyslyším. Řeknu: »To je můj lid« a oni odpoví: »Náš Bůh je Hospodin!«“ (Zach.
13:8-9)
To by mělo
stačit k tomu, abychom si ukázali, že všeobecný Soud národů, což bude
něco, co všichni uvidí a zakusí, není Posledním soudem, který přijde až na
konci světa.
pokračování
příště
Poznámky:
1) Rektor
semináře v Zamoře a kanon v katedrále v Zamoře. Byl plodným
autorem na téma Písmo svaté, čtyři poslední věci, komunismus a propagátorem pobožnosti
k Naší Paní a modlitby růžence.
2) Dp.
Benjamín Martin Sánchez, The Last Times:
Public and private Prophecies, anglický překlad André Marie González, TOP,
1. vyd., „Imprimatur: biskup Euardus Zamorensis, 1968, str. 9.
3) Další odkazy na Písmo svaté,
které P. Sánchez cituje, jsou následující: O zbytku, který se po trestu obrátí:
Iz 6: 11-13, Iz 66: 15-16,19,21, 2 Pet 3:10-13; O obrácení zbývajících Židů vf
posledních časech: Ozeáš 3:5, Makab. 2:7, Deut. 4:30, Is 4:3, Sof. 3:13; O
Soudu národů: Sof. 1:8-9, 13.
Zdroj: Tradition In Action
Překlad: D. Grof