Komentář Eleison CDXCVIII – Přívětivý spojenec? (2017)
(498)
28. ledna
2017
PŘÍVĚTIVÝ SPOJENEC?
Biskup Athanasius Schneider, původně
z Německa, ale nyní biskup v Astaně v Kazachstánu, se stal
tradicionalistům známým v posledních letech kvůli svým mnoha prohlášením
alespoň zdánlivě nakloněným katolické Tradici. Například minulý rok se veřejně
přidružil ke čtyřem kardinálům dotazujícím se ohledně nauky papeže Františka
v papežském dokumentu Amoris Laetitia.
Když on sám činí tolik, aby kritizoval vychýlení Církve „doleva“, možná
nepochopí nebo neocení to, že se na něj bude útočit „zprava“, ale v sázce
je Pravda, nikoliv naše malé osobnosti. Vaše Excelence, díky vám za mnoho
pravdy, jíž jste měl odvahu otevřeně hájit, ale pochopte, že plná Pravda je mnohem
silnější a mnohem žádanější, než si myslíte. Nedávno jste dal rozhovor pro Adelante la Fe. Neberte si to, prosím,
osobně, když ocituji (kurzívou) několik vašich odpovědí a zkritizuji je:
Jsem
přesvědčen, že za současných okolností by Msgr. Lefebvre bez váhání přijal
kanonický návrh Říma na osobní prelaturu. Vaše Excelence, to je nemožné.
Arcibiskup Lefebvre věřil a prokázal na základě argumentu z církevní
teologie a historie, že Druhý vatikánský koncil je bezprecedentní zradou 1900
let neměnné nauky Církve ze strany nejvyšších autorit v Církvi. Oficiální
Řím však stále následuje tento objektivně zrádný koncil. Vydat tedy FSSPX pod
tento Řím by bylo jako dát lišce na starosti kurník. Arcibiskup vždy doufal, že
se Řím napraví. Dosud tak neučinil.
Msgr.
Lefebvre byl mužem s hlubokým „sensus ecclesiae“ neboli církevním vědomím. To je
pravda, protože především hluboce a jasně chápal katolickou nauku nebo učení,
které je v srdci Církve. „Jděte tedy, UČTE všechny národy“, byl Ježíšův
poslední pokyn jeho apoštolům (Mt. XXVIII, 20). Druhý vatikánský koncil zradil
katolickou nauku, takže právě arcibiskupovo církevní vědomí jej přimělo
zavrhnout tento koncil. Dnešní konciliaristé v Římě nikdy nemohou předělat
Církev.
V roce
1988 vysvětil čtyři biskupy, protože byl přesvědčen, že existuje skutečný stav
nouze. Byla to objektivní krize, která vyvolala toto subjektivní přesvědčení, a
nikoliv naopak. Náš moderní svět je duševně nemocný subjektivismem. Arcibiskup
byl objektivistou.
Jestliže
FSSPX zůstane kanonicky nezávislé příliš dlouho, jeho členové a stoupenci
ztratí své vědomí potřeby být podrobeni papeži a skončí tím, že přestanou být
katolíky. Papež je papežem, aby „utvrzoval své bratry“ ve Víře. Viz Lukáš XXII,
32. Jestliže je koncilním papežem se svou vírou zkaženou Druhým vatikánským
koncilem, nemůže již dávat, co nemá. Protože se podrobují koncilním papežům,
nespočet katolíků od koncilu ztratilo pravou Víru.
Žádný
katolík si nemůže vybírat a volit, kterým papežům se bude nebo nebude
podrobovat. Bůh vede Svou Církev. Současná krize Církve je
bezprecedentní, protože nikdy předtím neexistovala v dějinách Církve řada
papežů mimo linii s pravou Vírou, jakou [řadu] máme od Druhého
vatikánského koncilu. To znamená, že katolíci musí – výjimečně – posuzovat své
papeže, biskupy a kněze. Touto krizí Bůh očišťuje Svou Církev a až bude tato
očista dovršena, poskytne Své Církvi velkého a opravdového katolického papeže.
Řekl jsem
biskupu Fellaymu, že my v Římě potřebujeme FSSPX v dnešní
velké bitvě za čistotu Víry. Vaše Excelence, věřte, že koncilní
Řím by učinil, co může, aby dovršil zkažení Víry u FSSPX. Oficiální FSSPX již
sklouzlo daleko od objektivní Víry arcibiskupa.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof