Komentář Eleison CDXLIV – Nepochopitelný zmatek? (2016)
16. ledna
2016
NEPOCHOPITELNÝ ZMATEK?
Přemýšlivý
čtenář těchto „Komentářů“ ze Spojených států učinil před pár měsíci několik
bystrých poznámek. Zde jsou: „Náboženská
svoboda“ sem do kolonií [Myšleno 13 původních kolonií, z nichž vznikly
Spojené státy. – pozn. překl.] opravdu přichází, aby se nám vymstila.
„Katolický“ federální soudce uvěznil protestantskou okresní úřednici, protože
odmítla vydávat potvrzení manželstvím téhož pohlaví. Obhájci této úřednice,
kteří mají dobré úmysly, nadále citují „náboženskou svobodu“ a neuvědomují si,
že náboženská svoboda je právě tím problémem, nikoliv řešením. Úžasné. Klesáme
do mravního zmatení a zdá se, že nikdo nechápe proč.“ – "Klesáme do
mravního zmatení a zdá se, že nikdo nechápe proč.“ Vskutku dobře řečeno! Ale
„tradicionalisté“, kteří berou Tradici vážně, by měli být schopní to rozřešit.
Je to proto,
že beru-li Tradici vážně, chápu, že NAUKA je na prvním místě, jinak řečeno,
katolické náboženství není myšlenková kaše, mravy a liturgie, ale naukové
skutečnosti, jež řídí mravy i mši. Tyto skutečnosti začínají s existencí
Všemohoucího Boha, na němž všechno stvoření v každém momentě závisí, aby
existovalo, zatímco On by mu všemu mohl odebrat existenci, aniž by
v nejmenším změnil sám Sebe. On tvoří každou lidskou duši Sám ve chvíli
jejího početí, aby užívala svobodnou vůli, jíž tuto duši obdařuje, aby si
zvolila žít či zemřít v souladu s Jeho neměnným mravním Zákonem, aby
mohla v nebi strávit svou věčnost v dokonalém štěstí s Ním.
Svobodná vůle, aby byla skutečná, znamená, že duše si mohou zvolit porušit Jeho
Zákon, a pokud se nekají, zvolí si trávit věčnost vzdorováním Mu v pekle. Ony
samy tedy budou narušeny, ale nikoliv Jeho Zákon. Tento Zákon je shrnut
v Desateru přikázání a není to despotický zákon, ale pasuje lidské
přirozenosti, pro niž byl stvořen, stejně jako operační manuál výrobce nějakého
přístroje odpovídá přístroji, pro nějž byl vytvořen.
Šesté a
deváté z těchto přikázání instruuje lidi, aby správně užívali reprodukční
mechanismus zabudovaný do jejich těla. Tento mechanismus není hračkou, ale
posvátným nástrojem vytvořeným Bohem pro utváření lidských rodin zde dole, aby
zalidnily nebe nahoře. Ani dva samotní muži, ani dvě samotné ženy, ale pouze
muž a žena společně mohou mít děti a utvořit rodinu, a protože je zalidňování nebe
posvátnou věcí, pak jakékoliv porušení těchto přikázání se rychle stává
dostatečně závažným, aby si zasluhovalo věčné zatracení. „Bůh není vysmíván“ –
Galatským VI, 7. Proto stejnopohlavní maření aktu manželství je jedním ze čtyř
hříchů proti Bohu, jež volají do nebe o pomstu, jak učí katolická Církev, a
„manželství“ téhož pohlaví je ještě k tomu výsměchem Boží svaté instituci.
V celé této nauce není ani jediná čárka zmatení.
Odkud tedy
pochází toto zmatení? Z liberalismu. Z falešného náboženství
liberalismu. Z toho, že se ze svobody dělá modla. Protože v 1. listu Římanům sv. Pavel trefil
hřebíček na hlavičku, že tento konkrétní hřích volající do nebe o pomstu pramení
z modlářství. Poté, co lidé poruší první přikázání, Bůh je zanechá
hanebným praktikám proti šestému přikázání, bezpochyby v naději, že zcela
zřejmá odpornost jejich porušení druhého zmíněného je probudí ohledně odpornosti
sama o sobě mnohem větší, ale méně snadno rozpoznatelné, totiž porušení prvně
zmíněného. To, že se naše svoboda stala z ideálu modlou je v naší
dnešní době stále těžší rozpoznat, protože dělání si modly z náboženské
svobody nyní probíhá po více než 200 let a nic se nezdá přirozenější. Lidé
ztratili veškerý smysl pravého Boha. Naopak, náboženská svoboda je nejvyšší
svobodou, bez níž se všechny jiné svobody zdají malé.
A svoboda
končí tak, že vysazuje lidské myšlení přímo ze svých „pantů“. Jakákoliv pravda
nebo skutečnost prohlašující, že se vnucuje mému myšlení, je omezováním mé
svobody, takže ji odmítám uznat, pokud mi nevyhovuje. Mnoho mravních pravidel
mi nevyhovuje. Odmítám je ve jménu svobody. Klesám do mravního zmatení,
přesvědčený, že uplatňuji své posvátné právo, takže nemohu pochopit, proč
končím ve zmatení, duševním spíš než společenském. Já jsem ale „vysadil
z pantů“ své myšlení a opouštím svou společnost. Zmatení je zcela
pochopitelné.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof