Kardinál Burke není žádný
modernista ani liberál? (2016)
13.
prosince 2016
Eric Gajewski
„Možná
není plnohodnotným tradicionalistou, ale není žádným modernistou! A není žádným
liberálem! Je to dobrý a svatý muž!“ – Facebook The Remnant, 10. prosince 2016
Tento
článek byl napsán z čisté
křesťanské lásky pro ty pseudotradiční
skupiny a webové stránky, které stále přešlapují kolem věci koncilu. Jak na
to poukázal [arcibiskup] Lefebvre, tyto pseudotradiční typy se „do jisté míry“ stále
skrývají za koncil. Poslední ukázka „pobláznění“ ze strany falešného
tradicionalistického světa pochází od našich přátel z The Remnant. Ano, téhož The
Remnant, který (na své facebookové stránce) ustavičně odstraňoval mé
příspěvky od P. Hesse a obecné příspěvky upomínající je, že arcibiskup Lefebvre
byl proti nim a proti konzervativním kardinálům, za nimiž stojí. Tolik
z nich se silně „naježí“, když hovořím proti kardinálu Burkemu, protože
stále stojí za koncilem a novou mší, a přesto na oplátku nenabízejí nic
teologicky kompetentního na obranu proti tomu, co jsem řekl. Příliš mnozí lnou
k těmto konzervativním typům, které v posledku nejsou měřítkem „katolicity“…
Měli bychom však zůstat plní naděje.
„Možná není plnohodnotným tradicionalistou.“
– Ať je vaše ano, ano. Olej a voda se nemísí. Jestliže není plnohodnotným tradicionalistou, čím pak přesně je? No,
na to umím odpovědět. Je falešným tradicionalistou jako jsou [lidé] v The Remnant, což je důvod proč již neuvidíte
Novobratrstvo ani The Remnant mluvit
proti kardinálu Burkemu. Někde v linii s tím se „konzervativní“ Novus
Ordo typy staly mírou pravověrnosti a skutečný postoj arcibiskupa
Lefebvra byl potlačen a mylně prezentován Bratrstvem a jeho pseudotradiční
klikou spolupachatelů. Michael Matt a mnozí další nejsou poslušní toho, co
arcibiskup Lefebvre skutečně učil, ačkoliv o něm neustále vydávají články. [Arcibiskup]
Lefebvre je [pro ně] tím starým strýčkem, o němž slyšeli, ale skutečně jej
správně neprezentují. Pro mnohé z nich zajisté do hry vstupuje ekonomická
stránka. Konference a knihy se musejí prodávat …
Michael Matt stále absurdně tvrdí,
že Druhý vatikánský koncil byl z velké části vytržen z kontextu
liberálními médii… Má ty prostoto…
On
není žádný modernista ani liberál! – Jestliže přijímá
Druhý vatikánský koncil, což s sebou přímo nese i to, že přijímá hereze
Druhého vatikánského koncilu, čím pak je? Panem pseudotradicionalistou. Opět to
říkám s křesťanskou láskou. Vy sami se schováváte za tím, že v Druhém
vatikánském koncilu existují novoty a přesto: Kdy kardinál Burke otevřeně odporoval pastoračnímu programu tohoto
nového náboženství (kultu člověka)? Ze strany The Remnant je to jednoduše jen další pseudotradiční vymývání mozku
či taktika prodejce ojetých aut. Jsou tím známí stejně jako biskup Fellay a
jeho parta. Opět, mám rád kardinála Burkeho a chci vidět, jak napraví své
chyby, které jsou, pokud jde o jeho přijímání herezí (obecně) a nové mše, TAK
JASNÉ. Skutečnost, že slouží pravou mši,
není indikátorem, že by věřící měli navštěvovat jeho mše. Nezastává katolickou
nauku a arcibiskup Lefebvre byl neoblomný v tom, že preláti a kněží se
musí NEJPRVE vrátit k Víře předtím, než věřící budou navštěvovat jejich
mše. Jen proto, že je kardinál Burke prezentován všude na otrávené
pseudotradiční síti online, není to důvodem chodit na jeho mši. Kardinál Burke
několikrát přijel do Steubenvillu a já jsem na základě výše zmíněného odmítl na
jeho mši jít. Není nutné, aby se s ním jednalo jako s nějakou
význačnou osobností tradicionalistického světa. Problém je následující. Falešní tradicionalisté nevidí své omyly
v nauce a v principu. Proto je Bůh MUSÍ trestat. Nechápejte mě
špatně, články jako tento ve skutečnosti jejich myšlení nezmění, a to je
bod, kdy [do věci] vstoupí Bůh. On ví, jak přesvědčit preláty a kněze, že jsou
na špatné cestě. Až tedy začne pronásledování a zavřou se chrámy, hádejte, kdo zde bude, aby vám připomněl
vše, co jsem teď řekl?
„Je to dobrý a svatý muž.“ –
Totéž říkají o biskupu Fellayem a já si myslím, že jsem řekl až dost o „nejhorším kompromisníkovi ze všech“,
který se obrátil zády ke svému vlastnímu zakladateli a pokusil se
démonizovat ty, kteří se ctí odporují. My všichni subjektivně děláme soudy
jeden o druhém. Já jsem se nikdy nesetkal s kardinálem Burkem, takže vám
nemohu předložit svůj dojem. Možná po hodině hovoru zahrnujícím hereze Druhého
vatikánského koncilu a realitu nové mše, která je nedovolenou a schizmatickou
mší, bych se do něj mohl lépe vcítit (i do toho proč neodporuje). Zajímá mě jen
Víra na objektivní úrovni. Opět, je to další vymývání mozku ze strany The Remnant, když se snaží přesvědčit
své pomyslné přívržence, že můžeme jako
příklad následovat kardinála Burkeho. No, lidičky, nemůžeme a on se musí
zříct svých omylů. NEOČEKÁVEJTE, že od kteréhokoliv z těchto falešných
tradicionalistických webů přijde to, aby jej požádaly, aby se zřekl svých omylů,
ať už je to The Remnant nebo OnePeterFive.
Nadto
The Remnant 11. prosince [2016] na
facebooku konstatuje: „V sobotu 10.
prosince 2016 se psala historie, když se vůbec poprvé sloužila ve svatyni Naší
Paní Guadalupské tridentská slavnostní pontifikální mše. Celebrantem byl
Raymond kardinál Burke a mezi jinými nádhernými poznámkami Jeho Eminence
hovořila o kráse tradiční latinské mše. Kardinál také vyjádřil svou touhu začít
slavit starou mši častěji.“
Stará mše nebo pravá mše?
– Měl by sloužit jen PRAVOU MŠI! Opět matoucí jazyk ze strany The Remnant. Nechci příliš hledat hnidy
(jak se to zdá falešným tradicionalistům), ale realitou je, že tradiční
latinská mše je nedovolená a schizmatická mše modernistů angažovaných za Druhým
vatikánským koncilem, za nímž kardinál Burke stojí. Na základě tohoto jediného
kompromisu bych se jeho mši svaté vyhnul. Novou mši vytvořili heretici,
podepsal ji heretický sodomita a byla veřejnosti prodána jako „pravá mše“.
V podstatě je to Lutherova mše. Budíček … dává to smysl? Přemýšlíte někdy
nad tím, proč se modernisté snaží legitimovat koncil i novou mši? P. Hessovi
řekl samotný kardinál Stickler, že nová mše je protestantská. Marie-Julie
[Jahenny] (se schválením Církve) světu odkryla, že Ježíš a Maria varovali, že
nová mše je od Židů a zednářů.
27.
listopadu 1902 a 10. května 1904 Náš Pán a Naše Paní ohlásili ono spiknutí
k vytvoření „nové mše“: „VARUJI vás. Učedníci, kteří nejsou Mého evangelia, teď tvrdě pracují na tom, aby nově
vytvořili podle svých idejí, a pod vlivem nepřítele duší, MŠI, jež obsahuje slova, která jsou ODPORNÁ
Mému zraku. Až nadejde osudová hodina, kdy víra mých kněží bude podrobena
zkoušce, budou to tyto texty, které se budou celebrovat v onom DRUHÉM
období. … PRVNÍ období je období Mého kněžství, existující od Mé doby. DRUHÉ je
období pronásledování, kdy NEPŘÁTELÉ Víry a Svatého náboženství vnutí své
formulace do knihy druhého celebrování. … Tito hanební duchové jsou těmi, kteří
Mě ukřižovali a očekávají království NOVÉHO MESIÁŠE.“
Jak mohou preláti jako kardinál Burke, vzhledem k úplnému úpadku společnosti
od Druhého vatikánského koncilu, stále nepřímo tvrdit, že tím problémem je [pouze]
František? – Druhý vatikánský koncil byl dvojznačný, tudíž byl
od ďábla. Druhý vatikánský koncil způsobil zmatení, tudíž je od ďábla. Druhý
vatikánský koncil je přímo heretickým učením zednářských zásad, tudíž je od
ďábla. Nechceme slýchat ten nesmysl, že
potřebujeme „znovu vyjasnit“ Druhý vatikánský koncil. To je naprostý nesmysl.
Opravdu bych, jak víte, v tomhle mohl pokračovat celé odpoledne. Chápete v závěru
této části, jak kardinál Burke chce sloužit „starou mši“ pravidelněji?
To znamená, že stojí za protestantskou a zednářskou novou mší. Opět, dost
kompromisů, aby se člověk držel dál od jeho mší. Arcibiskup Lefebvre
konstatoval: „A my máme jasné
přesvědčení, že tento nový mešní ritus vyjadřuje novou víru, víru, která není
naše, víru, která není katolickou Vírou. Tato nová mše je symbolem, je
vyjádřením, je obrazem nové víry, modernistické víry. … Nyní je zjevné, že
tento nový ritus, mohu-li to tak říci,
předpokládá jinou představu katolického náboženství – jiné náboženství.“
Přestaňte
se navážet do kardinála Burkeho. – Na tuto slabou
reakci odpovídám: „Začněte brát Víru vážněji“. Existuje důvod – jímž lze začít
– proč jsme v této šlamastyce. Existuje důvod, proč se na lidstvo chystají
dopadnout nejhorší tresty, a vy jste částí onoho problému, když neberete Víru
dostatečně vážně. Je to věc principu a věc Víry. Ti, kteří jsou uražení, jsou
buď nevědomí, nebo prostě nechápou Víru. Nenavážím se do kardinála Burkeho jako
takového, ale spíš do jeho omylů. Omyly mohou dle katolické nauky člověka
oddělit od nebe, proto bychom se měli upřímně modlit za Církev a její vedení.
Věřte
tomu nebo ne. – Ve skutečnosti kardinálu Burkemu
fandím, stejně jako každému, kdo je oklamán Druhým vatikánským koncilem.
Skutečně může být katalyzátorem v této kontrarevoluci, jestliže je ochoten
nasadit krk. Jestliže bude nadále nepřímo
naznačovat, že tím problémem je [pouze] František, pak jej mnozí
tradicionalisté, jako jsem já sám, budou z dobrého důvodu nadále
kritizovat. Věřícím to neudělá žádnou službu, když se bude stále vytvářet
zdání, jako by ten problém obecně začal právě až s Františkem. Revoluce
začala na Druhém vatikánském koncilu a on za ním stojí, co tedy mohu říct
jiného? Jestliže Druhý vatikánský koncil představuje revoluci a kardinál
Burke za ním stojí, jak pak vůbec můžeme
naznačovat, že je tradicionalista? Opět, pseudotradicionalisté vždy nesprávně používají slovo tradicionalista.
Papež sv. Pius X. řekl, že pravými přáteli lidu jsou tradicionalisté a ne
revolucionáři, proto se Burke musí stát přítelem Krista a lidí a vystoupit
proti této revoluci.
Žhavá
novinka! – Kardinál Burke
není měřítkem „pravověrnosti“. Pseudotradiční weby jako The Remnant a OnePeterFive žijí v iluzorním světě, kde můžeme přijímat to,
že kardinál Burke klidně přijímá Druhý vatikánský koncil a novou mši a myslí
si, že je to „katolická“ cesta. …
Prosím, modlete se za
obrácení kardinála Burkeho. Jsem unaven poslouchat o „dubiích“ z poslední
doby … musíme hovořit o posledních padesáti letech namísto o Františkovi.
Všechny Františkovy encykliky jsou heretické. Kde byl kardinál Burke, když
František řekl (ve svém prvním veledíle), že „stará smlouva není zrušena“!
V den, kdy řeknete:
„tohle je to nejlepší, co je k mání, a měli bychom to přijmout“ … bude dnem,
kdy byste měli katolicismus úplně opustit. Začněte se chovat jako velcí
kluci, vzmužte se a přestaňte přešlapovat. Objektivně řečeno, konzervativismus
nespasí vaši duši. Je potřeba dělat věci správně a ne prostě jen přijmout to
nejlepší, co „je k mání“. Nadále se modlete za tyto „konzervativce“. Je možné,
že kardinál Burke a někteří další konzervativní kardinálové čekají na strategičtější
chvíli, než se pustí do Druhého vatikánského koncilu? Možná. Ale do té doby
hlas orla ve výšinách křičí: Běda, běda, běda… hodina se připozdívá! The
Remnant a další falešné tradicionalistické weby musí přestat vytvářet mylný
dojem o těchto Novus Ordo kardinálech, protože právě teď věřícím dávají mylný
dojem, že tím problémem je František a oni jím jaksi nejsou.
(redakčně
mírně kráceno)
Zdroj: TradCatKnight
Překlad:
D. Grof