Antikrist
2. část (1975)
Yves
Dupont
Poznámka překladatele: Yves Dupont byl odborníkem na proroctví a
Písmo svaté, autorem vynikající knihy Katolické
proroctví: nadcházející trest. Tento esej sepsal v září 1975 a
původně měl za cíl demonstrovat, že Antikrista nelze ztotožnit s nějakým
společenským systémem (v Dupontově době s komunismem), ale že se
jedná o konkrétního člověka.
***
31.
„Antikrist bude překonávat v zlobě, zvrácenosti, chlípnosti, nemravnosti,
bezbožnosti a nemilosrdnosti a krutosti všechny lidi. Proto jej sv. Pavel
rozhodně nazývá ´člověkem hříchu, synem záhuby, protivníkem...[který] ...
přijde podle působení satanova se vší svou mocí, s podvodnými divy a
zázraky a s všelikým hříšným podvodem..´ (2 Sol. 2). Svou velkou mocí,
podvodem a zlým úmyslem uspěje při nalákání či přinucení dvou třetin lidstva,
aby jej uctívaly; zbývající třetí část lidí bude dále pokračovat věrně
ve víře a v uctívání Ježíše Krista zcela neochvějně. Ale ve svém satanském
vzteku a zuřivosti bude Antikrist pronásledovat tyto statečné a zbožné křesťany
během tří a půl roku a mučit je s takovou krajní krutostí, všemi starými i
nově vynalezenými mučícími nástroji, že překoná všechny předešlé
pronásledovatele Církve dohromady. Uloží všem svým stoupencům, aby měli na svém
čele nebo pravé ruce vtisknuté znamení Šelmy a umoří hlady všechny ty, kteří
jej odmítnout přijmout.“ (Sv. Cyril Jeruzalémský)
32.
„A také církve budou bědovat mocným nářkem, protože ani oběť, ani kadidlo
nebudou přítomné, ani bohoslužba přijatelná pro Boha; ale sanktuária kostelů
budou jako chata správce zahrady a Svaté Tělo a Krev Krista se v těch
dnech nebudou vystavovat. Veřejná bohoslužba bude potlačena, zpěvy žalmů ustanou,
čtení Písma nebude slyšet, bude však pro lidi temnota a bědování a bědování a
trápení a trápení. V té době bude stříbro a zlato vyhozeno na ulici a
nikdo je nebude shromažďovat, ale všechny věci budou představovat přestupek.
Všichni budou dychtit utéct a skrýt se a nikde nebudou moct nalézt útočiště
před trápeními Nepřítele, když však ponesou jeho znamení, budou okamžitě uznáni
a prohlášeni za jeho. Bude strach venku a chvění uvnitř ve dne i v noci.
Na ulicích i v domech budou ležet mrtví, na ulicích i v domech bude
hlad a žízeň; na ulicích i v domech bude rozruch a v domech bude
bědování. A krása tváří uvadne, protože jejich podoba bude jako u těch, kteří
jsou mrtví; a krása žen uvadne a touha všech mužů se vytratí. Ale navzdory tomu
všemu ani pak neponechá milosrdný a dobrotivý Bůh lidstvo bez nějaké útěchy, i
ony dny zkrátí na období tří a půl roku a omezí tu dobu kvůli zbytku těch,
kteří se skrývají v horách a jeskyních, aby semknutý šik všech těch světců
zcela neselhal. Ty dny však uplynou překotně a království Podvodníka a
Antikrista bude rychle odstraněno. A pak nakonec uspořádání tohoto světa v okamžiku
pomine a moc lidí se stane ničím a všechny viditelné věci budou zničeny.“ (Sv.
Hyppolit)
33.
„Prostřednictvím událostí, které nastanou v době Antikrista, se ukáže, že
on, protože je apostatou a lupičem, dychtí po tom, aby byl uctíván jako Bůh, a že
ač pouhý otrok, chce být prohlášen za krále. Protože bude obdařen vší mocí
ďábla, nepřijde jako pravý král, ne jako legitimní král poslušný Boha, ale jako
bezbožný, nespravedlivý a nezákonný král, jako zločinný a vražedný apostata,
jako lupič soustředící v sobě satanskou apostazi a odstraňující modly, aby
přesvědčil lidi, že on sám je Bohem.“ (Sv. Irenej)
34.
„Ale ten, kdo čte tuto pasáž, dokonce i v polospánku, nemůže nevidět, že
království Antikrista zuřivě, ačkoliv na krátkou dobu, přepadne Církev před
tím, než Poslední soud Boží nastolí věčnou vládu svatých. Protože je jasné
z kontextu, že čas a dva časy a půl času znamená rok a dva roky a půl
roku, to jest tři a půl roku. Někdy je v Písmu svatém tatáž věc označena
měsíci. Protože ačkoliv slovo časy se zde zdá být užito v latině
v neurčitém způsobu, je to tak jen proto, že Latinící nemají dvojné číslo,
jako jej mají Řekové a jak mají údajně také Židé. Časy se proto používají pro
dva časy. Je známým tématem v rozpravách a srdcích věřících, že
v posledních dnech před Posledním soudem Židé uvěří v pravého Krista,
to jest našeho Krista, díky onomu velikému a obdivuhodnému proroku Eliášovi,
který jim vyloží Zákon. Protože nikoliv bez důvodu doufáme, že před příchodem
našeho Soudce a Spasitele přijde Eliáš, jelikož máme dobrý důvod věřit, že je
nyní naživu. Byl totiž vzat z této země v ohnivém voze, jak nás Písmo
svaté zcela zřetelně informuje. Proto, když přijde, podá duchovní vysvětlení
Zákona, který Židé v současnosti chápou světsky...“ (Sv. Augustin)
35.
„Během tří a půl roku Antikristovy vlády pošle Bůh Henocha a Eliáše na pomoc
křesťanům.“ (Sv. Benedikt)
36.
(Poznámka). Na rozdíl od Nera zmíněného v odstavcích 11, 12, a 13, přijdou
Henoch a Eliáš na zemi jako osoby. Nejde však o vzkříšení, protože jejich těla
byla proměněna a vzata do nebe, aniž by prodělala smrt.
37.
„Antikrist bude posedlý Satanem a bude nemanželským synem Židovky z východu.“
(Sv. Jan Zlatoústý)
38.
„Antikrist bude léčit nemocné, pozvedat mrtvé, obnovovat zrak slepých, sluch
hluchých, řeč němých; přivolává bouře a tiší je, přejmenovává hory, přiměje
stromy kvést a uvadat na slovo, obnoví jeruzalémský chrám a z Jeruzaléma
učiní hlavní město světa s obrovskou hojností skrytých pokladů.“ (Rabanus
Maurus, soukromé zjevení)
39.
(Poznámka). Antikrist nemůže činit pravé zázraky; nemůže vrátit život mrtvým.
Může však znovu pozvednout ty, kteří se zdají být mrtví podle lidského vědění a
zkušenosti, ale ještě nejsou opravdu mrtví. Může také rozpohybovat mrtvá těla
Satanovou mocí tak, aby vypadala jako živá. Co se týče jeho léčivé moci a jeho
nadvlády nad živly a rostlinstvem, není to vůbec nemožné, protože na
nadpřirozených silách je mnohem víc, než se obecně přijímá. Tyto všechny bude
mít díky svému pánovi, ďáblovi. Nám se samozřejmě takové divy jeví jako
zázračné, ale ve striktně teologickém smyslu nejsou. Všimněte si, že R. Maurus
neřekl „křísit mrtvé“, ale „pozvedat mrtvé“, což je výrazně odlišné, protože
slovo vzkřísit, navzdory svým etymologickým omezením, je všeobecně chápáno ve
významu „přivést k životu“, zatímco slovo pozvedat toto neimplikuje. (Viz
též odstavec 3, 52 a 55)
40.
„Sedm let před Koncem oceán zaplaví Irsko, aby ďábel nemohl zavládnout nad
tímto národem.“ (Sv. Patrik)
41.
„Sedm let před Posledním dnem moře potopí Irsko v jedné záplavě.“ (Sv.
Columbkille)
42.
„Moře uchvátí Irsko sedm let před soudným dnem.“ (Sv. Nennius)
43.
„Moře zaplaví Irsko sedm let před soudem.“ (Leabhar Breac)
44.
„V posledních dnech padne bída na mnoho lidí a pokaždé, když Angličané budou
páchat velké zlo proti dětem Irska, pak budou Angličané vyhnáni a Irsko se
stane majetkem svých právoplatných vlastníků.“ (Sv. Maeltamhlacht, 7. století)
45.
(Poznámka). Toto proroctví, které bylo učiněno pět století před tím, než si
Angličané začali podmaňovat Irsko, je zde podáno pouze k potvrzení toho,
že naše časy jsou Posledními časy, protože Irsko je nyní nezávislým národem,
ačkoliv severní část je stále pod anglickou kontrolou.“
46.
„Irsko bude po staletí prožívat anglický útlak, ale zachová svou víru Bohu a
Jeho Církvi. Na konci této doby bude Irsko osvobozeno a naopak Angličané budou
muset vytrpět přísné tresty. Irsko však bude nápomocné při přivedení Angličanů
zpět k jednotě Víry.“ (Sv. Patrik, 12. století)
47.
(Poznámka). Toto proroctví bylo učiněno čtyři století před tím, než byla
založena (heretická) anglikánská církev.
48.
„Angličané se navzájem zradí, čehož výsledkem bude, že jejich svrchovanost bude
zrušena a oni poskvrní své meče a válečné sekery krví ... Angličané a Irové
z Irska se sjednotí v jedné konfederaci proti silám Sasů ... Jeden
panovník bude vládnout v Irsku, nad Angličany a pravými Iry. Za vlády
tohoto člověka nebude lid trpět žádnou bídou.“ (Sv. Senanus, 6. století)
49.
(Poznámka). Odkazuje se zde na
přicházející anglickou revoluci a vpád sil sídlících v Německu, nemusí to
však být během Antikristova pronásledování.
50.
„Bůh poučuje tajemným způsobem Henocha a Eliáše v ráji. Bůh jim ukazuje
díla lidí, jak by je mohli pozorovat nefalšovanýma očima. Tito dva lidé jsou
proto mnohem moudřejší než všichni moudří lidé dohromady. Tatáž síla, která
vzala Henocha a Eliáše ze země, je za bouřlivého větru zase přinese zpět
v době, kdy bude Antikrist šířit svou falešnou nauku. Dokud budou dlít
mezi lidmi, budou vždy po čtyřiceti dnech občerstvováni. Mají od Boha poslání
vzdorovat Antikristovi a vést chybující zpět na cestu spásy. Oba muži, význační
věkem a postavou, budou promlouvat k lidem: ´Tento prokletý je poslán
ďáblem, aby vedl lidi do omylu. My jsme byli Bohem zachováni na tajném místě,
kde jsme nezakoušeli utrpení lidí. Nyní jsme Bohem posláni, abychom vzdorovali
herezi tohoto ničitele. Podívejte se, zda se vám podobáme postavou a věkem.´ A
protože svědectví obou bude souhlasit, bude se jim věřit. Všichni budou
následovat tyto dva staré muže a zříkat se hereze. Oni budou navštěvovat
všechna velkoměsta a města, kde předtím Antikrist zasel svou herezi, a silou
Ducha Svatého budou činit zázraky. Všechen lid z nich bude velmi udiven.
Henoch a Eliáš budou mást stoupence Satana údery hromu a ničit je a posilovat
křesťany ve víře. Proto budou křesťané spěchat k mučednictví, které pro ně
syn zla připraví, jako na hostinu, takže se vrazi unaví počítáním mrtvých kvůli
jejich velikému počtu, protože krev poteče jako řeka.
Henoch
a Eliáš se naučili mnoho moudrosti a vědění v ráji, když čekali na svůj návrat
na zemi. Bůh jim, až budou na zemi, dá pokyny každých čtyřicet dní. Obdrží
výjimečné milosti a sílu od Boha, aby je užili proti Antikristovi.
Až
se nikde nebude dbát obav z Boha, nastanou násilné a zuřivé války. Mnoho
lidí bude zabito a mnoho měst bude proměněno v hromady odpadu.
Ke
konci dní trvání světa se objeví Syn Zkaženosti a Zmaru a bude vládnout jen po
krátkou dobu, což je období, které odpovídá chvíli, kdy slunce zmizelo za
horizontem, to jest, přijde v posledních dnech světa. Nebude Satanem
samotným, ale člověkem rovnajícím se mu a připomínajícím ho v otřesné
ošklivosti. Jeho matka, nemravná žena posedlá Ďáblem, bude žít na poušti jako
prostitutka. Bude prohlašovat, že nezná totožnost jeho otce a bude tvrdit, že
jí byl její syn dán Bohem nadpřirozeným způsobem, jako u Dítěte Blahoslavené Panny.
Oklamanými lidmi pak bude uctívána jako svatá.
Antikrist
přijde ze země, která leží mezi dvěma moři a bude praktikovat svou krutovládu
na východě. Po jeho narození se objeví falešní učitelé a nauky a budou
následovány válkami, hladomory a smrtící nákazou.
Jeho
matka nechá zřídkakdy někoho, aby jej viděl, a přesto se jí magickým uměním
podaří získat pro něj lásku lidu. Bude vychováván na různých tajných místech a
budou jej držet v ústraní až do úplné dospělosti. Až dospěje do plné
mužnosti, veřejně vyhlásí nauku nepřátelskou vůči náboženství. Bude k sobě
lákat a přitahovat lidi tím, že jim zaručí úplné zproštění dodržování všech
Božích i církevních příkazů a tím, že jim odpustí jejich hříchy a bude po nich
požadovat pouze víru v jeho božství. Odmítne a zavrhne křest a evangelium.
Otevře ústa, aby učil rozpor. Řekne: ´Ježíš Nazaretský není synem Božím, jen
podvodníkem, který se vydával za Boha; a jím založená Církev je jen pověrou.´
Pravý Kristus přišel v jeho [Antikristově] osobě. Řekne: ´Já jsem spasitel
světa.´ Zvláště se bude snažit přesvědčit Židy, že je Mesiášem poslaným od Boha
a Židé ho jako takového přijmou. Jeho nauka víry bude převzata
z židovského náboženství a zdánlivě se nebude moc lišit od základní nauky
křesťanství, protože bude učit, že existuje jeden Bůh, který stvořil svět,
který je vševědoucí a zná myšlenky člověka a je spravedlivý, který odměňuje ty,
jež jsou poslušní jeho příkazů, a trestá ty, jež je porušují, který křísí všechny
mrtvé v pravý čas. Tento Bůh hovořil skrze Mojžíše a proroky a proto se
zásady mosaického zákona mají dodržovat, zvláště se má dodržovat obřízka a
šábes, i tak se však bude pokoušet zvrátit všechen řád na zemi. Proto je
v Písmu sv. nazýván „člověkem nepravosti“. Bude si myslet, že může změnit
dobu a zákony. Odhodí všechny zákony, mravy a náboženské zásady, aby
k sobě přivedl svět. Zaručí úplnou svobodu od Božích přikázání a příkazů
Církve a dovolí každému žít, jak mu jeho vášně přikazují. Tím, že to učiní,
doufá, že bude lidem uznán jako osvoboditel ze jha a jako příčina blahobytu ve
světě. Bude se snažit učinit náboženství pohodlným. Bude říkat, že se nemusíte
postit a ztrpčovat si svůj život sebezáporem jako to činili lidé ve dřívějších
dobách, kdy neměli žádný pojem o Boží dobrotě. To bude stačit, aby milovali
Boha. Nechá lidi těšit se dle libosti, takže budou litovat nešťastné lidi
dřívějších století. Bude kázat volnou lásku a roztrhá na kusy rodinná pouta.
Bude se posmívat všemu svatému a s ďábelským výsměchem zesměšňovat všechny
milosti Církve. Odsoudí pokoru a bude podporovat pyšná a děsivá dogmata. Zboří
to, co Bůh učil ve Starém i Novém Zákoně a bude tvrdit, že hřích a neřest
nejsou hříchem a neřestí. Stručně řečeno, prohlásí cestu do pekla za cestu do
nebe.
Až
velký vládce (Velký Monarcha, který má vládnout Evropě po zhroucení komunismu)
takřka úplně vyhladí Turky, obrátí se jeden ze zbývajících mohamedánů, stane se
knězem, biskupem a kardinálem a až bude zvolen nový papež (bezprostředně před
Antikristem), zavraždí tento kardinál papeže před jeho korunovací z žárlivosti,
protože sám bude chtít být papežem; pak když druzí kardinálové zvolí dalšího
papeže, prohlásí se tento kardinál vzdoropapežem a dvě třetiny křesťanů půjdou
s ním, On, stejně jako Antikrist, je potomkem kmene Dan.
Znamení
(Antikrista) bude ďábelským znamením křtu, protože bude takto člověk označen za
stoupence Antikrista a také Ďábla v tom, že se tímto vzdává vlivu Satana.
Kdokoliv, kdo nebude mít toto znamení Antikrista, nemůže cokoliv kupovat, ani
prodávat a bude sťat.
Nakloní
si vladaře, mocné a bohaté, přinese zkázu těch, kteří nepřijmou jeho víru, a
nakonec si podrobí celou zemi.
Ulice
Jeruzaléma pak budou zářit nejjasnějším zlatem krve křesťanů, která poteče jako
voda. Zároveň se Antikrist pokusí zvětšit své zázraky. Jeho popravčí budou
konat takové zázraky až budou mučit křesťany, že si lid bude myslet, že
Antikrist je pravým Bohem. Popravčí nedovolí křesťanům získat si snadno
mučednickou korunu, protože se budou snažit prodlužovat jejich bolest, dokud se
nezřeknou své víry. Přesto někteří obdrží zvláštní milost od Boha, že zemřou
během tohoto mučení.
Antikrist
přinutí zemi se pohnout, srovná hory se zemí, vysuší řeky, způsobí hromy a
blesky a krupobití, odstraní listí ze stromů a zase je na stromy vrátí, přiměje
lidi onemocnět a vyléčí je, vyžene démony, zvedne mrtvé k životu. Zdánlivě
bude ukřižován a vstane z mrtvých. Celkově budou křesťané ohromeni a budou
v těžkých pochybách, zatímco stoupenci Antikrista budou utvrzeni ve své
mylné víře.
Nakonec,
když přemění všechny své plány na realitu, shromáždí své vyznavače kolem sebe a
řekne jim, že nyní vystoupá na nebesa. Avšak ve chvíli nanebevstoupení jej
zasáhne blesk a zničí jej. Plánované vstoupení na nebesa bude připraveno za
pomoci lstivého použití důmyslného zařízení a ve chvíli, kdy se tato událost
bude mít udát, vytvoří [toto zařízení] oblak, který bude šířit nesnesitelný
zápach. Tím mnoho lidí opět přijde k rozumu a pochopí.
Pak
by se lidé měli připravit na Poslední soud, na den, který je doopravdy zahalen
tajemstvím a je neznámý, není však vzdálený.“ (Sv. Hildegarda)
Zdroj:
End Times Prophecy
Překlad:
D. Grof