čtvrtek 12. prosince 2024

Mariánská úcta při zastínění Církve (2024)

 

Mariánská úcta při zastínění Církve (2024)

Církev bude zastíněna, svět strne hrůzou... Řím ztratí víru a stane se sídlem Antikrista. – Naše Paní z La Saletty

P. David Nix

23. ledna 2024

Panna Maria řekla výše zmíněná slova ve Vatikánem schváleném zjevení z 19. století. V katolickém světě se o něm v současnosti hodně diskutuje. V roce 2000 laicky apoštolát Catholic Answers zveřejnil článek, v němž se tvrdilo, že bylo zneužito pokoncilními tradicionalisty: „Absurdní je tvrzení radikálních tradicionalistů, že údajné proroctví z La Saletty lze vztáhnout na dnešní Řím... Zdá se, že radikální tradicionalisté často špatně chápou, co se považuje za apostazi. Je to mnohem víc než vlažná či slabá víra. Je to víc, než jen přijímání idejí odporujících katolické víře (to je hereze). Apostaze znamená úplné odmítnutí víry, takže se člověk už nepovažuje za křesťana.“

Před dvaceti pěti lety bych s nimi souhlasil. Ale po případu uctívání Pačamamy v Římě v roce 2018 a dokumentu „Fiducia sodomons“, který vzešel z Vatikánu v roce 2024, se musíme trochu hlouběji ponořit do Písma svatého a textů světců, abychom přišli na to, co toto „zastínění“ [„zatmění“] je a jak se v něm v praxi orientovat.

Náš Pán o konci světa řekl: „A hned po útrapách těch dnů se slunce zatmí...“ (Mt. 24:29) Podle církevních Otců se to vztahuje na skutečné Slunce před návratem Krista. Svatý Augustin však také hovořil o velké apostazi na konci světa, která postihne poslední katolíky: „Slunce, to jest Církev, bude zatemněné, protože v oněch nesmírných útrapách a pokušeních, která přijdou na konci světa, mnozí, kteří se zdáli jasní a pevní jako Slunce a hvězdy, odpadnou od Víry a stavu milosti.“ (Sv. Augustin, Dopis č. 80 Hesychiumovi)

Jak většina z vás ví, církevní Otcové také označují Krista za Slunce a Marii za Měsíc. Je to kvůli tomu, že Kristus je zdrojem veškeré milosti a Maria je nejjasnějším a nejzářivějším odrazem Boží milosti celému lidstvu. Vztáhnout to na proroctví z La Saletty je smíšená metafora. Proč? Zjevně to totiž není Maria, kdo v současné krizi zabraňuje viditelnosti Církve. Kdyby se duchovní skutečně modlili růženec a naslouchali Panně Marii (ničitelce všech herezí), nevedli bychom tyto příšerné debaty o nauce a liturgii.

Když se však podíváte na smíšenou metaforu výše, myslím, že je něco velmi významného na tom, že církevní Otcové mluvili o Panně Marii jako o Měsíci a svatý Augustin předpověděl, že na konci světa „mnozí, kteří se zdáli jasní a pevní jako Slunce a hvězdy, odpadnou od Víry a stavu milosti a Naše Paní z La Saletty později předpovídala dobu „zastínění Církvea dnes většina kněží a biskupů učí v té či oné formě hereze. (Vlastně vyzývám své čtenáře, aby mi e-mailem poslali jméno jediného ordináře na světě, který zastává a učí neomylné dogma Extra Ecclesiam Nulla Salus. „Ordinářem“ je biskup, který řídí územní diecézi. Arcibiskup Viganò a biskup Williamson tedy nejsou ordináři, i když jsou biskupy.)

Než si to vše dáme dohromady, zamysleme se nad tím, že sv. Ludvík z Montfortu napsal, že poslední světci budou Panně Marii oddaní nejvíc v celých dějinách Církve. Napsal:

Pravil jsem, že to bude zvláště na konci světa, a brzy již, poněvadž Nejvyšší se svou svatou Matkou vytvoří prý si velikých Svatých, kteří převýší svatostí skoro všechny ostatní Svaté, jako cedrové libánští převyšují malé stromečky...Tyto veliké duše, plné milosti a horlivosti, budou vyvoleny, by se postavily na odpor nepřátelům Božím, kteří budou ječeti se všech stran, a budou zvláště zbožně oddáni přesvaté Panně, osvěcováni jejím světlem... vedeni jejím duchem... Jednou rukou budou přemáhati, porážeti, drtiti bludaře s jejich bludy, rozkolníky s jejich rozkoly, modláře s jejich modlářstvy a hříšníky s jejich bezbožnostmi...“ (O pravé pobožnosti k Panně Marii, 1916, str. 26)

Když to sv. Ludvík z Montfortu před více než dvěma sty lety napsal, nevěděl, že Naše Paní Fatimská sto let po jeho smrti předpoví, že poslední heretici budou mít v katolické Církvi hodnost biskupů a kardinálů (a možná i vyšší). Zdá se však, že sv. Ludvík věděl, že poslední svatí budou potřebovat Pannu Marii, aby je provedla kolem nesčetného množství herezí. Ještě jednou, prorokoval: „Tyto veliké duše, plné milosti a horlivosti, budou vyvoleny, by se postavily na odpor nepřátelům Božím, kteří budou ječeti se všech stran, a budou zvláště zbožně oddáni přesvaté Panně, osvěcováni jejím světlem... vedeni jejím duchem... Jednou rukou budou přemáhati, porážeti, drtiti bludaře s jejich bludy...

Jsem přesvědčen, že v tomto videu je zdokumentováno velmi důkladné bádání a důkazy katolických právníků, že třetí fatimské tajemství mluví o apostazi od vrcholu dolů.  To znamená, že se to týká zvláště hierarchie. A my kněží máme podle mnoha katolických teologů představovat nejvýznamnější aspekt viditelnosti katolické Církve. I když Kristova láska a milost v současné církevní krizi na zemi zjevně nechybí, tato noc hereze a apostaze bránící viditelnosti Církve se nejspíš rovná „zastínění“ předpovězenému v La Salettě. A co je v noci nejjasnějším průvodcem? Měsíc, který je podle Otců obdobou Neposkvrněné Panny Marie.

Svatá Theotókos tedy bude nejlepším (a možná jediným?) průvodcem k Ježíši Kristu v temnotě hereze napadající poslední svaté. Poslední svatí budou nejmariánštější v dějinách. Neříkáme to jen proto, aby se vzbudila líbezná úcta, ale spíše proto, že Maria je tím, kdo osvětluje svého Syna, Pravdu, a je také tím, kdo zháší všechny hereze. Co to pro vás v praxi znamená? Znamená to, že každodenní modlitba růžence v této bezprecedentní době, kdy je hierarchie zastíněna, může být pro spásu vaší rodiny důležitější než kdykoli jindy ve dvoutisícileté historii katolické Církve.

Zdroj: Pilgrim Priest

Překlad: D. Grof