Komentář Eleison CDL – Platní biskupové? – II (2016)
(450)
27. února
2016
PLATNÍ BISKUPOVÉ? II
Nedávná
studie kompetentního teologa Bratrstva sv. Pia X. týkající se platnosti nového
ritu svěcení nových biskupů zavedeného v roce 1969 poskytuje pozoruhodné
potvrzení druhého bodu tříbodového zednářského plánu na zničení katolické
Církve, který na své smrtelné posteli údajně odhalil umírající kardinál Liénart
(1884-1973). Kardinál byl vůdčím neomodernistou na Druhém vatikánském koncilu a
sám byl nepochybně zednářem. Než ocitujeme ze souhrnu kardinálova svědectví,
který se objevil v těchto „Komentářích“ (č. 121 z 31. října 2009),
připomeňme čtenářům, že platnost katolické svátosti vyžaduje, kromě platného duchovního,
i platnou formu a materii (slova a akty v jádru obřadu) a
svátostnou intenci činit, co Církev činí. Všechna ostatní slova, která
se mají vyřknout při obřadu, vytvářejí ritus obklopující a rámující
formu. Nyní z KE č. 121:
Podle kardinála bylo prvním cílem zednářů na koncilu
poškodit mši tím, že se natolik upraví tento katolický ritus, že to
v dlouhodobém výhledu podvrátí celebrantovu katolickou intenci „činit, co
Církev činí“. Nový ritus měl postupně způsobit, že kněží a podobně i laici
budou mši brát spíše jako „připomínku“ nebo „posvátnou hostinu“ než jako
smírnou oběť. Druhým cílem zednářů bylo přerušit apoštolskou posloupnost novým
ritem svěcení, který by nakonec podvrátil biskupskou světící moc novou formou,
nikoliv automaticky zneplatňující, ale dostatečně dvojznačnou, aby zasela
pochyby, a především novým ritem, který by jako celek nakonec rozrušil
biskupovu svátostnou intenci. To by mělo tu výhodu, že by došlo k přerušení
apoštolské posloupnosti tak jemně, že by si toho nikdo ani nevšimnul (...)
Neodpovídá dnešní nový mešní ritus a ritus biskupského
svěcení přesně tomuto zednářskému plánu, jak jej odkryl kardinál? Od té doby,
co byly tyto nové rity na konci 60. a počátkem 70. let 20. století zavedeny,
mnozí seriózní katolíci odmítli věřit, že by mohly být užívány platně. Bohužel
však nejsou automaticky neplatné. O co snazší by to bylo, kdyby byly. Jsou
horší. Jejich svátostná nová forma je dostatečně katolická, aby mnohé
celebranty přesvědčila, že mohou být užívány platně, ale nový ritus a nová
forma jsou jako celek vyprojektovány, aby byly tak dvojznačné a tak
připomínající nekatolickou interpretaci, aby po čase zneplatnily tuto svátost
tím, že zničí katolickou intenci jakéhokoliv celebranta, který je buď příliš
„poslušný“, nebo není dost bdělý a nemodlí se. Nové obřady, které tak jsou
dostatečně platné, aby byly přijímány takřka všemi katolíky v krátkodobém
horizontu, ale dostatečně dvojznačné, aby zneplatnily svátosti
v dlouhodobém horizontu, vytvářejí satansky rafinovanou past.
V
„Komentáři“ z tohoto týdne nezbývá prostor, aby se dobře podal poslední
článek P. Alvara Calderóna, ale představme jeho hlavní linie (jejichž
odůvodnění bude muset počkat na další vydání těchto „Komentářů“): nový ritus
biskupského svěcení je zcela novým ritem. Je jako takový platný? Je zajisté
nelegitimní, protože žádný papež nemá právo provést takový rozkol
s katolickou Tradicí. Na druhou stranu v kontextu tohoto nového ritu
a jeho zavedení jsou nová materie, nová forma a nová intence velmi
pravděpodobně platné, protože projevují to, co musí být projeveno, a většina
jejich prvků pochází z ritů Církví přijatých. Platnost však není jistá, protože
rozkol s Tradicí není legitimní a proto, že nový ritus je jen podobný
ritům schváleným Církví a všechny změny jdou modernistickým směrem. Proto
absolutní potřeba pro jistotu platnosti ve svátostných ritech vyžaduje: dokud
obnovené Magisterium Církve neprohlásí, že nový ritus svěcení je platný, pak
by, abychom byli ubezpečeni, měli být noví biskupové podmínečně přesvěceni a
noví kněží vysvěcení pouze novými biskupy by měli být podmínečně přesvěceni.
Neomodernismus
je „jedinečně kluzký“. Byl tak vyprojektován.
Kyrie
Eleison
Zdroj: The St. Marcel Initiative
Překlad: D. Grof