Dopis rektora semináře – Řím si nemůže pomoci a sleduje Bratrstvo sv. Pia X. (1991)
Biskup Richard Williamson
Winona, 1. prosince 1991
...
tento měsíc se objevuje rozhovor, který letos v létě poskytl generální představený Bratrstva sv. Pia X. P. Franz Schmidberger mezinárodnímu časopisu „30 dní“. P. Schmidberger byl dotazován především na probíhající vztahy mezi Bratrstvem a Římem. V jeho odpovědích je vidět, že Bratrstvo sv. Pia X. pokračuje v linii, kterou stanovil arcibiskup Lefebvre: otevřenost vůči Římu, úcta k Římu, klasická náklonnost každého římského katolíka k Římu, ale rozhodné odmítnutí následovat dnešní Řím v jeho modernistických omylech.
P. Schmidberger říká, že od úmrtí arcibiskupa Lefebvra letos v březnu neprobíhalo mnoho kontaktů mezi Římem a Bratrstvem. Na jiném místě byl letos na podzim citován kardinál Oddi, který prohlásil, že od nynějška Řím na Bratrstvo nebere ohled. Při vší úctě k Jeho Eminenci a jeho kolegům, já mu nevěřím. Farizeové předstírali, že na Pána Ježíše nedbají, ale špehovali ho na každém kroku!
Řím si konec konců nemůže pomoct, aby nesledoval Bratrstvo nebo jakoukoliv soudržnou skupinu s velkým počtem katolíků, kteří zachovávají Víru. Důvod není těžké nalézt – takové skupiny jsou hlavní překážkou postupu Antikrista.
V naší době, která směřuje ke konci světa, dopustila nekonečná Boží Moudrost a Spravedlnost, aby Jeho nepřátelé kontrolovali velkou část světových událostí. Tito nepřátelé se domnívají, že jsou dnes na pokraji uskutečnění své jednosvětové vlády, k čemuž je mohutně postrčí hospodářský krach nebo jeho hrozba. Náboženství však má nad lidskou myslí a srdcem ještě větší moc než ekonomika. Protože římský katolicismus má mezi světovými náboženstvími nesrovnatelnou prestiž a celosvětové páky duchovní moci, museli tito stoupenci jednosvětové vlády infiltrovat Řím a využít jej pro účely Antikrista. To se jim s pomocí Druhého vatikánského koncilu do velké míry povedlo, jak to jeho plody neustále ukazují. Dalším na Bratrstvu zcela nezávislým nedávným příkladem v USA jsou od roku 1988 jednání mezi Římem a kaplí Královny posvátného růžence ve Vienně v Ohiu. Doufejme, že bude zveřejněna úplná dokumentace těchto jednání, která znovu prokáže, že Římu zjevně nejde o obranu, ale o zničení katolické Víry a katolické Církve všech časů.
Avšak aby Řím strhnul všechny katolíky do spárů jednosvětové vlády a změnil je ze stoupenců Krista na stoupence Antikrista, musí je oklamat. Mnozí jsou ochotní se nechat oklamat, ale vlivná menšina potřebuje, aby se pro ni zachovalo zdání, zatímco obsah bude vyměněn, dokud nebude možné odhodit i staré zdání. V tomto procesu je nezbytné, aby byli lidé přesvědčeni, že žádný jiný katolicismus není možný a že zejména starý katolicismus je mrtvý a zanikl. Proto ta razance, s jakou jej Řím po Druhém vatikánském koncilu likvidoval.
Když totiž nějaká skupin katolíků v rámci Církve přežívá nebo znovu ožívá, aby praktikováním „starého“ náboženství ukázala, že je stejně pravdivé jako kdykoliv předtím a že je životaschopné, dokonce plné života, bude taková skupina živým důkazem, že katolicismus není automaticky tím, co o něm říká „Řím“, že jiná forma katolicismu než ta „římská“ je přece jen možná a že „starý“ katolicismus není ani mrtvý, ani zaniklý. Taková skupina proto bude tvořit velkou překážku v cestě ministerstva náboženství jednosvětové vlády. Čím významnější je tedy početně, tím více je třeba ji hlídat, aby se v ní našla nějaká chyba, kroužit kolem ní, aby se v ní našel nějaký otvor, možná ji infiltrovat, každopádně ji podkopat a především rozdělit. O to šlo v „Ecclesia Dei“ a Bratrstvu sv. Petra (Ubohé Bratrstvo sv. Petra! Dovolte mi, abych vás ušetřil nejnovějších trápení při jejich pokusu o kvadraturu kruhu Tradice poslušné modernismu). Proto prostě nevěřím kardinálu Oddimu, když říká, že od nynějška Řím na Bratrstvo nebere ohled. Jak by mohl říct Churchill, Jeho Eminence se dopouští terminologické nepřesnosti (existuje pro to jednodušší slovo, ale gentleman nemá taková slova používat).
Tento Řím logicky musí obcházet kolem, aby nalezl způsob, jak rozdělit a zničit Bratrstvo... možná přijdou „neslýchané ústupky, přátelské nabídky, o jakých se nesní“, něco na způsob slavného receptu Dmitrije Manuilského, jak komunisté ukolébají a rozbijí dekadentní Západ...
Moji milí přátelé, Bratrstvo je chudá záležitost, z lidského pohledu je zcela bezvýznamná, ale je bohatá v tom, že prosazuje Boží Pravdu. Dokud se Řím jednoznačně nevrátí k prosazování téže Pravdy, nemá téměř nic, čím by mohl chudé Bratrstvo obdarovat, a už vůbec ne současnou verzí úctyhodnosti Říma, takže Bratrstvo nemá o co Řím prosit. Mezi všemi lidskými podniky na zemi je jedině v katolické Církvi Pravda na prvním místě. Přečtěte si ony dvě stránky rozhovoru [P. Schmidbergera] jako ujištění, alespoň pokud jde o bezprostřední budoucnost Bratrstva. A modlete se za našeho generálního představeného, protože jedná se starými lišáky. Dom Putts o těchto Římanech řekl: „Sono tutti delinquents“. Překlad na vyžádání! [„Všichni jsou to zločinci.“ – pozn. překl.]
Co se týká dlouhodobé životaschopnosti Pravdy, vezměte si misál a podívejte se, jestli obsahuje úžasné antifony dnešního oficia, první neděle adventní, čerpající z proroka Joela (III, 18), Zachariáše (IX, 9; XIV, 5) a Izajáše (IV, 1, 6) a z Deuteronomia (XVIII, 18).
Advent znamená příchod Spasitele, aby znovuvybudoval duchovní Jeruzalém, kterým je katolická Církev, nikoliv hmotný Jeruzalém, který byl do základů vyhlazen v roce 70 po Kr. za svůj zločin bohovraždy. Radujte se a plesejte, děti Církve, protože žádná lidská trápení, ani ta z roku 1991 či 1992, vám nemohou zabránit nalézt Spasitele, pokud Ho hledáte, ani utišit žízeň ve vodách Jeho Církve, a v onen den budou hory oplývat sladkostí a pahorky budou oplývat duchovním mlékem a medem, a to bez ohledu na zhroucení ekonomiky!
Drazí dobrodinci, děkuji vám, že jste udrželi seminář v černých číslech i v dalším kalendářním roce. Přeji vám veselé Vánoce, abyste se mohli radovat z toho, že Spasitel je mezi námi, ale prosím, neposílejte mi vánoční přání, pokud chcete mít slitování s mým pracovním stolem!
...
S úctou v lásce ke Spasiteli váš
+ Richard Williamson
Zdroj: Bishop Williamson´s Letters
Překlad: D. Grof