Komentář Eleison DLIX – Vzkříšení Církve? (2018)
(559)
31. března
2018
VZKŘÍŠENÍ CÍRKVE?
A den před
Velikonocemi by měl být dobrou chvíli zamyslet se nad tím, jak se Matka Církev
zvedne ze svého současného churavého stavu. Skrze svou katolickou Víru
s naprostou jistotou víme, že se znovu zvedne, a že bude trvat až do konce
světa (Mt. XXVIII, 20). Je však velkou chybou myslet si, že tentokrát se zvedne
skrze lidské prostředky, protože pak začnu věřit například v lidské
prostředky, jež přijdou na její záchranu, jako jsou například „teologické
rozhovory“ nebo diplomatická vyjednávání s jejími současnými vládci ve
Vatikánu.
A tak
teologické rozhovory z let 2009-2011 nevedly nikam, a proto jsme o nich od
té doby takřka nic neslyšeli, protože prokázaly, že ona věroučná propast mezi
koncilním Římem a katolickou Tradicí nemůže být překlenuta. A diplomatická
vyjednávání mohou vést přinejlepším k pouhému zdání záchrany Tradice,
protože dnešní Římani mají dvoutisíciletou zkušenost s diplomacií a
nechtějí Tradici, protože je vážnou překážkou na cestě k jejich novému
světovému pořádku, kde Náš Pán Ježíš Kristus nemá žádný nárok, aby ještě
jakkoliv vládnul. Problémem je úplné odmítnutí Boha ze strany lidstva obecně, a
ze strany Jeho vlastních duchovních v Římě zvlášť.
Proto tento
problém nebude vyřešen pouhými lidskými prostředky. Jak na své smrtelné posteli
připustil kardinál Villot (1905-1979), bývalý státní sekretář ve Vatikánu za
tří koncilních papežů (1969-1979), „lidsky vzato, je Církev vyřízená“. A je to
ze strany současných vůdců Bratrstva sv. Pia X. velký nedostatek nadpřirozeného
ducha argumentovat, nikoliv bez domýšlivosti, jak to činí, že Bratrstvo musí
vyjednat nějaké vypořádání s oficiálními představiteli Církve v Římě,
protože neexistuje žádné jiné řešení krize Církve. Opravdu si tito lidé myslí,
že Pánu Bohu se nedostává prostředků, aby přišel na záchranu Své Církve:
Opravdu si myslí, že Boží ruka je krátká kvůli nepravosti lidí? Zde hovoří Jeho
prorok Izaiáš (LIX, 1-4):
1 Hle Hospodinova ruka není krátká na spasení, jeho
ucho není zalehlé, aby neslyšel. 2 Což
to nejsou vaše nepravosti, které vás oddělují od vašeho Boha? A vaše hříchy,
které způsobily, že skryl tvář před vámi, a neslyší? 3 Vždyť vaše dlaně jsou poskvrněny krví, vaše prsty nepravostí,
vaše rty mluví klam, váš jazyk přemílá podlosti. 4 Nikdo nevolá po spravedlnosti, nikdo se nezastává pravdy. Doufají
v nicotu a šalebně mluví, plodí trápení a rodí ničemnosti.
Nepravosti
lidí jsou problémem. A je pravděpodobné, že Bůh nemá žádné řešení? Ne. A je pravděpodobné,
že chce, aby v Jeho řešení lidé nehráli žádnou roli? Ne. A je
pravděpodobné, že to, co chce, aby udělali, aby zachránili Jeho Církev, je
obzvláště obtížné nebo komplikované? Ne. Je však pravděpodobné, že to bude
vyžadovat nějakou pokoru? Ano, protože „Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným
dává milost.“ (List Jakubův IV, 6) A bude to vyžadovat nějakou víru? Zajisté,
protože „bez víry není možné zalíbit se Bohu“. (Žid. XI, 6) A je nějaká
možnost, že Bůh lidstvu na pokraji zničení sebe sama neřekl, v jaké skromné
prostředky chce, aby lidé uvěřili a aplikovali je, aby On sám zakročil a
zachránil je před zkázou? Taková možnost naprosto neexistuje. Co tedy vlastně
řekl lidstvu, aby se Jeho Církev mohla opět zvednout?
Řekl to
skrze Svou Matku ve Fatimě v roce 1917, v Pontevedra v roce 1925
a v Akitě v roce 1973. Ve Fatimě: Rusko musí být zasvěceno
Neposkvrněnému Srdci Panny Marie papežem se všemi katolickými biskupy.
V Pontevedra: Katolíci musí praktikovat pobožnost prvních sobot.
V Akitě: Katolíci se musí modlit růženec, za papeže, za biskupy, za kněze.
Jsou tyto tři body skromné? Ano. Jsou nadpřirozené a vyžadují nadpřirozenou
víru? Určitě. Je některých z nich příliš, aby se o něj žádalo pro Církev, aby
se opět zvedla, a pro lidstvo, aby se vrátilo zpět z pokraje zničení?
Určitě ne. Pak ať si nikdo nestěžuje, že nemůže nic udělat!
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof