Komentář Eleison DXLVIII – Víra je klíčová – II (2018)
(548)
13. ledna
2018
VÍRA JE KLÍČOVÁ – II
Vaše
Excelence,
když jsem
hovořil s jedním indultním knězem (knězem, který slouží pravou mši, ale
poslouchá církevní oficiální představitele v Římě), začal jsem být zmatený
ohledně arcibiskupa Lefebvra a postoje, který zastával na obranu Víry. Myslel
jsem si, že má pravdu, ale nyní si nejsem tak jistý. Zde jsou některé
z argumentů onoho kněze:
1)
Arcibiskup neposlouchal Řím. To dokazuje, že byl pyšný.
2) Kdyby
nechal své Bratrstvo a semináře, aby poslouchali Řím, byl by hrdina.
3) Když
nebyl poslušný Říma, aby zachránil Tradici, činil zlo, aby způsobil dobro, což
je špatné.
4)
Poslouchat tak pomýleného papeže, jakým je papež František, je mučednictvím,
jímž člověk napodobuje Krista.
5) Pro
biskupa Fellayho vstoupit do chřtánu římského lva je, v duchovním pojetí,
heroické.
Vážený pane,
v duševně zdravých dobách
katolická Církev dává duším jasné instrukce ohledně toho, co je pravé nebo
mylné, správné nebo špatné, a vy byste nebyl v žádném zmatení. Ale od
Druhého vatikánského koncilu (1962-1965) to nejsou duševně zdravé časy, protože
římští duchovní sami na tomto koncilu opustili pravé Boží katolické náboženství
a přijali falešné člověkem vytvořené náboženství, které můžeme nazývat
konciliarismem. Takže od 60. let jsou katolíci od vrcholu až naspod Církve
zmatení, když se snaží jít dvěma směry najednou. Například váš indultní kněz
slouží mši pravého náboženství, přičemž však zamýšlí poslouchat Římany
ustanovené falešné náboženství. Není divu, že vás to mate, když mu nasloucháte.
A budete zmatený, dokud plně nepochopíte rozdíl mezi pravým Božím náboženstvím
a lidským konciliarismem – Bůh možná chce, abyste udělal ještě nějaké další
domácí úkoly!
Katolík je katolíkem skrze Víru,
v níž věří, skrze svátosti, které přijímá, a skrze hierarchii, kterou
poslouchá. Ale v první řadě je katolíkem skrze svou Víru, bez níž by neměl
žádnou starost o katolické svátosti nebo hierarchii. Proto je katolická Víra pro
katolíka základní, a je to tato Víra, kterou římští oficiální představitelé po
Druhém vatikánském koncilu opustili, aby se vzdali stejného naladění
s Bohem a naladili se stejně s moderním člověkem. Proto se
konciliarismus od základů liší od katolicismu a vytváří zcela odlišný pohled,
kterým se posuzuje pýcha, heroismus, poslušnost atd. Katolický pohled je
pravdivý, koncilní pohled je falešný. A nyní k argumentům onoho indultního
kněze:
1) Arcibiskup nebyl pyšný, protože
hájil Boží pravdu a kladl Boha před lidi. Naopak heretici jako Luther a
konciliaristé jsou pyšní, protože vzdorují Bohu, aby se zavděčili lidem.
2) Byl heroický nikoliv tím, že
ustoupil Římu, ale tím, že Římu vzdoroval, aby Boha dal na první místo.
3) Když činil, co činil, aby
zachránil Tradici, nečinil zlo, ale dobro, aby dosáhl dobro.
4) Katolické mučednictví spočívá
v utrpění újmy a smrti nikoliv z jakékoliv příčiny, ale pouze pro
pravou katolickou Víru. Arcibiskup vytrpěl skutečné mučednictví nikoliv tím, že
ustoupil papežům, kteří se mýlili, ale tím, že dělal vše, co mohl, aby je
přiměl vidět, jak opouštějí pravou Víru.
5) Jeho nástupci naopak tím, že
dělají, co mohou, přinejmenším od roku 2000, aby arcibiskupovo Bratrstvo
přivedli pod nadvládu koncilních Římanů, nejsou nikterak heroičtí, protože
kladou lidi před Boha. Ani nejsou mučedníky, ani opravdově nenapodobují Krista,
ale jsou skutečně pyšní.
Vážený pane, doufám, že nyní vidíte,
že vše v Církvi musí být nakonec posuzováno ve světle Pravdy a Víry. Je to
proto, že víra člověka nebo její nedostatek, je jeho základním postojem vůči
Bohu. Člověk si může vybrat jít do pekla, jestli chce, ale pokud chce jít do jediného
pravého nebe jediného pravého Boha, pak musí začít tím, že v Něj věří
podle pravé Víry.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof