(493)
24. prosince
2016
Kdyby sám Všemohoucí Bůh měl posílat
vánoční pohlednice, co by v té své napsal o příchodu svého vlastního Syna,
který se má na zemi narodit jako lidské dítě své lidské Matky? Ve skutečnosti
Bůh napsal mnoho věcí o Mesiášovi skrze pisatele, které přímo inspiroval, aby
dali dohromady knihy Starého zákona, a samozřejmě jeden z nejznámějších
z těchto citátů pochází od proroka Izaiáše, kapitola IX.
V předcházející kapitole Izaiáš prorokuje zpustošení a zkázu, jež přijdou
na Židy pro jejich hříchy. V kapitole IX se obrací ke slávě mesiášského
věku: veliké světlo ozáří Galileu – v. 1,2. (Ježíšovu domovskou provincii). Pak
přijde radost jako v době žní nebo po vojenském vítězství (v. 3), po
porážce Asyřanů, jako po Gedeonově porážce Midjánců (v. 4), a příznaky války
zmizí (v. 5). Izaiáš pokračuje „vánoční pohlednicí“ (velebenou v hudbě
Händelova Mesiáše):
5: Neboť se
nám NARODÍ DÍTĚ, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno
jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“ 6: Jeho
vladařství se rozšíří a pokoj bez konce spočine na trůně Davidově a na jeho
království. Upevní a podepře je právem a spravedlností od toho času až navěky.
Horlivost Hospodina zástupů to učiní.
5: Největším
důvodem k radosti je tudíž příchod Mesiáše: k nám, k vykoupení nás všech se narodí královské dítě a syn, který na své rameno
vezme váhu světa (církevní Otcové to berou tak, že touto váhou je Kříž) a
s řadou přídomků Izaiáš říká, kým toto dítě bude: Divuplný rádce, více než schopný radit všem národům pro jejich
skutečné štěstí a blaho až do konce světa. Božský
bohatýr – talmudští pisatelé dělají, co mohou, aby se vyhnuli tomu, že by
připustili, že Izaiáš říká, že Mesiáš také bude Bohem (jak katolíci vědí,
Druhou Osobou Svaté Trojice), ale určitý člen v hebrejštině a význam
vyjádření „Božský bohatýr“ všude jinde ve Starém zákoně důrazně naznačuje, že
Izaiáš myslí přesně tohle. Otec věčnosti
– Mesiáš bude pravým a něžným Otcem pro mesiášské období až na věky (srov. Mt.
XI, 28).
6: Jeho
vladařství se rozšíří – katolická Církev se rozšíří po celém světě a bude pokoj bez konce, protože
Mesiášova Církev bude plodit pokoj, kdekoliv bude respektována, až do konce
světa. On bude královským následníkem Davida, aby spočinul na trůně Davidově, jemuž bylo přislíbeno,
že potrvá na věky (II Sam. VII), jak
přislíbil Náš Pán své Církvi (Mt. XVIII, 18; XXVIII, 20). Ale toto království
bude královstvím Krále srdcí (Jn. XII, 32), upevněné právem a spravedlností, nikoliv královstvím Králových
sluhů, upevněným silou (Mt. XXVII, 52; Jn. XVIII, 36). Všechny tyto divy budou pocházet
z horlivostí Hospodina, z jeho
planoucí touhy přivést duše do nebe, aby s ním sdílely věčnou a trvalou
blaženost, na věky.
To, co činí obtížným, abychom
ocenili Izaiášovu nádhernou vizi mesiášské budoucnosti, je, že se proměnila na
zednářskou minulost. Pátý vek Mesiášovy Církve, Věk apostaze, započal před 500
lety, když Luther rozdělil křesťanstvo, takže když o dalších 200 let později
ještě nebylo mnoha lidem zřejmé, že výhody křesťanství mají být podkopány,
židozednáři mohli začít přesvědčovat lidi, že křesťanství, či Kristus, již
nejsou potřební. A dokonce ani hrůzy protikřesťanského komunismu, rozpoutané
ruskou revolucí a šířící se po celém světě, o dalších 200 let později, nemohly
přesvědčit lidi, že od Vtělení jsou alternativami pro jakoukoliv civilizaci [buď]
Ježíš Kristus a jeho katolická Církev, nebo ďábel.
Šťastné Vánoce, čtenáři!
Kyrie Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof