(354)
26. dubna
2014
POLITIKA ODPORU II
Víra musí
být zachována navzdory tomu, že pastýř je bit (srovnej KE 348). Byl-li nám
Bohem dán jeden člověk, aby nám ukázal, jak si udržet Víru ve zkoušené době tím,
že se zachovává pravá mešní oběť a pravé katolické kněžství, byl tím mužem
dozajista arcibiskup Lefebvre (1905-1991). A protože se od jeho doby pohroma
způsobená Církvi koncilními pastýři v podstatě nezměnila, pak to, co řekl
a napsal, v zásadě platí i dnes. A každý nováček v této pohromě
nemůže učinit nic lepšího, než číst a studovat jeho slova.
Avšak tato
pohroma se od jeho smrti také o hodně zhoršila a jakékoliv takzvané hnutí
„Odporu“ dnes učiní dobře, když se poučí z lekcí, které tu jsou k ponaučení
z hrozícího pádu onoho Bratrstva sv. Pia X., jehož založení pro zachování
Víry bylo arcibiskupovým obrovským úspěchem v rámci hroutící se konvenční
Církve. Proč jej nyní vedení FSSPX směřuje ve směru odlišném než byl
arcibiskupův; ve směru, který musí vést ke zcela podobnému zhroucení FSSPX?
Protože, dle
mého názoru, vůdci, které si FSSPX zvolilo po arcibiskupově smrti v roce
1991 na generálních kapitulách v roce 1994 a 2006, nikdy nepochopili úplný
rozměr koncilní katastrofy, protože byli dětmi oslabených 50. let nebo
revolučních 60. a pozdějších let. Protože nasáli revoluci takříkajíc
s mateřským mlékem, nikdy nepochopili, jak zevnitř ničí duchovní, kteří se
stále vnějškem zdají katoličtí. Stručně, tito vůdci buď nikdy nestudovali
modernismus, nebo nikdy nepochopili, co studovali, nebo jsou příliš „zbožní“
nebo „nadpřirození“, aby si mysleli, že by se to mohlo vztahovat na konvenční
duchovní, které mají před sebou.
A tak tam,
kde arcibiskup Lefebvre jasně viděl, že koncilní Církev, tím že ztratila
všechny čtyři známky katolické Církve (jedna, svatá, všeobecná, apoštolská), není
katolickou Církví, biskup Fellay (generální představený od roku 1994) a P.
Nicholas Pfluger (první asistent od roku 2006) dnes trvají na tom, že může být
jen jedna Církev a koncilní Církev je tedy katolickou Církví. Přirozeně
pak tam, kde arcibiskup držel FSSPX v bezpečném odstupu od koncilní
Církve, biskup Fellay a P. Pfluger chtějí odstranit tento odstup a přivést
FSSPX zpět do oné Církve, která je koncilní. A ani biskup Fellay, ani P.
Pfluger se nebudou cítit katoličtí, dokud tohoto cíle nedosáhnou.
Víra je však
prvně v myšlení a ne v pocitech. Z toho plyne, že kdokoliv, kdo
z jakéhokoliv důvodu začal rozpoznávat, že současné vedení FSSPX je na
špatné cestě, musí pokračovat studiem celkového problému revoluce,
modernismu a Druhého vatikánského koncilu. To je tvrdý oříšek, protože člověk
může mít učebnicovou znalost revoluce a přesto ji nerozpoznávat přímo pod svým
nosem. Cítím se tak dobře, když cítím, že každý je dobrý, že ztrácím ze zřetele
objektivní nepravdu skoro nás všech, jak ji vidí Bůh. Člověk může říci, že to
vyžaduje zvláštní milost od Boha vidět onu nepravdu, jak ji vidí on, aniž bych
ztratil soucit. Duše však může onu milost obdržet, hledá-li Boha vážně, zvláště
v modlitbě.
Bůh je dobrý
k těm, kteří jej hledají, říká na mnoha místech Písmo sv. Za předpokladu,
že [Bůh] existuje, jakým jiným by mohl být, než nanejvýš dobrým k těm,
kteří jej hledají?
Kyrie
Eleison
Zdroj: http://www.dinoscopus.org
Překlad: D. Grof