Antikrist
1. část (1975)
Yves
Dupont
Poznámka překladatele: Yves Dupont byl odborníkem na proroctví a
Písmo svaté, autorem vynikající knihy Katolické
proroctví: nadcházející trest. Tento esej sepsal v září 1975 a
původně měl za cíl demonstrovat, že Antikrista nelze ztotožnit s nějakým
společenským systémem (v Dupontově době s komunismem), ale že se
jedná o konkrétního člověka.
***
Antikrist bude lidská
bytost, konkrétní člověk, nikoliv systém, režim nebo ideologie. To víme jistě z Písma
svatého, z patristických spisů a také ze soukromých zjevení, ačkoliv
posledně zmíněné nezakládá definitivní důkaz.
- „Kristus
vzešel ze Židů a on (Antikrist) vzejde ze Židů. Kristus přirovnal Své tělo
k Chrámu a třetího dne jej pozvedl; a on také pozvedne kamenný Chrám
v Jeruzalémě.“ (Sv. Hippolyt)
- „Antikrist,
syn záhuby, se narodí v Korozainu, vyroste v Bethsaidě a začne
vládnout v Kafarnaum dle toho, co řekl Náš Pán Ježíš
v evangeliu: „Běda tobě Korozain! Běda tobě, Bethsaido! ... A ty,
Kafarnaum, nebylos povýšeno až do nebe? Až do pekla budeš svrženo!!“ (Luk
10, 13) Antikrist vykoná tisíc zázraků na zemi. Slepým vrátí zrak, hluchým
sluch, chromí budou chodit, mrtví ožívat, aby, bylo-li by to možné, byli
oklamáni jeho magickým uměním i vyvolení. Antikrist nadmutý pýchou
triumfálně vstoupí do města Jeruzaléma a usedne na trůn v Chrámu, aby
byl uctíván jako by byl Synem Božím. Protože jeho srdce bude opojené
domýšlivostí, zapomene, že je pouhým člověkem a synem ženy z kmene
Dan.“ (Sv. Zenobius)
- „Antikrist
se narodí z židovských rodičů z kmene Dan, jeho matka však
nebude pannou, jak mnozí věří. Jako Duch Svatý vstoupil do srdce Panny
Marie, tak ďábel vstoupí do matky Antikrista a jeho ďábelská síla jej vždy
bude podporovat. Babylon bude místem jeho narození, bude však vychován a
vyučen v Bethsaidě a Korozainu. Po výchově v rukách zhoubných
duchů odejde do Jeruzaléma a usadí se v Chrámu, který obnovil.
Podrobí se rituálu obřízky a bude prohlašovat, že je Synem Všemohoucího
Boha. Jeho prvními konvertity budou králové a vladaři. Jeho vliv se bude
rozprostírat od moře k moři převážně na základě síly a přesvědčivé
výřečnosti. Ti, kteří v něj věří, budou označeni znamením na čele. Po
tři a půl roku bude vládnout a na konci tohoto období usmrtí Henocha a
Eliáše, kteří mu předtím vzdorovali tím, že hlásali pravou víru. Brzy poté
se objeví Kristus a Antikrist bude zabit Archandělem Michaelem.“ (Mnich
Adso, 10. století)
- „Bratří, pokud se týká příchodu Pána
Našeho Ježíše Krista a našeho spojení s ním, prosíme vás, abyste se
nedali hned pomásti na mysli nebo děsiti ani (prorockým) duchem ani slovem
ani listem od nás prý poslaným, jako by onen den Páně (již) nastával.
Nedejte se jiným nijak svésti! Nejdříve totiž musí přijíti odpadnutí a
objeviti se člověk hříchu, syn záhuby, protivník, jenž se bude povyšovat
nade všechno, co se jmenuje Bůh a nebo čemu se vzdává božská pocta;
dokonce se posadí v chrámě Božím a bude si počínati, jako by byl
Bohem.“ (2 Sol 2: 1-4)
- Těchto
několik pasáží postačuje k tomu, abychom si ukázali, že Antikrist
bude vskutku člověkem. Ukazují tím pádem také, že nebude ateistou, protože
bude tvrdit, že je Bohem a Synem Božím, což samo o sobě uznává, že Bůh
není mytická bytost jak tvrdí komunisti. Navíc shromáždí židovský lid – čehož
chtějí komunisti dosáhnout jen stěží. Nejde proto na rozum, proč by měl kdokoliv
říkat, psát a znovu psát navzdory všem námitkám, že komunismus je
Antikristem.
- Navrhuji
nyní představit další důkaz, abych ukázal absurditu takového tvrzení.
V každém případě vyzývám čtenáře, aby se zastavil a zeptal se sám
sebe, zda se tyto pasáže hodí na komunismus.
- „V
každém ohledu se tento Podvodník snaží o to, aby vypadal jako Boží Syn.
Kristus je králem věcí nebeských i pozemských a Antikrist bude králem
země. Spasitel poslal apoštoly ke všem národům a on podobným způsobem
pošle falešné apoštoly. Kristus shromáždil rozptýlené stádo a on podobným
způsobem shromáždí rozptýlený židovský lid. Kristus se objevil
v podobě člověka a on podobným způsobem přijde v podobě
člověka.“ (Sv. Hyppolit)
- „Tento
bezbožný člověk ... bude vydávat příkazy, aby byl sám uctíván jako Bůh.
Protože řekne, že je Kristem, ačkoliv bude Jeho nepřítelem. Aby se mu
uvěřilo, obdrží moc činit zázraky, aby oheň sestupoval z nebe, slunce
se odchýlilo ze své dráhy a obraz, který vytvořil, mohl hovořit. A
takovými divy přiměje mnohé, aby jej uctívali a aby přijali jeho znamení
na svou ruku nebo čelo. A ti, kteří jej nebudou uctívat a nepřijmou jeho
znamení, zemřou rafinovaným mučením. Takto zničí skoro dvě třetiny,
třetina uprchne na pusté samoty. On však zběsilý a zuřící nesmiřitelným
vztekem povede armádu a oblehne hory, do nichž utekli spravedliví. A když
ti uvidí, že jsou obleženi, budou silným hlasem úpěnlivě prosit Boha a Bůh
je vyslyší a pošle jim Zachránce...“ (Lactantius)
- „Mnozí
však, kteří slyší Písmo svaté a mají jej ve svých rukách a mají ho na
paměti s pochopením, uniknou jeho klamu. Protože jasně prohlédnou
jeho záludný zevnějšek a jeho falešný podvod a uniknou jeho rukám a
odeberou se do hor a skryjí se v jeskyních země; a budou hledat Přítele
člověka se slzami a se zkroušeným srdcem: a On je zachrání z těchto
osidel a Svou pravou rukou zachrání z jeho nástrah ty, kteří Jej
úpěnlivě prosí úctyhodným a poctivým způsobem.“ (Sv. Hyppolit)
- „Antikrist
bude učit, že Kristus byl podvodníkem a nikoliv skutečným Synem Božím.“
(Sv. Hilarius)
- „Na
zemi se znovu objeví Nero jako posel a předchůdce Zlého, který přichází ke
zkáze země a rozvrácení lidstva.“ (Lactantius)
- „Jednoho
dne jsme se zeptali sv. Martina z Tours na konec světa a on řekl, že
Nero a Antikrist přijdou jako první. Nero si podmaní deset králů a bude
vládnout v zemích na Západě. Pronásledování, které zavede, půjde až
tak daleko, že bude vyžadovat uctívání pohanských model. Antikrist se
prvně zmocní říší na Východě; Jeruzalém bude jeho sídlem a hlavním městem
říše. Znovu vystaví město i chrám. Jeho pronásledování bude obnášet
popření Kristova božství (on sám bude předstírat, že je Kristem) a zákonem
všem vnutí obřízku. Nakonec sám Nero zahyne rukama Antikrista. Takto bude
celý svět a jeho národy přiveden pod jeho jho, než bude tento bezbožný
podvodník při Kristově příchodu přemožen.“ (Sulpicius Severus)
- (Poznámka
1). Znovuobjevení Nera neznamená vzkříšení skutečného Nera, ale příchod
člověka tak špatného, jako on, nebo možná člověka se stejným jménem.
- (Poznámka
2). Antikristova vláda má trvat do druhého Kristova příchodu. Nemůže to
být komunismus, komunismus je však jistě sám o sobě pokusem ďábla zničit
Království Boží. Zde může být užitečné si připomenout různé „plány“ (a
jejich částečné selhání) použité ďáblem ke zničení křesťanství, které ho
pokaždé vedou k tomu, aby vyzkoušel nový „plán“.
- Tak
jsme měli reformaci v 16. století na konci tisíce let míru v Církvi.
Ve světě věřících, jaký tehdy byl, bylo nemyslitelné hlásat ateistickou
filozofii. Cílem ďábla bylo oslabit a možná zničit katolickou Církev tím,
že ji nahradí zeslabenou formou křesťanství. Neuspěl, protože katolická
Církev stále žije; uspěl však v tom, že zasadil semena nesváru a
rozdělení a v tom, že povzbudil filozofii liberalismu, která přišla
s protestantismem a postupně přešla z náboženské oblasti do
hospodářské a politické.
- Liberalismus
byl Církví zavržen; liberální katolíci byli varováni a odsouzeni Řehořem
XVI. a Piem IX. v 19. století. Lev XIII. znovu potvrdil tento odsudek
svých předchůdců a zvláště odsoudil koncept tzv. „křesťanské demokracie“
(protože demokracie je politickým vyjádřením liberalismu, zatímco
kapitalismus je jeho vyjádřením hospodářským). Modernisti však převzali
pochodeň podvratné činnosti a omylu a na počátku 20. století je odsoudil sv.
Pius X. Jejich myšlenky se však dále šířily v podzemí po dobu padesáti
let až jejich přítomnost přiměla Pia XII. vydat encykliku „Humani
Generis“. Ale když Pius XII. v roce 1958 zemřel, uspěli noví
heretici, nyní známí jako „progresivisti“, při infiltrování Církve na
nejvyšších místech. Zde se nacházíme v roce 1975. „Progresivismus“ je
vlastně náboženským vyjádřením liberalismu.
- V oblasti
politiky dal liberalismus zrod demokracii. To jsem probíral ve své
knížečce „Papeži a demokracie“. V oblasti hospodářské jsme měli
kapitalismus. Kapitalismus je založen výlučně na zisku, nikoliv na
potřebách člověka. Pravda, nedá se očekávat, že společnost nebo korporace
bude pracovat se ztrátou, a z toho důvodu je zisk zcela legitimní
pohnutkou, ba dokonce je nutným stimulem, který je ničen kdekoliv se
socialismus dostane k moci, čímž [socialismus] přináší naprostý
hospodářský chaos. Ale i když je motiv zisku nezbytnou podmínkou, nesmí
převážit nad jinými faktory, a ačkoliv je zcela oprávněný ke zvýšení
výroby spotřebního zboží, nemůže tolerovat spekulaci u neexistujících
peněz vytvořených čistě v účetních záznamech. A obávám se, že to je na
rozdíl od soukromého podnikání podstatou kapitalismu. Abyste si byli
jistí, když zničíte soukromé podnikání, zničíte také soukromý
kapitalismus, ale na rozdíl od zjednodušujících řešení socialistů, je možné
kontrolovat kapitalismus, aniž by bylo zničeno soukromé podnikání. Toho se
dosáhne, až se bankám upře právo tisknout neexistující peníze.
- Co je dalšími zly liberalismu? Jakým
způsobem ďábel uspěl při podkopávání naší křesťanské civilizace, když dal
zrod reformaci v 16. století? Úplná odpověď by si žádala mnoho stran;
zmíním jen jeden příklad: kvůli nadřazenosti naší křesťanské kultury bylo
spravedlivé a žádoucí, aby západní národy přinesly nekřesťanům výhody
svého vědění. Říká se tomu kolonizace. Protože však kolonizace sotva
začala, když národy Západu opustily svou křesťanskou filozofii, stala se
kolonizace v mnoha případech nečestnou záležitostí lépe známou jako
kolonialismus. Barevné národy nebyly nikdy získány pro náš způsob myšlení,
protože v jejich očích jsme byli vykořisťovateli. Přesto jsme jim
dali práci, řád a do určité míry prosperitu. Současně jsme je však živili
našimi smrtícími liberálními koncepty a jejich elity vychované na našich
bezbožných univerzitách měli na mysli jediný cíl: setřást co nejrychleji
západní jho – a my jsme je naučili jak. Taková je rozpornost liberalismu:
vykořisťuje z čiré hrabivosti, říká však vykořisťovaným, proč by měli
setřást jho a jak to mají udělat! Po druhé světové válce tedy rychlým
tempem nastala dekolonizace. To však naše bývalé otroky neuspokojilo; jen
je to podnítilo, aby žádali více a byli militantnější, protože naše
liberální filozofie je nyní také jejich filozofií. Dnes nás neváhají
vydírat a ohrožovat samotný život západních národů tím, že jim odpírají ropu,
kterou potřebují. A toho dosáhl liberalismus. Kdybychom je naučili
křesťanství namísto filozofování, mohli být našimi nejlepšími a
nejvděčnějšími přáteli.
- Takové
jsou v několika odstavcích zlé důsledky liberalismu
v náboženství, hospodářství a politice. Je proto docela jasné, že
ďábel dosáhl určitého úspěchu, když dal povstat reformaci v 16.
století. Nezničil tam a tehdy katolickou Církev, semena však vyrostla a
nesou dnes své otrávené plody.
- S Francouzskou
revolucí v roce 1789 se ďábel dostal o úroveň dál. Tentokrát
katolická Církev měla přísahat věrnost státu, dva papeži byli odstraněni
silou z Vatikánu a uvězněni, tisíce kněží a jeptišek bylo zabito.
Revolucionáři však stále považovali za nerozumné upřít existenci Bohu,
jehož nazývali „nejvyšší bytostí“. Ateismus byl ponechán pro další fázi.
Církev se v 19. století vzpamatovala, ďábel však uvolnil další síly
destrukce v rodící se filozofii komunismu, protože ten pocházel přímo
od Francouzské revoluce.
- Posledním
pokusem byla ruská revoluce v roce 1917. Tentokrát byla připravena
scéna pro otevřené popření existence Boží, pro masová pronásledování a pro
pečlivě naplánované zabití vyhladověním doslova milionů rolníků
nepřátelských novému režimu. Ďáblovi však netrvalo dlouho, aby si
uvědomil, že dokonce ani tohle nemůže zničit náboženské city lidu. Proto
komunisti začali s politikou infiltrace a dialektické polemiky
(dialogu). Vytřídili se komunističtí agenti a byli na Krymu a jinde
vzděláni na kněze. Byly obsazeny katolické noviny a časopisy a komunisti
předstírali ovzduší respektu ve vzájemných vztazích s křesťany. Této
fáze se dosáhlo v roce 1975 a její úspěch se zdá evidentní. Zdání
však klamou a i toto selže a komunisti se vrátí k politice krvavé
destrukce. To bude čtvrtým velkým pokusem ďábla. Nebude se to omezovat na
Rusko jako v roce 1917, bude to celosvětové. Také to však selže.
Proto, když si ďábel uvědomí, že ateistický materialismus nemá moc zničit
Království Kristovo, pokusí se o odlišný úklad: dá vzejít Antikristu,
nikoliv aby popřel Boží existenci, ale aby byl uctíván jako Bůh sám.
Protože nemohou-li se srdce lidí obejít bez pojmu Boha, řekněme jim, že já
jsem Bůh. Takový bude cíl ďábla skrze Antikrista a církevní otcové nám
říkají, že to tak je.
- „Usedne
v Chrámu Božím jako by byl Kristem a povede na scestí ty, kteří jej
budou uctívat.“ (Sv. Irenej)
- „Tento
prokletý je poslán ďáblem, aby uvedl lidi v omyl.“ (Sv. Hildegarda)
- „Antikrist
se narodí poblíž Babylonu. Získá si podporu mnoha za pomoci darů a peněz.
Zaprodá se ďáblovi a poté nebude mít žádného strážného anděla ani
svědomí.“ (Sv. Jeroným)
- „Dan,
řekl Mojžíš, je mládětem lva; a když jmenoval kmen Dan, jasně označil
kmen, jemuž je souzeno, že z něj vzejde Antikrist.“ (Sv. Hyppolit)
- „Dan
ten povede pře svého lidu jako
jeden z kmenů Izraele. Hadem na cestě buď Dan, buď na stezce růžkatou
zmijí, jež do paty uštkne koně, že se jeho jezdec skácí nazpět.“ (Genesis
49:16,17)
- „On
svolá všechen lid k sobě, ze všech zemí z Rozptýlení, učiní je
svými, jako by byli jeho vlastními dětmi, a slíbí obnovit jejich zemi a
opět ustanovit jejich království a národ, aby jimi mohl být uctíván jako
Bůh.“ (Sv. Hyppolit)
- Poslednímu
soudu bude předcházet Antikrist, který se bude pokoušet oklamat lidi
čtverým způsobem:
·
Falešným výkladem Písma svatého,
v němž se bude snažit prokázat, že je Mesiášem slíbeným v Zákoně.
·
Tím, že bude činit zázraky. (Tj. falešné
zázraky)
·
Tím, že bude rozdávat dary.
·
Tím, že bude uštědřovat tresty. (Sv.
Anselm)
- „Antikrist
bude vládnout světu z Jeruzaléma, z nějž učiní skvostné město.“
(Sv. Anselm)
- „Protože
až přijde a sám od sebe soustředí ve své vlastní osobě odpadlictví a
dosáhne čehokoliv, co učiní dle své vůle a výběru, usedne také
v Chrámu Božím, aby jej jeho důvěřivé oběti mohly uctívat jako
Krista...“ (Sv. Irenej)
Zdroj:
End Times Prophecy
Překlad:
D. Grof