Komentář Eleison DCLVI – Nepostradatelný papež – II (2020)
(656)
8. února
2020
NEPOSTRADATELNÝ
PAPEŽ – II
Tento „Komentář“
z minulého týdne (DCLV,
1. února) přisoudil bezprecedentní krizi katolické Církve, která teď
trvá více než 50 let, tomu, že katolická Autorita byla na Druhém vatikánském
koncilu nevěrná katolické Pravdě. Logický závěr byl, že tato krize skončí
teprve tehdy, až se katolická Autorita vrátí zpět k Pravdě, protože Pravda
se nemění a tudíž se nemůže pohnout, aby se znovu připojila k papeži a
biskupům, kteří ji mají hájit. Kromě toho bylo řečeno, že papež musí ozdravit
biskupy a že pouze všemohoucí Bůh může ozdravit papeže, a že Bůh postaví papeže
zpátky na nohy teprve tehdy, „až dostaneme za vyučenou“. Je to proto, že kdyby
nás Bůh záplavou kluzkého bahna vytáhl zpět nahoru příliš brzy, my, neposlušní
lidé, bychom měli jen ten užitek, že bychom znovu sklouzli dolů. Bůh si vůči
této zkažené generaci nemůže dovolit být příliš velkorysý. Jakou lekci nebo
lekce za vyučenou tedy musíme dostat?
Kromě jiného tu, že
tento svět se neobejde bez duševně zdravé Církve, a aby Církev byla duševně
zdravá, musí mít duševně zdravého papeže, a duševně zdravý papež se musí
poslouchat. Například v době, kdy na konci roku 1965 skončil Druhý
vatikánský koncil, duchovní byli v jednoznačné apostazi. Přesto dal Bůh
lidstvu další šanci. Před Pavlem VI. stála palčivá otázka umělých
prostředků kontroly porodnosti, krátce řečeno antikoncepce. Podmínky
v moderních velkoměstech přesvědčovaly velké množství biskupů, kněží a
laiků, že striktní a starodávné odsouzení [umělé kontroly porodnosti] ze strany
Církve se musí zmírnit a že moderní velkoměsto má pravdu a že neměnný předpis
Církve, jinými slovy Boha, se mýlí. I Pavel VI. chtěl tento předpis zmírnit.
Když
však komise expertů, kterou jmenoval, aby tuto otázku prostudovala, předložila
svou zprávu, on sám viděl, že tento předpis zmírnit nelze. Jeho konečné
argumenty pro zachování předpisu nemají sílu starých argumentů založených na
neměnném přirozeném zákoně, nicméně se Pavel VI. ve své encyklice „Humanae Vitae“
z roku 1968 přidržel základního zákona. Když ji však publikoval,
v Církvi se okamžitě rozpoutalo naprosté peklo. A v roce 1969 celé
Církvi vnutil Novus Ordo mši. Je jen prázdnou spekulací, že kdyby biskupové a
kněží namísto odmítnutí Božího neměnného zákona uposlechli papeže, mohl je Bůh
ušetřit nové mše? Tím, že neuposlechli papeže, když byl věrný Božímu zákonu,
všichni přispěli ke zhroucení autority v Církvi. Vše se pak stalo
nepředvídatelným a uvnitř Církve zavládl chaos.
Zde
je klasický příklad Pravdy, která potřebuje Autoritu, světa, který potřebuje
Církev a Církve, která potřebuje papeže. Zvláště v současném velkoměstě
lidé nevidí, co je na antikoncepci špatné, naopak se jim zdá, že představuje
naprosto zdravý rozum. A tak, když neexistuje žádná Boží Autorita, která by
zakázala antikoncepci, nic a nikdo nebude stát v cestě lidským vášním,
které k ní povedou. Takto Druhý vatikánský koncil (Gaudium et Spes čl. 48) prohlašuje, že v manželském aktu má spojivost
přednost před plozením a to otevírá stavidla rozvodům, cizoložství, potratům
před narozením a pak i po narození [sic], eutanazii, homosexualitě, změně
pohlaví a hrůzám, které ještě neznáme, což je však vše implicitně obsaženo ve
zhroucení podřízeného postavení spojivosti vůči plodivosti. Matka Církev vždy
věděla, že zničit manželský akt znamená postupně zničit manželství,
jednotlivce, rodinu, společnost, národ a svět. To je ten chaos, v němž se
dnes nacházíme. Taková je potřeba Autority.
A
nejdůležitější autoritou je ta církevní, aby chybujícímu myšlení lidí
vštěpovala Boží neomylnou Pravdu a jejich vzpurné vůli Boží věčný Zákon tak,
aby se dostali do Jeho nebe a vyhnuli se peklu. Aby tuto Autoritu před lidmi
ztělesňovala a představovala, Vtělený Bůh ustavil Svou jedinou katolickou
Církev jako monarchii, jejímž jediným vládcem je římský papež, který sám má
poslání a milost řídit a držet pospolu v katolické Pravdě všechny členy
Církve. Z toho plyne, že pokud opustí tuto Pravdu, jako na Druhém
vatikánském koncilu, pak se stádo nutně rozprchne, protože nikdo jiný
než papež nemá od Boha poslání nebo milost jej sjednocovat (srov. LK. XXII,
32).
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof