Komentář Eleison CDIII – Předpokládaná nemoc (2015)
(403)
4. dubna
2015
PŘEDPOKLÁDANÁ NEMOC
Ničemnost skutečných
papežů ustavičně ničících vše katolické je tak záhadná, že jsme v těchto
„Komentářích“ před čtyřmi týdny viděli arcibiskupa Lefebvra, který zvažoval,
zda nemůže být Římský stolec uprázdněný. Nikdy by s liberály nepředstíral,
že ničení není skutečným ničením, ale zároveň byl jeho cit pro Církev příliš
silný, aby kdy přijal sedesvakantistické řešení, takže přinejmenším
v srpnu 1976 se mu zdál tento problém „teologicky neřešitelný“. Tyto
„Komentáře“ nadnesly, že může existovat jiná linie řešení, kterou by si lidé
natolik duševně zdraví jako arcibiskup mohli stěží představit. Zkusme si ji
představit.
Aby drsní
sedesvakantisté toto řešení zesměšnili, dali mu jednou přezdívku „mentevakantismus“,
tato nálepka však bude postačovat. Neznamená to, že je Římský stolec
uprázdněný, ale že je myšlení papežů uprázdněné nebo řekněme, že se z jejich
myšlení vyprázdnil smysl reality, jejich myšlení je prosté reality. Zvláště od
protestantské reformace se lidé ustavičně více oprošťovali od Boha. Aby to
učinili, musí oprošťovat své myšlení od reality kolem sebe, protože veškerá
realita pochází od Boha a ukazuje zpět k Bohu. Zde je liberální iluze,
úplné oproštění, jinak známé jako „rozklad myšlení“, „duševní choroba“ nebo
„mentevakantismus“, protože lidské myšlení bylo Bohem koncipováno tak, aby
fungovalo dle reality a ne dle fantazie či iluze.
Od roku 1517
do roku 1958 katoličtí papeži vzdorovali a potlačovali rozklad myšlení
ustavičně zachvacující zbytek světa na jeho pomalé cestě ke svému konci, ale
příliš mnoho katolických laiků, kněží, biskupů a nakonec i kardinálů bylo
postupně nakaženo liberální iluzí a začali být přesvědčeni, že [tato iluze]
vytvoří krásnou novou Církev pro Krásný nový svět [srovnej Aldous Huxley: Brave
New World, český překlad pod názvem Konec civilizace – pozn. překl.]. Takže na
papežském konkláve v roce 1958, i když byl platně zvolen kardinál Siri,
měli liberálové moc vnutit konkláve zvolení Jana XXIII. a pak [vnutit jeho
zvolení] konvalidací univerzální Církvi.
Čím je ale
liberál? Je snílkem žijícím nikoliv v reálném světě, ale v Říši divů [srovnej
Lewis Carroll: Alenčina dobrodružství v říši divů – pozn. překl.] svého
vlastního výmyslu. Avšak, jak čím dál více lidských myslí vypíná realitu a
vrhá se do snu, pak má [snílek] čím dál menší šanci uvědomit si, co učinil,
protože svět všude kolem něj je čím dál více vytlačován Říší divů. To
znamená, že v moderní době je stále snazší, aby byl člověk – a každý papež
zůstává člověkem – objektivně v Říši divů a přesto byl subjektivně
přesvědčen, že je v realitě. Zde je ta duševní choroba bezprostředně pozorovaná
knězem FSSPX u všech čtyřech římských „teologů“ účastnících se rozhovorů Řím-FSSPX
v letech 2009-2011. (Povšimněte si uvozovek – v Říši divů je vše
neskutečnou napodobeninou reálného, takže bez nějakého takového označení jakým
jsou uvozovky, si snadno spleteme napodobeninu s realitou.)
Za takového
předpokladu se koncilní papeži alespoň částečně „upřímně“ mýlí. Jaké je toto „upřímně“
vnitřně, může posoudit jen Bůh sám. Ale vnějškově je to kolem nás den za dnem
čím dál víc objektivní realitou. Pak koncilní papeži nejsou úplně vědomými ničemy,
protože ve své nemocné mysli slouží pravé Církvi tím, že mění starou Církev
k nepoznání tak, že z ní činí Říši divů. Jejich subjektivně dobré
úmysly objektivně vzato vydláždily skutečné pravé Církvi cestu do pekla, ale
cožpak nemůže člověk říct, že tyto dobré úmysly ukazují, že modlitba Našeho
Pána zabránila tomu, aby jejich víra zcela selhala (srovnej Lk. XXII, 32)?
Dokonce i Pavel VI. odsoudil antikoncepci, vydal relativně dobré „Krédo“,
plakal kvůli ztrátě povolání a hovořil o Satanově dýmu, který vstoupil do
Církve po Druhém vatikánském koncilu. Nemůže pak člověk říct, že dokonce i u
Pavla VI. Náš Pán dodržel svůj slib, že bude opatrovat Petra?
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof