(352)
12. dubna
2014
FRANCOUZSKÉ TURNÉ
Opět dobré
zprávy, tentokrát z Francie. Znovu je to malé počtem, ale velké kvalitou.
Hrstka dobrých kněží se seskupuje a koná, aby zajistila, že se Víra bude nadále
bránit v linii stanovené arcibiskupem Lefebvrem, a drží se mezi
sedesvakantismem napravo a konciliarismem – seshora. Vedení FSSPX bude
zanecháno, aby pohřbilo své stoupence, zatímco zbytek spokojených kněží bude
pokračovat v posilování sebe sama pravým náboženstvím pro další fázi svého
pronásledování.
Toto jsem
pozoroval při čtvrtém přednáškovém turné od loňského podzimu v centrech ve
Francii, kde mají laici zájem o antiliberální nauku katolických papežů od Pia
VI. (1717-1799) po Pia XII. (1876-1958). Tato nauka nebyla nová ani na začátku onoho
století a půl, během nějž byla rozpracována. Byla pouze tou specifickou částí
věčné nauky Církve, která od chvíle, kdy byl křesťanský společenský řád
patnácti století podkopán a vytěsněn Francouzskou revolucí v roce 1789,
potřebovala občerstvit.
Tato
revoluce byla zednářským liberalismem vedoucím válku proti Bohu tím, že se
snažila svrhnout trůn a oltář. Od té doby byly katolické trůny fakticky svrženy
„demokracií“, zatímco katolické oltáře byly fakticky svrženy na Druhém
vatikánském koncilu oním koncilním obratem k náboženství člověka.
Arcibiskup Lefebvre, který se přimknul k náboženství Boha, však chtěl, aby
jeho seminaristé důkladně znali protirevoluční nauku Církve, aby věděli, jak
zaujmout svůj katolický postoj uprostřed liberálního světa. Z toho plyne,
že katoličtí laici, kteří vidí, jak je arcibiskupovo Bratrstvo sv. Pia X.
vychytrale přetvářeno v Novobratrstvo, mají zájem o papežské
encykliky oněch 150 let před Druhým vatikánským koncilem. Na prvním z mých čtyř
přednáškových turné jsem měl pět zastávek. Při posledním, mezi březnem a
začátkem dubna, jich bylo devět a existuje riziko dalších pozvání. Po celou
dobu se ohledně toho, jak je Bratrstvo sváděno na scestí, probouzí čím dál více
francouzských laiků.
Bohužel je
příliš mnoho kněží FSSPX stále fascinováno mistrem svádění, ztraceném ve svém
světském snu. Několik jsem jich na tomto posledním turné potkal. Jsou to
bezpochyby dobří lidé, jsou dobrými kněžími, mají oči otevřené a vidí mnoho
věcí, když však jsou opět vystaveni onomu svůdci, jejich vidění potemní a
jejich vůle je zmatená. Řecké slovo „diaballein“, z nějž pocházejí česká
slova „ďábelský“ a „ďábel“, znamená převrátit vzhůru nohama, zmást.
Tito zmatení
kněží kontrastují s oním výše zmíněným půltuctem těch, kteří vidí jasně a
konají s ohledem na to, co vidí. Napětí, které je mučilo, dokud se snažili
zůstat loajální ďábelským vůdcům, je věcí minulosti. Jsou vyrovnaní a spokojeně
tvoří plány na pokračování arcibiskupova díla. P. de Mérode, vysvěcený před
mnoha lety, opustil FSSPX sám od sebe, zakoupil jeden dům v Lurdech a
kupuje další na jihozápadě Francie. Budou fungovat jako základny pro apoštolát
pro mnoho zainteresovaných duší v tomto regionu, i jako útočiště pro
kněze, kteří se budou potřebovat někde zotavit. Mohu doplnit, že jsem
v Lyonu potkal ctihodnou duši, která v tomto městě nabízí svůj
ateliér kterémukoliv knězi rovněž hledajícímu přístřeší. Také dům „Odporu“
v Broadstairs v Anglii je nyní otevřen a může přijímat kněžské
návštěvy. Jedna již dorazila. Diskrétnost zaručena.
Arcibiskupe, vně struktury pokřivené,
Vaše vznešené dílo pokračuje,
jak bylo Vámi zamýšlené.
Kyrie
Eleison
Zdroj: http://www.dinoscopus.org
Překlad: D. Grof