sobota 28. května 2022

Komentář Eleison DCCLXXVI – Moc růžence (2022)

Komentář Eleison DCCLXXVI – Moc růžence (2022)

(776)

28. května 2022

MOC RŮŽENCE    

Když byla sestra Lucie ještě pravou sestrou Lucií (do roku 1957) a nikoliv falešnou „sestrou“ (od roku 1967), řekla mimo jiné, že nebe v naší těžké době poskytne k vyřešení všech problémů zcela zvláštní moc růženci. To dává smysl. Bůh je Dobrým pastýřem a neopouští Své ovce, dokud nechtějí být opuštěny, jak před mnoha staletími řekl sv. Augustin. Zde je příklad, který se docela nedávno objevil v e-mailové poště těchto „Komentářů“. („Ne nám, Pane, ne nám, ale Svému jménu zjednej slávu.“)

Jmenuji se… a brzy poté, co jsem odmaturovala na střední škole, jsem začala být frustrovaná z lidí v luteránské církvi, na něž jsem se údajně měla spoléhat ohledně vedení. Tento nedostatek kompetentních rad mě vedl k úplnému odmítnutí života víry. Pak jsem si na podcastu Caribbean Rhythms poslechla rozhovor autora těchto „Komentářů eleison“. Brzy poté, co jsem vše shlédla, jsem si ho mohla vyhledat i na internetu. Díky jeho poučením a díky jeho oddanosti realitě víry a tomu, co se děje ve světě, jsem si koupila růženec.

Nevěděla jsem, jak se růženec modlit, a popravdě jsem ho předtím jen jedinkrát viděla ve filmu nebo v televizi. Od té doby, co jsem ho získala, jsem se růženec modlila každý den. Každý den alespoň pět tajemství. Výsledky mé modlitby jsou zázračné. Můj život a životy, těch, za které se modlím, se ve všech měřitelných věcech zlepšují. A to vše jen po pouhých třech měsících oddané modlitby.  Jsem a budu vždy vděčná za to, že jsem se seznámila s růžencem.

Poprvé za dvacet let jsem cítila, že mám pevný základ víry, která mě má provázet. V současnosti pomáhám svému otci, kterému před šesti měsíci diagnostikovali čtvrtou fázi rakoviny prostaty. Dnes jsme zjistili, že jeho tělo je po jedné chemoterapii takřka bez rakoviny. Cítím, že je to určitě možné jen díky přičinění Naší Paní. Nemohu to dokázat, ale vím, že je to pravda. Děkuji, že jste mi dal místo pravdy, abych mohla znovu začít.

Z tohoto povznášejícího svědectví si lze vzít různá ponaučení.

Především ohledně moci Naší Paní, která působí zvláště díky růženci. Kdyby nebe řeklo, že odteď bude milost přicházet skrze to, že budeme chodit po rukou, měli bychom všichni chodit kolem domu po rukou. Když Naše Paní, jako v Akitě v roce 1973, říká, že bychom se s výhledem na hrozící pohromy měli všichni modlit růženec za papeže, biskupy a kněze, můžeme to chápat nebo ne, ale je to přesně to, co bychom měli dělat. Možná mě růženec odrazuje, ale je to přesně to, co bych měl dělat.

Za druhé, Boží milost stále působí, dokonce i prostřednictvím hnojem zamořeného internetu. On [Bůh] se nepoddal odevzdanosti. Stále je dobrý k těm, kteří Jej hledají (Žalm IX, 11). I když si duše sama připadá, že se topí v hříchu, že se dusí v současném životě, v zoufalství, že blízko ani daleko nenalézá žádnou normálnost, nikdy není pochyb, že může nalézt Boha, jestliže Jej hledá. Ať se jen chopí růžence a uvidí, co růženec dokáže.

A za třetí, jestliže chce někdo bojovat za Boha, za rodinu, za zemi, za normálnost proti současným silám zla, ať zapomene na politiku, vědu či ekonomii nebo na jakékoliv další loutkové divadlo, která nás má dnes klamat, i na všechny skořápky, v nichž zbyla ještě nějaká nebo už žádná podstata, a ať vkládá do rukou Naší Paní růženec za růžencem, který se pomodlil, a ocitne se na samé frontové linii velké války, která se dnes nebojuje za nic menšího, než je přežití lidstva. Ať vyzkouší růženec a uvidí! A poznamenejte si data 27. a 30. října na další „Růžencový nápor“ ve Walsinghamu.

Kyrie Eleison

Zdroj: The St. Marcel Initiative

Překlad: D. Grof