Zednářský velmistr říká, že papež
je „prototypem osvíceného despoty světa“ (2018)
29.
června 2018
(Řím)
Co říká velmistr svobodných zednářů o papeži Františkovi? Před několika dny
publikovala oficiální webová stránka Veliké lóže Itálie (GLRI) některé myšlenky velmistra
Fabia Venziho. Ještě více osvětlující se zdají být slova jeho předchůdce
v úřadu velmistra.
Hlavní
starostí velmistra Venziho je uvést na pravou míru dvacet osm stránek
„ohromných nepřesností, rozporů a překrucování“ v nedávné zprávě
Protimafiánského vyšetřovacího výboru italského parlamentu. Tento parlamentní
vyšetřovací výbor je předložil 21. prosince 2017.
Rosy Bindi jako předsedkyně
Protimafiánského vyšetřovacího výboru italského parlamentu
Tomuto
výboru, který úřadoval do parlamentních voleb letos v březnu, předsedala
bývalá křesťansko-demokratická politička a ministryně zdravotnictví Rosy Bindi.
V této
zprávě je mezi jiným odhalení infiltrace některých zednářských organizací ze
strany mafie. Na straně 155 je stručný odstavec o neslučitelnosti katolické
Církve a svobodného zednářství, aniž by byly předloženy důvody pro tuto
neslučitelnost. Nebyla to tato podezření z infiltrace mafií, ale onen
odstavec o jedenácti řádcích, k němuž se velmistr Venzi vyjádřil: „Toto je
nepochybně nejvíce znepokojivá část“ zprávy (str. 2).
Ve
své odpovědi si tento velmistr nárokuje dokonalou slučitelnost mezi Církví a
lóží. Svobodné zednářství nevytváří spiknutí, protizednářští kritici jsou
absurdní a ve svých prohlášeních pomlouvají (str. 2) a pravděpodobně trpí „dysforií
osobnosti“ (str. 26).
Velmistr vytváří zmatek
Velmistr Fabio Venzi
Sociolog
Venzi se snaží zmást průměrného čtenáře ve zjevných maličkostech. Takže píše:
„Jak
jsem již naznačoval, víme, že nepřátelství k zednářství se zrodilo před
svobodným zednářstvím“ (str. 25).
Ve
své nejnovější knize „Poslední hereze“ (L´ultima eresia) říká:
„Nepřátelství
k svobodnému zednářství jde ruku v ruce se svobodným zednářstvím“
(str. 11).
Ve
svém slyšení před parlamentním vyšetřovacím výborem 24. ledna 2017 tvrdil:
„Svobodné
zednářství bylo vytvořeno v roce 1717. První protizednářský dokument se
datuje do roku 1652.“
A
dále:
„Problémy
svobodného zednářství jsou problémy, které vyvstávají spolu se svobodným
zednářstvím.“
Nikoliv „satanská“, jen
„luciferiánská“ složka
„Lucifer“ od Franze von Stucka
(1890)
Jakže?!
V tvrzeních velmistra existuje značné zmatení. Kdy bylo nepřátelství vůči
svobodným zednářům skutečně ustaveno? Dokonce i on sám, jak se zdá, není schopen
věřit, že mohlo existovat ještě před založením zednářství. Tato velmistrova
prohlášení však pomáhají lépe pochopit neslučitelnost mezi Církví a lóží. Ve
svých poznámkách velmistr jasně ukazuje, že svobodné zednářství je „školou
mystérií“ s „iniciačním obřadem“, „jedním z mnoha esoterických hnutí“
(str. 4).
Velmistr
se však rezolutně hájí před tvrzením o „satanské složce svobodného zednářství“
(str. 5). Na druhou stranu neodmítá iniciační, esoterickou, gnostickou a
luciferiánskou složku. Titulní strana jeho již zmiňované poslední knihy
„Poslední hereze“ je alespoň okrášlena obrázkem malby německého malíře Franze
von Stucka (1890) „Lucifer“.
Spiknutí proti Církvi? „Směšné…“
Svobodné
zednářství konspirovalo proti Církvi?
Nemožné,
směšné, absurdní, říká velmistr Venzi. Také popisuje jako „směšné“, že se má za
to, že má „významné klerikální spojence“ a „kontakty s vysoce postavenými
zástupci ve Vatikánu“ (str. 3). V knize „Zednářský Vatikán, Lóže, peníze a
okultní moc: Tajná strana Církve papeže Františka“ (Vaticano Massone)
publikované vatikanistou Giacomem Galeazzim a jeho kolegou Ferrucciem Pinottim
v roce 2013 zní zcela odlišně. Tito dva novináři také hovořili
s velmistrem Venzim.
Zednářský Vatikán (2013)
„Odkryl
nám, že v jeho obedienci, jediné uznané ze strany Veliké lóže Anglie, je
mnoho kněží. Venzi je na rozvážné a diskrétní cestě započetí dialogu se
zástupci Vatikánu.“ (str. 54).
Galeazzi
a Pinotti napsali:
„Mnozí
prohlašují, že za nedávnými a revolučními událostmi ve Vatikánu, zvláště za
rezignací papeže Benedikta XVI., je ruka lóží. Na chodbách Sacri Palazzi se
šeptá, že dokonce i volba nového papeže je jejich dílem. Po uzavřeném
pontifikátu jako byl ten Ratzingerův, je pravděpodobné, že mnozí mezi lóžovými
bratry doufají, že s pomocí jezuity Bergoglia znovu ustanoví staré
sympatie mezi Tovaryšstvem Ježíšovým a svobodnými zednáři“ (viz též Jezuita na
papežském trůně).
„Znáte ´Svatého´?“
Venzi
ve svých „Myšlenkách“ popírá, že zednářské rituály jsou tajné, protože „se dají
snadno nalézt na početných webových stránkách“ (str. 13). Nejmenuje však
takovou webovou stránku, která by sloužila jako spolehlivý zdroj. Jestliže
nejsou rituály svobodných zednářů, jejich obedience nebo jakékoliv jiné
obedience tajné, proč je pak nepublikovat na oficiálním webu Veliké lóže?
„Poslední hereze“ od velmistra
Fabia Venziho (2017)
Velmistr
raději obviňuje Bindiovou, předsedkyni parlamentní vyšetřovací komise, že se ho
při slyšení zeptala na „provokativní“ otázku (str. 23). Ve skutečnosti byla
otázka velmistrovi v přímém vztahu k poslání Protimafiánského výboru:
„Znáte
´Svatého´, vůdce ´Ndranghety, který propašovává své lidi do zednářských lóží?“.
„Svobodné zednářství může přežít
v podzemí“
Velmistr
Venzi je překvapen, že Bindiové zpráva zmiňuje možné „rozpuštění těchto
společenství“ (srov. 25) ze strany státu.
Velmistr
tajemně naznačuje, že zednáři jsou v takovém případě schopní pracovat
v podzemí.
Říká:
„I
kdyby Itálie zakázala svobodné zednářství, stále by existovalo
v zahraničí, jež by ji mohlo infiltrovat a znovu jej v Itálii vybudovat“
(str. 25).
Jinak
řečeno, velmistr naznačuje, že státní zákaz nemůže otřást tajnou společností
s tolika zkušenostmi.
Bindiové
zpráva také zmiňuje papeže Františka, který odmítl akreditaci u Svatého stolce
jmenovanému velvyslanci kvůli jeho členství v lóži. Velmistr je zjevně
znepokojen, že by italský stát mohl následovat tohoto příkladu a odstranit
svobodné zednáře ze své diplomatické služby mezi svými velvyslanci. Toto
nebezpečí se však nezdá existovat, protože Bindiová ve své zprávě zdůraznila,
že Protimafiánský vyšetřovací výbor nemá „nic do činění se samotným fenoménem
svobodného zednářství“, dokonce ani italským svobodným zednářstvím jako celkem,
ale pouze se čtyřmi obediencemi včetně Veliké lóže (str. 91).
Velmistr
se nemusí bát. Italský stát nezakáže svobodné zednářství, protože každá vláda
by se musela bát obrovské národní i mezinárodní reakce ze strany svobodného
zednářství. S ohledem na velmistrův náznak o kontaktech s vysoce
postavenými zástupci Církve by se nedalo vyloučit, že dokonce i zde by se mohl
někdo přidat k hlasům na obranu lóžových bratrů.
Bývalý velmistr Di Bernardo
Bývalý velmistr Di Bernardo
Venzi
také kritizuje svého předchůdce, velmistra Giuliana Di Bernarda (str. 24). Di
Bernardo by velmistrem Velkého orientu Itálie (1990-1993). Když se italský
stranický systém poválečného období zhroutil pod korupčními obviněními
(Křesťansko demokratická strana, Socialistická strana) a zhroutil se i východní
blok a Velký orient a jeho vytváření sítí vyšlo najevo, Di Bernardo hledal
bezpečí, rezignoval a založil italskou Velikou lóži, jejímž velmistrem se stal.
Veliká lóže byla na rozdíl od Velikého orientu uznána Velikou lóží Anglie. Byl
to Di Bernardo, kdo v roce 1999 přivedl zednáře Venziho do Veliké lóže a
představoval jej jako svého nástupce. Od roku 2001 je Venzi velmistrem.
V rádiovém
rozhovoru pro Border Nights Di
Bernardo v dubnu řekl:
„Veliká
lóže Itálie je podle zprávy protimafiánské komise o Velkém orientu nejvíce
kontaminována infiltrací ze strany mafie a ´Ndranghety (min. 31:50-32:13).
Di
Bernardo dodal:
„Veliká
lóže Itálie, která byla výstavním kusem italského a anglického svobodného
zednářství, byla Fabiem Venzim zredukovaná na hromadu trosek. Divím se, jak ji
Veliká lóže Anglie může nadále uznávat jako jedinou zednářskou obedienci na
italské půdě. Jestliže Venzi odejde, možná by mohl někdo jiný vrátit trochu
důstojnosti tomu, co já nazývám svým zednářským dílem“ (min. 33:23-34:20).
Předpokládá se, že „osvícený
despota“ bude vládnout světu
Mnohem
zajímavější než tyto interní lóžové animozity je další tvrzení Di Bernarda,
který byl konec konců velmistrem dvou největších italských obediencí a měl
velmi dobré mezinárodní kontakty. Di Bernardo je přesvědčen, že „globální
společnost“ nemůže být řízena demokraticky, ale pouze skrze „komunitu moudrých
mužů, kteří zahrnují Jediného, osvíceného despotu“ (min. 40:00-40:47).
Papež František s kardinálem
sekretářem Parolinem
Cožpak
to však nebylo svobodné zednářství, které v 18. až 20. století bojovalo se
zvláštním odhodláním proti ancien regime
[starému režimu] a proti monarchiím (s výjimkou anglické) a za demokracii?
Sloužila demokracie jen jako mezikrok ke zbavení se starého řádu?
V rozhovoru
pro deník Libero 22. února 2016
chválil tento bývalý velmistr kardinála sekretáře státu Pietra Parolina,
vatikánského diplomata, jehož papež František vyslal na vatikánský státní
sekretariát v létě 2013. Parolin navštívil počátkem června výroční setkání
Bilderbergu, jakožto první státní sekretář Vatikánu se souhlasem papeže
Františka.
A
za co velmistr chválil kardinála sekretáře státu? Za to, že Parolin podle Di
Bernarda nemá „žádný negativní a nepřátelský postoj vůči svobodnému zednářství
a esoterice“. To pak vyústilo v následující otázku a odpověď
v rozhovoru pro Libero:
Libero:
Co je váš prototyp osvíceného despoty?
Di
Bernardo: Kdybych měl opravdu jednoho jmenovat, řekl bych: papež František.
Zdroj: Eponymous Flower
Překlad:
D. Grof