Rusko – vyvolený nástroj (2025)
Od největšího pronásledovatele Církve k nástroji v rukou Panny Marie
James Hanisch
10. května 2025
Marx a Lenin jsou špatnými průvodci skutečnou podstatou komunismu. Jak dobře ukazuje fatimský badatel br. Michel de la Sainte Trinité ve svém monumentálním díle The Whole Truth about Fatima (Úplná pravda o Fatimě), můžeme se mnohem lépe dozvědět ze samotné historie, než z jejich zmatených a lživých textů, o čem byla ruská revoluce. Br. Michel však poukazuje na jednu linii Leninova blouznění, která se ukázala jako naprosto pravdivá, totiž na jeho apokalyptické tvrzení, že na světě neexistuje síla, která by mohla bolševikům zabránit v dosažení jejich cíle, kterým je světová socialistická revoluce. (1) Toto ďábelské chvástání je jen jiným způsobem vyjádřené varování Naší Paní růžencové: „Jen já vám mohu pomoci.“
Br. Michel vysvětluje:
„Od roku 1917 vidíme opravdové apokalyptické drama, které je bezprecedentní v celé lidské historii. Ještě nikdy nebyly síly zla uvolněny s takovou mocí a nenašly nic, co by se jim dokázalo postavit. Druhou stranou tohoto dramatu a nejvíc omračující skutečností tohoto století je totiž to, že celý Západ (a do značné míry i samotná Církev...) tvrdošíjně odmítal připustit tyto dvě skutečnosti, které mu hleděly do tváře: Komunismus je dnes nástrojem satanské nadvlády, a pokud nenarazí na žádné překážky, hrozí, že se brzy rozšíří na celou planetu. Přestože se Rusko stalo děsivou „výkladní skříní pekla“, je slepota Západu tak veliká, že Leninovy předpovědi se do písmene naplňují: Komunismus svádí všechny národy, než je nesmiřitelně uvrhne do otroctví.“ (2)
Trvá na tom, že pouze nebe může zastavit tento „hrozivý požár, který jinak postupně zpustoší všechny národy“. (3) Zásah z nebe přijde jedině prostřednictvím rozhodného aktu zadostiučinění Neposkvrněnému Srdci Panny Marie, který požadovala Naše Paní z Fatimy, tj. zasvěcením Ruska, neboť obrácení Ruska nemůže nastat žádným jiným způsobem. Jak řekla Naše Paní sestře Lucii v roce 1952 (aby rozptýlila zmatek kolem zasvěcení světa, které provedl papež Pius XII. (4)): „Dejte Svatému otci na vědomí, že stále očekávám zasvěcení Ruska Svému Neposkvrněnému Srdci. Bez tohoto zasvěcení se Rusko nebude moci obrátit a svět nebude mít mír.“ (5)
V roce 1929 bylo nebe připravené ukončit ruský teror. Naše Paní řekla, že nadešla ta hodina, ta chvíle, a že tolik touží osvobodit „ubohé Rusko“ z ďábelské posedlosti a pekelných hrůz, jimž bylo vystaveno již tucet let, a zastavit šíření omylů Ruska ve světě. Obrácením Ruska by byl odstraněn impuls k nezadržitelnému šíření komunismu.
Je to však všechno? Měl být vliv Ruska pouze odstraněn, nikoliv přesměrován?
Jak při mnoha příležitostech vysvětloval otec Gruner, osudová role Ruska v nadcházejícím vítězství Panny Marie je nanejvýš privilegovaná. Jakmile papež a katoličtí biskupové patřičně zasvětí Rusko službě Panně Marii, Ona ho obrátí a použije jako nástroj ve Svých rukou k nastolení pravé Víry a úcty k Jejímu Neposkvrněnému Srdci na celém světě.
Otec Gruner této skutečnosti věnoval značnou pozornost ve svých promluvách a spisech, ale tato myšlenka nebyla jeho původní. V časti knihy The Whole Truth about Fatima nazvané „Velký plán milosrdenství: Záchrana křesťanstva skrze obrácení Ruska“ (6) br. Michel uvádí úzké paralely mezi Ruskem a sv. Pavlem, pokud jde o skutečnost, že oba byli Bohem vyvoleni k apoštolátu národů. Br. Michel vysvětluje roli Ruska řečnickou otázkou o pádu Ruska v roce 1917 ve prospěch antikristovských sil židozednářství a jeho komplice, stalinského bolševismu: „Neumožnil Bůh toto rozpoutání zla, aby z tohoto národa udělal, podobně jako to udělal s pronásledovatelem Šavlem, který pustošil Církev, »nástroj milosrdenství«?“ (7)
Dále br. Michel ve stejné pasáži, kde znovu zdůrazňuje tutéž paralelu mezi Ruskem a sv. Pavlem – protože oba se z pomýleného, dokonce šíleného pronásledovatele Církve stali jejím největším apoštolem – tvrdí, že Bůh skutečně určil Rusku takovou roli. Má být pozvednuto k tomuto vznešenému účelu a sloužit jako nástroj k nastolení univerzálního vítězství Panny Marie: „Bůh ho nechce nechat zahynout, ale naopak ho chce učinit »nástrojem milosrdenství« tím, že ho znovu pozvedne a roznítí jeho plamen v rodině římské jednoty pro univerzální vítězství Neposkvrněného Srdce Panny Marie.“ (8)
Br. Michel pro to neuvádí žádné zdroje, jak bychom od něj mohli očekávat, kdyby to pocházelo výslovně od sestry Lucie nebo otce Alonsa, který byl šestnáct let oficiálním archivářem všech dokumentů týkajících se Fatimy. Může to tedy mít původ u br. Michela. Nicméně otec Gruner v něm našel velkou oporu a dobrý důvod ho vyložit ctitelům Panny Marie.
Za prvé, to, že se Rusko stalo největším pronásledovatelem Církve v naší době, sestra Lucie jasně uvádí jako součást fatimského poselství. Ve svém slavném rozhovoru s P. Augustinem Fuentesem v prosinci 1957 řekla: „Povězte jim, otče, že Nejsvětější Panna mnohokrát řekla mému bratranci Františkovi a sestřenici Hyacintě i mně, že mnohé národy zmizí z povrchu země. Řekla, že Rusko bude nástrojem trestu, který si nebe vybralo k potrestání celého světa, pokud předem nedosáhneme obrácení tohoto ubohého národa.“
A Lucie ve svých Pamětech popisuje, jak bude tento trest probíhat: „[Bůh] se chystá ztrestat svět za jeho zločiny prostřednictvím války, hladomoru a pronásledování Církve a Svatého otce.“ Komunismus s ruskými kořeny byl tedy hlavním zdrojem nejen válek, které sužovaly minulé století, ale také pronásledování, které přivedlo Církev do dnešního žalostného stavu.
Dále je tu paralela se sv. Pavlem, který se z nejkrutějšího pronásledovatele Církve stal jejím největším apoštolem, což důrazně naznačuje samo nebe. „Ne nadarmo,“ poznamenal otec Gruner, „dala Panna Maria v roce 1938 své velké znamení, že druhá světová válka brzy začne, právě 25. ledna, na svátek obrácení sv. Pavla.“ (9)
Písmo svaté nám říká, že Šavel byl proti křesťanské „sektě“ rozzuřen až k nepříčetnosti, když zasáhl náš Pán, aby zastavil jeho vražednou zuřivost zázračnou milostí, která způsobila jeho náhlé a úplné obrácení. Jak náš Pán následně vysvětlil proroku Ananiášovi, Šavel byl vyvoleným nástrojem, který si [Pán] vybral, aby o Něm vydával svědectví po celém světě, že všichni lidé mohou být obráceni z moci ďábla k Bohu.
Stejným způsobem naše Paní zázračně obrátí Rusko, až bude řádně zasvěceno Jejímu Neposkvrněnému Srdci. „A obrácení Ruska na katolickou Víru,“ dodává otec Gruner,“ bude nástrojem, jímž se na katolickou Víru obrátí celý svět.“ Zasvěcením Svému Neposkvrněnému Srdci vezme Naše Paní Rusko zpět ze služeb ďábla, který se svatokrádežně zmocnil tohoto kdysi katolického národa, aby z něj udělal sídlo a řídicí centrum světové socialistické revoluce, což je organizované a militantní tažení, jehož cílem je vypudit Boha ze všech úrovní lidské společnosti na celém světě. Učiní tento národ opět Svým vlastním, až bude církevní hierarchií autoritativně zasvěcen Její službě, a stane se hybnou silou evangelizace, takže se jeho prostřednictvím obrátí celý svět k pravé Víře.
O tom svědčí i to, že Naše Paní z Fatimy požadovala zasvěcení Ruska, nikoliv jen jeho exorcismus. Prvním účinkem jeho zasvěcení bude exorcismus, který ho zbaví různých ďábelských omylů a „ismů“, jež tam byly importovány, takže Rusko jako národ (individuálně i se všemi svými institucemi) bude úplně obráceno. Ale hlavním a vlastním účinkem zasvěcení bude zušlechtění a předání tohoto národa k posvátnému účelu, jeho vyčlenění pro zvláštní službu Neposkvrněnému Srdci Panny Marie. (10) Až bude Rusko takto předáno do rukou Naší Paní jako Její zvláštní nástroj a vlastnictví, Ona ho použije k přemožení démonických a lidských šelem světa (jak je nazval otec Gruner), které bojují proti Bohu.
A nakonec otec Gruner viděl tuto zvláštní roli, pro niž bylo Rusko Naší Paní vyvoleno, zpodobněnou v jednom prorockém vidění nebo „snu“ sv. Jana Bosca. (11) Jak otec vyprávěl, vidíme v tomto snu, že ruské armády vpadnou na Západ. Sv. Jan Bosco je viděl pochodovat do Evropy jakoby pod černým praporem a přicházet ne jako přátelé, ale jako Boží trest provinilých národů světa. Ale zatímco budou ve Francii, jejich prapor se změní z černého na bílý. To je okamžik, kdy bude Rusko zasvěceno a pak zázračně obráceno Naší Paní. V té chvíli ruské armády zůstanou ve Francii a v západní Evropě už ne jako nepřátelé, ale jako obránci Evropy před vetřelci z jihu. Sv. Jan Bosco svůj sen shrnul takto: „Záchrana je ze severu, nebezpečí z jihu“ (což znamená, že obrácení Rusové zachrání Evropu porážkou islámských hord). (12)
Každý národ dnes potřebuje obrácení, jak je zřejmé z modliteb, které náš Pán naučil Lucii ve španělském Rianju, a které prosí Neposkvrněné Srdce Panny Marie za obrácení celého světa. To, že bylo Rusko zvláště vyvoleno Bohem a vyčleněno k zasvěcení není odsouzením, ale spíše poctou, která ukazuje na vysoký cíl, k němuž Bůh tento národ předurčil ve službě Naší Paní. Otec Gruner správně pochopil, že zasvěcení Ruska jej uzpůsobí a umožní mu vykonat onu nápomocnou roli v nadcházejícím vítězství Neposkvrněného Srdce Panny Marie.
Poznámky
1) Srov. Lenin, Sur la grande révolution socialiste d’Octobre, 1917–1977, str. 15, 34; citováno v: Frère Michel, The Whole Truth about Fatima, sv. II, str. 459.
2) The Whole Truth about Fatima, loc. cit.
3) Op. cit., str. 461.
4) Všimněte si, že slova Panny Marie platí i v dnešní době. Akt papeže Jana Pavla II. z 25. března 1984 byl jen obnovou zasvěcení světa, které 31. října 1942 provedl Pius XII., zatímco sestra Lucie opakovaně trvala na tom, že Rusko se musí „jasně objevit jako jediný objekt zasvěcení“, protože Bůh chce „zasvěcení Ruska a pouze Ruska, bez jakéhokoliv dodatku“. Stejně tak Františkův akt z 25. března 2022 byl zasvěcením především samotného předsedajícího, o němž se mluvilo v množném čísle, spolu s celou Církví a celým lidstvem, k čemuž přidal zvláštní zmínku o Rusku a Ukrajině, a nakonec i o budoucnosti, o potřebách a očekáváních a úzkostech a nadějích všech lidí na světě:
„Matko Boží a Matko naše, proto se svěřujeme tobě a zasvěcujeme tvému Neposkvrněnému srdci nás samotné, církev a celé lidstvo, zvláště Rusko a Ukrajinu. Přijmi tento náš úkon, který vykonáváme s láskou a důvěrou, dej, ať skončí válka, zajisti světu mír. Tvé „ano“, které jsi ze srdce vyslovila, otevřelo brány dějin Knížeti pokoje. Věříme, že skrze tvé srdce se znovu vrátí mír. Tobě proto zasvěcujeme budoucnost celé lidské rodiny, potřeby a očekávání lidí, úzkosti i naděje světa.“
Také chyběla účast všech katolických biskupů světa a papežův formální příkaz k jejich účasti, čímž by se jednalo o veřejný akt poslušnosti z jejich strany. Potenciálně nejhorší však bylo začlenění invokace k „tierra del Cielo“ [země Nebe], což je dvojznačné vyjádření, které je někdy spojováno s uctíváním démona Pačamamy.
5) Uvedeno v publikaci italských biskupů, Il pellegrinaggio delle meraviglie, 1960, str. 440. Srov. Frère Michel, The Whole Truth About Fatima, sv. III, str. 327.
6) Svazek II, začátek str. 441.
7) Op. cit., sv. II, str. 472.
8) Ibid., str. 478–479. Otec Gruner toto téma vysvětluje mnohem šířeji než br. Michel, ale možná by stálo za to zdůraznit svědectví posledně jmenovaného. Internetoví trollové a katoličtí blogeři v tomto bodě otce Grunera napadají a tvrdí, že jde o nebezpečný omyl, který je fatimskému poselství cizí. Takovýto mylný pohled nebere v úvahu, co pojem „zasvěcení“ znamená. Rusko ve svém současném nezasvěceném stavu nemůže být nástrojem spásy, to se však dramaticky změní, jakmile bude řádně zasvěceno Neposkvrněnému Srdci Panny Marie, jak to přikazuje nebe.
9) Proslov na římské konferenci v roce 2010, „The Present Need for the Consecration of Russia“, 41:02. Viz https://www.youtube.com/watch?v=D1k5-JXtNQQ&t=2651s.
10) „Zasvětit“ je definováno jako vyčlenit věc nebo osobu (osoby) z běžného a profánního užívání k posvátnému nebo zasvětit osobu či věc službě Boží. Pokud bude Rusko skutečně zasvěceno a bude patřit Panně Marii, pak ho samozřejmě použije jako nástroj k dobru.
11) Sen z 5. ledna 1870, v němž je vidět, jak ruští vojáci okupují Francii. Vzhledem k tomu, že se to od roku 1814 od napoleonských válek nestalo, musí se toto proroctví vztahovat k budoucí události.
12) Srov. Proslov na konferenci v Indii v roce 2008, „Fatima Message Imposes an Obligation on the Church“, 46:10. Viz https://www.youtube.com/watch?v=hXqq5XG7Jp4.
Zdroj: The Fatima Center
Překlad: D. Grof