Komentář Eleison DCXXXI – Hlas lidu – II (2019)
(631)
17. srpna
2019
HLAS LIDU – II
Červnový rozhovor prezidenta Putina s Financial Times, částečně
shrnutý a citovaný zde minulý týden, se stal nechvalně proslulým, protože jeho
proroctví, že „liberální idea“ dosloužila a je zastaralá, zasáhlo citlivé místo
u západních politiků a médií. Reagovali rázně, jako mravenci, jejichž
mraveniště bylo rozryto klackem. Jaký je význam jeho proroctví a západní reakce
na něj? Musíme začít se shrnutím shrnutí, abychom si ujasnili, co je
v samém srdci jeho argumentu. V původním dlouhém rozhovoru hovořil o
mnoha věcech, ale to, co řekl o liberalismu, bylo vskutku nejdůležitější věcí,
kterou otevřel.
Prezident začíná od praktického problému západních národů, jímž je masová
imigrace neasimilovatelných cizinců do jejich zemí. Na základní úrovni
multikulturalismus prostě nefunguje, ale liberalismus elit vedoucích Západ je
nutí brát imigraci nikoliv jako problém, ale jako osvícený posun, takže [elity]
nečiní nic, aby ji zastavily, a ona neomezeně pokračuje. Státy však nemohou
přežít bez některých základních lidských pravidel a morálních hodnot, jež byly
na Západě zformovány Biblí. Tím, že liberální elity ignorují tyto biblické
hodnoty, jež národy stále ještě zastávají, prokazují liberálové, že jejich
liberalismus už není v kontaktu s realitou a zastaral. Nenechme
naopak antiliberalismus změnit se na tyranii, ale současná pevná kontrola
západní politiky a médií ze strany liberálů je skutečnou tyranií a musí
skončit.
Stručně řečeno, liberální hodnoty jsou v protikladu k biblickým
hodnotám. Biblické hodnoty vytvořily západní národy. Liberální hodnoty tyto
národy ničí. Je čas, aby liberální hodnoty přestaly Západ ničit. Potud má Putin
celkem pravdu, ale protože je politik a nikoliv teolog, neumí vyjádřit argument
v jeho plné síle a musí nechat své argumenty spočinout nikoliv na
absolutně platných pravdách jako jsou Všemohoucí Bůh a Jeho Desatero přikázání,
ale na pořád ještě přítomnosti biblických hodnot mezi národy Západu. Sedmdesát
let vážného utrpení pod židovským komunismem přivádí ruský národ zpět ke Kristu
pravoslaví, takže Putin může svůj argument postavit na návratu svého vlastního
lidu k biblickým hodnotám, existuje však něco z Krista u odporu
západního lidu k masové imigraci? Sotva. A přesto se nepřátelé Krista
rozhodujícím způsobem podílejí na organizování a financování masové imigrace.
(Čtenáři těchto „Komentářů“ si mohou vzpomenout na švédskou Židovku Barbaru
Specter, která se vychloubala, že její lid stál za imigrací, „nutnou
k záchraně Evropy“ – rozuměj před Kristem.)
A tak, staví-li Putin svou argumentaci pro západní národy na jejich
věrnosti biblickým hodnotám, kdo může popřít, že tyto hodnoty se stále rychleji
rozrušují? – „Děkujem vám, pane prezidente, že nás chcete bránit, ale ve vší
upřímnosti, vaše obrana nás nezajímá. Milujeme svůj liberalismus, protože nám
dává svobodu hřešit, jak se nám zlíbí. Snažíte se nás zachránit před sebou
samými, ale my uctíváme Mamon (peníze) a zbožňujeme svou volnost, rovnost a
bratrství. Zvolili jsme si jít do pekla. Laskavě nám dejte pokoj. Trvalo nám
staletí, zbavit se Boha a nechceme Ho zpět.“ Taková je, implicitní, ne-li
explicitní, reakce Západu na Putinův politický přístup. On potřebuje buřičské
apoštoly, aby vyjadřovali tento náboženský argument nejabsolutnějšími termíny:
Bůh existuje neměnný od věčnosti. Svobodně se rozhodl stvořit duchovní
tvory, anděly a lidi s materiální zemí, aby měl bytosti, které sdílí Jeho
nesmírné blaho. Nechce však ve Svém nebi roboty, takže každý duchovní tvor
musel nebo musí užívat svou svobodnou vůli, aby se rozhodl strávit věčnost
s Ním v nebi namísto bez Něj v pekle. Přesto se třetina andělů a
původní lidský pár rozhodli pro peklo. On připravil plémě, které poskytlo
lidskou kolébku Jeho Božímu Synovi, aby přijal lidskou přirozenost, aby tento
pád napravil. Toto plémě ukřižovalo Jeho Syna a od té doby bojuje proti Církvi,
kterou Jeho Syn ustanovil, aby nadále až do konce světa zachraňovala duše.
Tento boj je kosmickou válkou pohánějící světové události.
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof