„Nečekejme na teology“ (2019)
Marian T. Horvat, PhD.
26. června
2019
Já a moje
přítelkyně Jana jsme se shodli, že František nikdy nepřestane. Nehovořili jsme
o jeho stálých cestách, ale spíše o jeho neustálých útocích proti čemukoliv
s posledním přídechem katolicismu. Během rozhovorů na palubě letadla tam a
sem z jeho mnoha cest se stal tento papež proslulý pronášením zvlášť
urážlivých nesmyslů odporujících katolické nauce.
V letadle
vracejícím se do Říma z Rumunska (3. června 2019) papež František znovu provedl
výpad proti tradici, který se týkal role teologie v ekumenických vztazích.
Patriarcha Daniel se odmítá veřejně modlit
s Františkem a recituje Otčenáš v rumunštině
Ekumenické
vztahy s rumunskými pravoslavnými schizmatiky, kteří tvoří asi 86% populace
této země, byly ústředním bodem papežovy návštěvy. Poté, co František, když
dopoledne 31. května přistál, pronesl proslov k vůdčím politikům této země,
setkal se v hlavním sídle schizmatiků s patriarchou Danielem.
Oni dva
spolu později odcestovali do obrovské nové schizmatické katedrály
v Bukurešti. Poté se zúčastnili modlitebního obřadu, na němž oba odděleně
recitovali Otčenáš: František v latině následován Danielem
v rumunštině.
To
samozřejmě nebylo to, co František chtěl: Chtěl se modlit spolu se schizmatickým
vůdcem. Tento tvrdošíjný heretik však odmítl – nezapomínejme, že pravoslavní
schizmatici jsou také heretiky – čímž byl ve shodě se správným předkoncilním
argumentem, že je potřeba teologická shoda, než by byla možná „křesťanská
jednota“ či společná modlitba.
Jak výmluvné
je, že se hlava schizmatické církve sama ukázala být důslednější ve své falešné
víře, než je papež v katolické Víře. To ukazuje, že schizmatici a heretici
nejsou tak hluboce pohřbeni v omylu jako jsou odpadlí progresivisté.
František: „Už zde je křesťanská jednota“
U toho by
však František nezůstal. Oznámil dále, že když patriarcha Daniel recitoval
Otčenáš, modlil se potichu společně s ním. A dodal, že z toho, co mohl
vidět, se většina lidí na obřadu v „pravoslavné“ katedrále modlila v obou
případech.
„Lidé šli za
námi vůdci,“ vysvětlil František.
A podle
Františka by to tak mělo být. Navzdory jeho ekumenickému neúspěchu pomodlit se
s patriarchou, prohlásil, že ekumenické vztahy mezi katolíky a schizmatiky
jsou ve skutečnosti budovány tím, že spolu kráčíme a společně sloužíme
potřebným.
Na základě
tohoto kritéria oznámil, že: „Už zde je křesťanská jednota.“ Pak dodal:
„Nečekejme na teology až dojdou shody ohledně Eucharistie.“
Františkovo antidogmatické schéma
Toto
demagogické prohlášení je jasným poselstvím, že není potřeba seriózně
diskutovat dogmatickou otázku k dosažení „křesťanské jednoty“. Dogmatický
rozhovor je druhořadý. Prostě jej ignorujte a následujte podněty doby:
V tomto případě učiňte ze Svaté Eucharistie svátost, která oslavuje to, že
jsme spolu, spíše než Tělo Kristovo nebo znamení sdílení jednoty Víry.
Dogmatické diskuze jsou zastaralé.
Zde bych,
milá Jano, ráda poukázala na to, že tento duch ničení dogmatu je to, co Atila Guimarães
odsuzuje jako proces otevřeně probíhající v Církvi od Druhého vatikánského
koncilu. Existuje mnoho konzervativců a tradicionalistů, kteří dnes prohlašují,
že František je velký Ničitel. To není pravda. Je jen velký Pokračovatel.
Guimarães předkládá mnoho příkladů koncilních poradců,
kteří ostouzejí dogma
V Animus Injuriandi II (sv. III této
Sbírky, str. 223-226) Guimarães cituje množství koncilních poradců, kteří
tvrdili, že dogma se stalo pro jednotu druhořadým. Několik příkladů:
- Tehdejší P. Joseph Ratzinger nazval dogmata „překážkami“, jež jsou „stále více nepřijatelné“ pro současného člověka. Dokonce víc, Benedikt XVI. nazval jazyk katolického dogmatu „podřadným jazykem“, který „sám o sobě neobstojí“.
- Hans Küng nazval dogmatické formule a Krédo „ztuhlými“ a „zkamenělými“, protože se nemění s historickými situacemi.
- Kardinál Yves Congar popsal víru v dogma jako je dědičný hřích a reálná Přítomnost v Eucharistii jako „děsný něcismus“, který „nerespektuje tajemství zjevených pravd“.
Jak vidíte,
František prostě činí poslední krok při ničení Církve, který rozhýbali podporovatelé
koncilu. Otevřeně říká to, co se tiše činilo od koncilu: Dát stranou minulou
nauku a jít vpřed.
Svaté přijímání na ruku a ministrantky
Viděli jsme,
jak se odvíjí tentýž proces ohledně Svatého přijímání na ruku: Dlouho předtím,
než se to stalo široce rozšířeným zvykem mezi katolíky ve světě, dokument Memoriale Domini vydaný v roce 1969
za Pavla VI. oficiálně schvaloval obyčej přijímat Svaté přijímání na ruku.
Podobná věc
nastala u ministrantek: Ačkoliv děvčata sem tam po světě působila jako
ministranti u oltáře v diecézích, byla to právní úprava z Kodexu kanonického práva z roku 1983
a následná interpretace ze strany Vatikánu, jež pro ženy učinila oficiálním být
ministrantkami a otevřela hráze přehrady.
LGBT mše v dublinském Avila Retreat Center, kde
homosexuálové pravidelně dostávají Sv. přijímání
Dnes díky Amoris Laetitia vidíme katolíky se svými
protestantskými manželi či manželkami u Svatého přijímání spolu
s rozvedenými a znovusezdanými katolíky a dokonce i homosexuálními tzv.
„páry“.
A tak
namísto slov odsouzení ze strany autorit koncilní církve nabízejí slova
povzbuzení k porušování dřívějšího dogmatu. Vidíme tudíž, že motto „Ať si
lidé dělají, co chtějí, a teologové ať následují“, není to, co se skutečně
děje.
To, co se po
koncilu doposud dělo, je, že papežové, preláti a teologové vedou na cestě k
ničení Církve. „Lid“ není nic, než demagogická záminka, kterou používají, aby
jejich zločinné dílo lépe vypadalo.
Několik odsuzujících slov ze strany Františka
Počkejte
však chvilku. Trochu uspěchaně jsem řekla, že ze strany Františka nepřišla
žádná odsuzující slova. Měl několik ostrých pokárání pro jednu skupinu
katolíků: pro tradicionalisty, kteří se tvrdošíjně odvažují bránit dogma a
dodržovat tradici.
Drsná slova pro ty, kteří trvají na uchovávání „popela
minulosti“
Při téže
cestě letadlem z Rumunska František kritizoval katolíky (nás!), kteří se
snaží „uchovávat popel“ minulosti, když řekl, že tradice staletí katolické
Církve nejsou schránkami pro zakonzervované objekty, ale spíše kořeny,
z nichž se má vycházet pro budoucí růst.
Jmenoval
„fundamentalisty“, kteří mají nostalgii po „návratu k popelu“.
„Tradice je
zárukou budoucnosti a nikoliv schránkou popela,“ řekl František.
Tolerantní
František už nemohl být důrazněji netolerantní, když se energicky opakoval:
„Tradice Církve je vždy v pohybu. Tradice neuchovává popel.“
Zemětřesení pociťované ve Vatikánu
Když píšu
tento sloupek, přicházejí zprávy o zemětřesení, které udeřilo 20 km východně od
Říma s otřesy, jež byly pociťovány až ve Vatikánu. Vyvolalo nový strach ve
střední Itálii, která se stále vzpamatovává z ničivého zemětřesení o síle
6,2 stupně, které 24. srpna 2016 zabilo 300 lidí v regionech Lazio, Umbria
a Marche.
Může to být
znamením, že Bůh zasáhne, aby zničil ty, jejichž úmyslem se jasně stalo zničení
katolického dogmatu a Jeho Svaté Církve. Počkejme a uvidíme.
Sutiny ve středu města Amatrice po zemětřesení
v roce 2016
Zdroj: Tradition
In Action
Překlad: D. Grof