Komentář Eleison DCXXXIV – Bílý rasismus? – I (2019)
(634)
7. září 2019
BÍLÝ RASISMUS? – I
Rasa bílých lidí, jak se jí říká, rozptýlená všude na tváři země, ale
zvláště soustředěná v Evropě, v současnosti trpí pohrdáním a
pronásledováním všude na tváři země. A čí je to vina? Je to v první řadě
vina bílých neboli Evropanů samotných.
„Rasismus“, jak je nazýván, neboli nepřátelství mezi různými lidskými
rasami, je zajisté lidským problémem vyvolávajícím všechny druhy lidských
vášní, a tak, jako všechny skutečně lidské problémy, které nejsou jen
materiálními nebo mechanickými problémy, má nutně náboženský rozměr. Dnes je
úplně posledním směřováním, k němuž se lidé obrátí, aby vyřešili lidský
problém, směřování k Bohu, a přesto je Bůh pravým řešením. Protože se však
lidé neobrátí k Bohu, tak zůstávají problémy v podstatě neřešitelné a
dnešní svět je ve stále vzrůstajícím chaosu. Jak tedy obrácení se k Bohu
vyřeší dnešní problém „rasismu“?
Je to Bůh a pouze Bůh, který tvoří duši každého jednotlivého člověka, který
kdy žil, a tvoří je s velikou rozmanitostí, aby vytvořil to, co zamýšlí
být symfonií lidstva. Jednotlivce tvoří s nesmírně odlišnými přirozenými
dary, jak musí uznat všichni rodiče, když sledují, jak zcela odlišné jsou dary
a temperament a povaha jejich vlastních dětí –
žádné dvě nejsou nikdy stejné. A vytvořili oni sami tuto různost? Zjevně
nikoliv. Jediné přirozené rozhodnutí, které rodiče měli, bylo mít dítě
(potratit to či ono dítě v lůně je zcela nepřirozené rozhodnutí). Bůh
udělal zbytek. Rozmanitost pocházející od Boha jasně zahrnuje nerovnost.
Například rodiče musí uznat naprostou nerovnost darů mezi svými vlastními dětmi
– některé mohou být nadanější než jiné. Rodiče možná tuto nerovnost nechtěli,
ale mohli s ní něco dělat? Zjevně nikoliv. Bůh rozhoduje – přirozeně –
dokonce i o pohlaví jejich dětí.
Tato nerovnost darů ani není nespravedlivá, protože opravdu zvýhodněné děti
jsou ty, které se dostanou do nebe skrze nadpřirozené dary, jež vyžadují, aby
samotné dítě spolupracovalo s Boží milostí, a tato spolupráce nemá nutně
co do činění s přirozenými dary. Jak kdosi řekl, peklo je plné vloh,
zatímco nebe je plné ctností. Navíc dary dítěte od Boha zjevně odpovídají tomu,
jaký part Bůh zamýšlí, aby hrálo v symfonii lidstva. Dítě by mělo dělat
to, k čemu je obdařeno.
Jako je tomu u jednotlivců, tak je tomu i u rodin, měst, provincií, národů
a ras. Rodiny se liší jedna od druhé, a jsou nerovné. Města, provincie, národy
a rasy jsou všechny odlišné a nerovné, v každém případě s proměnlivou
směsí povahy od Boha a výchovy od lidí. Protože jsou tyto různé dary rozvíjeny
lidmi, Boží záměr dovolit tuto výchovu je, že by s nimi všichni měli uplatňovat
lásku a starat se o sebe navzájem. Například, ať toto město pomůže svému
zaplavenému sousedovi, ať tato provincie poskytne umělce, ať tento národ vede
svět, ať tato rasa slouží Církvi. Cožpak není z mnoha staletí dějin jasné,
že bílá rasa má, nikoliv výlučné, ale zvláštní přirozené a nadpřirozené dary od
Boha, aby Mu sloužila a aby šířila Jeho Církev po celém světě? Ani to není
nespravedlivé, protože jak tyto dary bílí využijí, závisí na nich. Mají
svobodnou vůli využít nebo zneužít své dary, v každém případě však mají
poslání od Boha. Jestliže tyto dary správně využijí, přinesou prospěch celému
světu. Jestliže tyto dary zneužijí, Bůh je zvláště potrestá.
A jak dnes bílí využívají své Bohem dané dary? Cožpak se od Něj po mnoho
set let pomalu, ale trvale neodvraceli? A cožpak teď nejsou pyšní na svůj
ateismus? Je pak tedy překvapivé, jestliže Bůh využije všechny ostatní rasy,
národy atd., aby bílé potrestal tím, že budou opovrhovaní a pronásledování
zbytkem lidstva? Cožpak z Božího pohledu odpadlí muži nezradili ženy, jež
měli vést (do nebe); cožpak odpadlí bílí nezradili všechny ostatní rasy; cožpak
odpadlí pohané nakonec nezradili Židy skrze Druhý vatikánský koncil? Kdo by pak
měl být ještě překvapen tím, že zuří „feminismus“, „rasismus“ a
„antisemitismus“?
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof