Komentář Eleison DXXXIII – Historická pravda III
(2017)
(533)
30. září
2017
HISTORICKÁ PRAVDA III
Strašným trestem za setrvávání ve
lhaní je, že člověk ztrácí všechen smysl pro realitu. Tento trest se snáší na
naši západní „civilizaci“. Lidé už nedokážou rozlišovat mezi pravdou a klamem,
mezi iluzí a realitou. Bohužel, iluze muže být příjemnější, realita se však
nakonec vždy prosadí, a čím zatvrzeleji člověk lnul k iluzi, tím násilněji
bude mít realita sklon se vrátit. Dvě světové války minulého století byly
násilným návratem do reality. Směřujeme přímo ke třetí, protože upřednostňování
iluze je povyšováno na ideologii. Následující jasný příklad převracení lží na
ideologii pochází z webových stránek snažících se obhajovat pravdu:
V roce 2009 Američan polského
původu, Herman Rosenblat, napsal dojemnou vzpomínku holokaustu, na níž ještě
než mohla být publikována jako kniha, byla za 25 tisíc dolarů prodána filmová
práva. Anděl u plotu vypráví, jak se
Rosenblat, uvězněný za druhé světové války v koncentračním táboře
Buchenwald, setkal skrze vnější táborový plot s devítiletou dívkou, která
mu přes plot házela jablka a chléb. S koncem války spolu ztratili kontakt
a on emigroval do Spojených států. Po letech se v New Yorku uchýlil
k sňatkové agentuře, aby si nalezl nevěstu, a kdo se neobjevil na schůzce
naslepo nežli stejná dívka? Nyní byla dospělá, ale on ji okamžitě poznal,
nabídl jí sňatek, ona přijala a pak žili šťastně.
Ten příběh je nanejvýš dojemný.
Rosenblat dal všem na srozuměnou, že se to v realitě skutečně stalo, a zdá
se, že mu všichni uvěřili. Avšak badatelé u tohoto příběhu skrze fakta
z doby války, například z nemožnosti, aby se vězni v Buchenwaldu
dostali k vnějšímu táborovému plotu, prokázali, že tento příběh je čistě
výmysl Rosenblatovy představivosti. Byl to další „padělaný příběh holokaustu“.
Ale pravidelný návštěvník výše zmíněných webových stránek, Seymour Zak,
vehementně protestoval, že neexistuje nic takového jako „padělaný příběh
holokaustu“. Děsivé je jeho uvažování:
…To, na čem
antisemité stále trvají, je, že „padělané příběhy holokaustu“ musí být vnímány
v pozitivnějším světle jako „pravdy představivosti“, abych citoval
proslulé rčení básníka Johna Keatse. Je-li něco myšlením vnímáno jako pravdivé,
ačkoliv se to přísně vzato možná nestalo,
a jestliže je tato událost následně viděna jako živoucí pravda v myšlení
milionů jiných dobrých lidí, kteří byli vystaveni stejné zesílené verzi
reality, pak to v žádném případě nelze zavrhovat jako „lež“ (…) Všechny
takové příběhy jsou pravdivé ve vyšším metafyzickém smyslu, a popírat je, je
znesvěcením (…) Máme posvátnou povinnost k šesti milionům, kteří umřeli
pod tyranií nacistického diktátora Adolfa Hitlera, vzpomínat na mrtvé a
s opovržením zavrhovat všechny pokusy popírat holokaust odkazováním se na
„padělané příběhy holokaustu“. Opakuji: neexistuje
nic jako padělaný příběh holokaustu. Každý příběh holokaustu je pravdivý,
stoprocentně pravdivý, ať se již udál či nikoliv. (…) Nádhernými slovy
Eliho Wiesla: „V literatuře jsou jisté věci pravdivé, ačkoliv se neudály,
zatímco jiné nejsou pravdivé, i když se udály.“
V uvažování Seymoura Zaka nemá
žádný význam, zda zde zmíněných šest milionů opravdu umřelo „pod tyranií atd.“
či nikoliv. To, na čem záleží, je, zda šest milionů vytváří „zesílenou verzi
reality…viděnou jako živoucí pravda v myšlení milionů jiných dobrých lidí
atd.“, a jestliže ji vytváří, pak prohlašovat, že umřeli, i když v realitě
neumřeli, již není lež, ale vyšší pravda! Realita již není měřítkem pravdy,
zvláště, jestliže tato vyšší pravda je kvazináboženská, konkrétně je „posvátnou
povinností“, kterou je „znesvěcením“ popírat, konkrétně, je-li holokaustianitou.
Jinak řečeno, existuje historická realita a nehistorická realita, a pouze ta
druhá si zasluhuje jméno „realita“!
To je naprosté šílenství, ale je to
ve společnosti všude kolem nás čím dál víc, a my lidské bytosti jsme
společenskými tvory, kteří jsou nutně ovlivněni společností kolem nás. Katolíci
– i nekatolíci – jestliže si chcete udržet hlavu nad stoupající záplavou
šílenství, modlete se denně 15 tajemství svatého růžence. Naše Paní může
ochránit vaše duševní zdraví. Tyto „Komentáře“ nemají žádný jiný návrh řešení.
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof